Gå til innhold

Pumpereim-deksel D3, 2007 - umulig å få ut


engebo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Gikk i dag løs på bytte av reimer. Startet med den bakre (pumpereim) og møtte på en utfordring etter å ha demontert det som måtte demonteres (og litt til) for å komme til: fikk ikke ut reimdekslet. Slet i flere timer før det nå endelig er ute med noen skavanker. Ser av andre innlegg at det ikke har vært tilsvarende trangt på f.eks 2006 mod.

Det skal bli en utfordring å få det på plass igjen.

 

Noen som har tips for 2007?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta min på 2005 mod. Du ender opp med masse kutt på henda og det var trangt nok.

skrallefastnøkkel er ett must og mister du den er den "borte"

 

Er det noen forskjell på 2005 og 2007 egentlig?

 

Sett på den nye reima før du prøver å manøvrere reimstrammehjulet på plass.

 

Det lønner seg å ha et bilde så du vet sånn ca hvor hakket til reimstrammeren er .

Å ta bort noen av vannrøra som går der kan også hjelpe om ikke håndleddene er bøylige nok.

 

Edit. Dekslet er festet med klips i overkant så man må trykke disse ned for å få det av :)

Jeg brukte denne til hjelp når jeg gjorde det på min.

Endret av Larsframars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. Jeg har lest tråden du referer til flere ganger før jeg gikk løs på oppgaven. Har også anskaffet Haynes og der er det bla forskjell på monteringen av pumpereim. Tror også det er forskjell på dekslene, i hvert fall lukkingen.

 

tn_gallery_6075_685_858117.jpg

 

Fikk det faktisk på plass i løpet av ca 5 minutter etter at ny pumpereim var på plass :)

Går løs på disse i morgen:

 

tn_gallery_6075_685_483149.jpg

 

Så får vi se om den starter igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så det ut til å være den som kan få brudd, men jeg sjekket ikke mot noe bilde. Tok bare en visuell sjekk etter sprekker. Jeg valgte ikke å ta ekstraarbeidet med oljepumpa, da det for meg ser ut til å være en meget liten andel dette har skjedd med ift antall solgte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den som kan få brudd, men ingen verksteder - hverken Brandt, Motorpool eller andre norske verksteder jeg forhørte meg med bytter denne - så jeg tok sjansen. Så ikke noe sprekker, og håper det går greit - som engbo påpeker er det lite antall havari i forhold til antall solgte biler. Om nattesøvnen var et problem i utgangspunktet hadde jeg kanskje byttet. For det hender seg jeg tenker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...