Gå til innhold

Fellesbestilling Prospeed Roof rack


Eirik Haugen

Anbefalte innlegg

Prospeed Off-road UK selger roof racks (takstativ) til Discovery 3 og 4. Stativene kommer i flere utgaver, med og uten plategulv for ordinære biler, og med nettinggulv for biler med soltak og finneantenne.

 

Ved bestilling av flere enn 5 racks får vi 10% rabatt, og etter å ha luftet interessen litt så er det såpass mange som kan tenke seg dette at jeg har innledet en dialog med PS om levering til Norge. Ser for oss at felles frakt også kan redusere kostnadene en god del, oppgitt frakt for et stk rack ligger på £220.

 

gallery_4274_644_11908.jpg

 

Link til Prospeed på Flickr: http://www.flickr.com/photos/prospeed/

Link til Prospeed på Facebook: https://www.facebook...SpeedUK?fref=ts

 

Fint hvis de som er interessert melder seg til meg pr PM med navn og kontaktopplysninger, og helst oppgi hvor langt du er kommet i beslutningsprossesen rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da har vi fått bekreftet at Prospeed på oppfordring fra oss vil lage en versjon av sin takgrind for biler med glasstak, hvor det også vil være mulig å åpne luka helt. Fikk mail fra Ben hos PS som skriver:

 

Basically we are making some changes to the rack. It will still look very similar but various upgrades will mean no adjustments are required to satisfy those of you who want to be able to use your sunroof, among a few other changes that will make for a better rack. The design and prototype will be finalised within weeks so if you could hold off a little you it will be well worth it.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våger meg på et off-topic spm i denne tråden.. Hvis bestilling drar litt ut i tid er det håp for at jeg også får blitt med..;)

Til de av dere som har / skal ha rack: hvor enkelt er det og sette av/på? kommer dere til å kjøre med det hele året? hvordan er det i bruk på vinter ift snø osv? fare for rust?

 

Jeg tenker i utgangspunktet å ha racket på hele året.. kajakker og divere vannsport frakt på sommerstid og ski og pulk på vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sannsynligvis til å kjøre med mitt året rundt i forhold til behov som beskrevet av deg. Det skal være rimelig kurant å ta av og på iløpet av 10-15 minutter, men det kan sannsynligvis lønne seg å være 2 personer hvis du ikke har det hengende i en høy garasje eller lignende. De rapportene jeg har sett tyder på god kvalitet og lite problemer med rust, men det er sikkert noen på forumet som kan svare på.

 

Vinterbilde:

8578860555_d45ac613aa_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vinterbildet ser herlig ut!

Satser på at man kan ha det på hele året da.. Selv om det ville vært enda et godt argument for å bygge garasje med litt ekstra plass hvis det måtte tas av med jevne mellomrom... ;)

 

Noen som har en formening om hvor mye vindstøy det er med prospeed vs expedition rack?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er der som står for bestilling? Og hva blir evt ca pris? Noen som har regnet på det?

Du er lagt til i bestillingstråden hvor du finner all info. Det er Eirik som organiserer og står for kommunikasjonen med Prospeed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen forespørsler kan jeg legge til at Prospeed også leverer tilleggsutstyr til sine rack som feks holdere til jerrykanner, reservehjul og vaflebrett, fester til CB-antenne, ekstralys og awning. De leverer også fullstendig understellsbeskyttelse til Disco 3/4 som rock/treeslider, front guard, sump guard, compressor guard, centre guard, diff guard og a-arm guard (se bilder).

 

8263591369_627fef5397_o.jpg

7886675958_d0348d69bd_h.jpg

7644510740_19601bafe9_h.jpg

6256444343_f9e0ed8e8f_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Har fått tilbud fra de i dag på Mail, da jeg syntes det dro ut litt her... 160£ i frakt for frontguard og treesliders syntes jeg ikke at var for ille! så kommer nok til å bestille selv... Treeslidersene er foresten under omgjøring, så de blir en del og ikke 2 delt som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet ny versjon for alle D3 og 4 med full funksjon på takluka. Denne er i produksjon, og klar til levering i løpet av februar, men drøyer litt til fordi de har bestillingsetterslep på ca 40 stk (hvis det haster kan vi få i februar ved bestilling og forhåndsbetaling nå, slik jeg forsto det). Den nye versjonen har innebygde cross bars og en annen vindavviser, skal be om bilder.

 

Det ble jo ikke noe av planlagt felleskjøp i høst. Er det noen av dere som fortsatt er interessert i å kjøpe og dele frakt? EKJ?

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå to sikre og Geir Inge interessert. To til så får vi vel 10% rabatt og frakten er billigere per rack jo flere som er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterspurt bilder, så det kommer nok. De skal visstnok oppdatere nettsiden også. Har også bedt om beskrivelse på den nye vindavviseren (blank/matt osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi vel (kanskje) 5 som skal bestille, så jeg skal høre om komplett tilbud med frakt. Forbehold fra noen som ønsker å se bilder av ny grind. Ifølge Ben på Prospeed er det ikke særlig synlige endringer, bare funksjonelt i forhold til takluka, integrert cross bar samt annet materiale i vindavviser.

Om noen ønsker stige, rock sliders eller annet så si fra. Jeg ber om et tilbud med total pris og forventet leveringsdato i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i den private tråden tilbake i September så tenkte jeg på dette:

 

1 stk Standard rack
1 stk Komposittgulv
1 stk Bakluke stige (LR)
1 stk Standard cross bars (a 2 stk i pakken)
2 stk XRS bars (a 1 stk i pakken)
1 stk XRS long load carrier w/rear roller
1 stk CB antenna bracket
2 stk Work light bracket

 

Blir sikkert en pen sum det :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir sikkert en pen sum det :unsure:

 

og heilt sikkert ein pen bil også :)

 

Friste litt med prospeed - mi originale G4 grind har ein del vindsus. Kanskje ein originalfantast har lyst å bytte likt?

Til og med stigen til prospeed har eg begynnt å sjå sjarmen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...