Gå til innhold

Defender 130 DCHCPU, Kapittel 2


Dråget

Anbefalte innlegg

Mye gravrust i sliteflatene der JeFe. Tror det skal dreies av ganske mye før du har jevn overflate. Blir vel et kost/nytte spørsmål kontra hva nye skiver koster. Også så er vel ikke skivene så "slotted" lenger om man dreier ned.

 

Men vi kan måle de i morgen Frode. Minstemålet skal stå i storeklokeboka et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da er nye bremsedeler bestilt. Slotted and drilled skiver og oppgraderte klosser rundt baut. Har nye kalippere front på hylla hjemme og bestilte med til bakenden for sikkerhetsskyld. Kjipt å stå der uten å bli ferdig hvis jeg finner ut at de må byttes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme. Deler er ikke kommet og garasjen er ikke gravd fram. Ingen fare for at noen skulle ha stukket av med bilene fra denne garasjen. Den snøen var alt annet enn fluffy... Godt willhelm og Vedtreet kom innom en tur så jeg fikk meg en pause...

20140131_094925.jpg20140131_101439.jpg20140131_102220.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått en leveranse fra England. DHL mannen begynner å bli godt kjent, og rygger pent inn foran garasjen i stedet for å stoppe ved huset:-)

Rask og god service både fra leverandør og transportør.

 

20140203_134809.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai! Dette blir bra Frode.

 

Godt at det er en kombinasjon fra Øya som virker. FF/DHL er da noe som går opp og leverer raskt rett på døra. Den andre kombinasjonen har jo jeg mista trua helt på.

 

Kommer plutselig på inspeksjon Frode. Vedskjulet er vel mulig å få ut av garasjen min nå som snøen har regna vekk der nede? Du må gjerne hente den som sagt. Du trenger jo ikke vente på at noen er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med å fjerne lykter og bøyle for re-visning på BT. Litt trist syn egentlig...

20140204_091216.jpg

 

hadde fint besøk i garasjen i går kveld. TLT med sønn og @le hjalp til med kaffedrikking, sosialt samvær og feilsøking på de store bøttene som ikke lyste. Kaputt rele, dårlig jording og irr på kontakter. Ikke rart det har vært dårlig med lys. Men nå vet jeg i hvertfall at de "virket da jeg tok dem av":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med servicen fra FF ja. Litt mer personlig oppfølging og mer kunnskap enn hva vi er kjent med fra "andre steder"...

 

låser meg inn i garasjen din og henter det jeg trenger kjartan:-), men håper du kommer deg kjapt hjem fra havet så du kan levere ut selv.

 

Willhelm, har du hub nut spanneren fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lykter og bøyle tatt av. Fikk bøyd ut støtfangeren litt på venstre side, pusset noe rust og lakket den opp litt sånn "kjapt og greit". Ble ikke strøkent, men rustens fremgang fikk seg nå i alle fall et"skudd for baugen":-) Alt av beslag og ramme jeg kom til bak grill og fanger fikk seg litt funderudolje. Det føles alltid like godt:-)

 

Synes bilen ser litt stutt ut nå...

 

20140204_142343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo riktig så ryddig ut, om enn litt nakent. Du mangler jo Defendermerket over grillen. Kanskje det ser litt mer bebodd ut om du får tak i et sånt. Ebay er din venn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke advokaten papirene i orden på lysriggen?

 

Skal vel noe til å ha papirene i orden på et slikt oppsett...

 

Det så jo riktig så ryddig ut, om enn litt nakent. Du mangler jo Defendermerket over grillen. Kanskje det ser litt mer bebodd ut om du får tak i et sånt. Ebay er din venn... ;)

 

Har sett litt på det ja. Får ha det på handlelisten neste gang jeg er på jobb...

 

Takk for en time med kaffe og små skruing i værrste ditt i dag Frode!!

Det er inspirerende hver gang!

Espen

Ganske inspirerende å ha besøk også:-) Du fikk jo sparket meg igang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kremt, den er vel ihvertfall hyllevare litt lenger opp i bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bremsene demontert bak. Kalipperne viste seg å være dårlige på begge sider, så jeg er glad jeg bestilte nye for sikkerhets skyld.

Deksler er skrapt, pusset og oljet med god hjelp fra junior.

20140208_160257.jpg

 

20140209_163310.jpg

 

Før et fyldig strøk med Arcanol:

20140209_164020.jpg

 

Skiver og kallippere har fått seg litt rustbeskyttelse på utsatte steder:

20140209_165605.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinghjul ja, det har blitt foreslått før også. Kommer jeg gjennom teknisk kontroll med det? :-)

 

Neida, de brede bredderne skal av. Jeg skal ha på noen standard defenderbreddere... Vet at mange liker den best bar som originalt, men jeg liker den med breddere av normal størrelse.

 

2 stk brede breddere er mao til salgs...

Endret av Dråget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at det kan ha kommet litt dritt i hjullagerne i den hub'en der simmerringen var dårlig, så jeg vasker og pakker på nytt. Er det noe i veien for å vaske dette i diesel?

 

har kjøpt skf hjullagerfett. Hvor mye skal omgi hjullagerne etter at de er pakket og montert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...