Simen Egge Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Defendern går dårlig om dagen. Går greit å kjøre på landeveien, men i 80 km/t på femte fusker den. Fusker enkli på litt turtall på alle gir. Sjekka wastegaten. Den åpner fint. Leste en tråd om at det kunne være dieselpumpa. Hadde for en måneds tid sia vanvitti konstant hyling fra pumpa. Bytta dieselfilter å alt var ok igjen, altså bare litt lav summing. Prøvde å kjøre lufteprogram idag for å sjekke/eliminere dieselpumpa. Den gir såvidt lyd fra seg og ikke den høyfrekvendte lyden som vanligvis kommer ved lufting. Så er spørsmålet. Ska jeg kjøpe ny pumpe? Hvilkken passer bilen. Er en 2002 Defender 110. Denne: http://www.paddockspares.com/wqb100440-fuel-pump-110-130-tdi-from-xa159807.html eller Denne: http://www.paddockspares.com/wfx000260-fuel-pump-110-130-td5-from-xa159807.html Litt prisforskjell, men passer begge min bil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Ikke kjøp den billige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Egge Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Står forsovidt td5 på den dyreste åsså så da går jeg for den. MEN, jeg åpna den røde kontakta under passasjersetet.. OLJE! Kan det muligens ha no me at dieselpumpa ikke går mon tro.. No sier meg at dieselpumpa nå bare blir småpenger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Rens for olje. Sjekk kontakten fra dysene. Du finner den rett under toppdekslet i framkant på motor. Bytt kabelmatta fra dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Egge Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Har skrudd ut ecu, rensa den for olje i den røde kontakta. Rensa rødt støpsel og kabelmatta fra dysene. Bilen starter og går fint på tomgang, men dieselpumpa lager ikke en lyd. Bør jeg utsette bytte av dieselpumpa te jeg har fått bytta kabelmatta å se om det hjelper no!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Bytt releet til dieslpumpa og. Jeg har byttet mitt 2 ganger nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Egge Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Hvor finner jeg det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Jeg er ikke sikker på hvor det er montet på Defender. På D2 sitter det i skringsboksen ihvertfall og er gult. Fant dette: The diagram shows the relay is under the R/H seat, next to the fuse box, on the end. The wire colors are blue/purple white/purple brown/orange purple/white. Its shows as ayellow relay. If you locate those wire colors, you should have the correct relay. Terminal 87 gets its power from fuse 4 (20 amp) (seat fuse box). If you pull that fuse and that cuts power to terminal 87, you've found it Endret 25. juli 2013 av Håvard Guttormsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Egge Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Åkay, ska kikke etter, takk for tipsa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simen Egge Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Har bytta ut releet nå og det er fortsatt lysløst fra dieselpumpa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.