Gå til innhold

Defender 130 DCHCPU, Kapittel 2


Dråget

Anbefalte innlegg

Da er leiebilen nesten ferdig pakket, og mesteparten av familien ligger på lading for å være klare til ukens ekspedisjon.

I morgen bærer det av sted mot Trøndelag for å hente 130 nr 2. Hentingen er blitt oppgradert fra ren transport til familiecampingferie. En overnatting på vei opp og 4-6 overnattinger på vei ned. Håper å få lagt ut litt info underveis. Om ikke det blir noe av det så kommer det i alle fall referat med bilder etter hjemkomsten til Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 417
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hi, Hi!

Konemor har tillatt så mange landrovere som det er mulig å stu inni garasjen :) . Status etter denne henteturen er to inni og to utenfor (støttekontakt for den ene...). Vet ikke helt hvordan jeg skal komme unna med dette. Det må vel bli salg av en 130... :wacko:

 

Snart i Oslo. Vimer avgårde i en nervøs Ford SMax. Både far og bilsyke unger gleder seg til å komme seg over i en stabil Defender 130 i morgen. Mor er mer avmålt/nøytral i sin lengsel ^_^, men hun ser fram til campingturen nedover igjen hun også (som for øvrig var hennes forslag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) gleder meg til tur tråd med ny bil!!!!!

 

Støtte kontakt for hvit 130 kan jeg være Hehehe, da blir sikkert konemor blid. Kan si jeg har byttet i D3:-)

God tur og god camping!!!!

Gleder meg til å inspisere når du kommer hjem igjen.

 

Gratulerer med 478" Lr på tunet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så er dette Theo’s Berntinus som flytter nedover til Sørlandet. Theo har hatt bilen siden i fjor vår. Jeg kopierer litt info fra hans tråd:

Bilen er fra 2002, 5 seter, mørk grå metallic, og er ikke akkurat helt original. Fritt etter salgsteksten på Finn:

 

Bilen er i god stand og har en del eksrautstyr montert:

-snorkel

-lyktebeskyttelse foran

-vindavisere foran/bak

-NAS lys bak

-+2" skjermbreddere bak

-strømuttak utv

-div beskyttelse under

-Detroit locker bak

-Detroit Truetrack foran

-Slotted and drilled skiver rundt om

-ZU alufelger til sommerhjulene

-Skikkelige ekstralys (Lightforce) for mørke høstkvelder

-Recaro førersete (elektrisk just)

-Bakseter med nakkestøtter og 3 pkt belter samt isofix

-Proff alulokk på planet (låsbart)

-Tectylbehandlet i 2011

-pluss diverse annet som er skiftet det siste året av oppgraderte slitedeler

 

Bilen er EU-godkjent i feb 2012

Bilen er hel og pen med litt rust på bakdører og noen få oxyderinger i lakken, men ingenting alvorlig

Varme i frontrute

Ny dieselpumpe

Ny trykkregulatro

ECU harness skiftet

Servicer er utført jevnlig

 

 

I tillegg til det som er nevnt her, så er håndbrekket oppgradert til «skivebrems» og motor er re-mappet. Re-mappingen merkes godt. Mye raskere i akselerasjonen i alle gir. Litt gøyere å kjøre med andre ord :) .

Bilen har sentrallås, elektriske vinduer foran, Aircondition og varme i setene. Førersetet har også kaldluftsvifte for varme dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt det før og sier det igjen: knalltøff bil! Gratulerer og god tur videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen Frode!

Den var rå. Liker felgene. Og stukket... Nå som du vet hva jeg mener med det.

Espen

 

Haha, leste sykkelfeltet på Dovre....

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med årntli' raff bil! Sånn vil jeg også ha når jeg blir stor. (Om du da ikke har hanket inn alle her i landet da :D)

 

Ikke for å være negativ, men er det noe rart med tilhengerfestet på den? :blink:

 

Takk, takk. :)

 

Jeg kan holde av en hvit en til deg hvis du vil;-)

 

Og ja, det er noe skikkelig rart med tilhengerfestet på den... Gleder meg til å komme hjem til garasjen og sammenlikne med den andre bilen. Det er nok senket for å takle en «low riding» campingvogn eller noe i den duren...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette egentleg ein 130 "Big Doley", som tvillinghjula bak er fjerna ...?... :P Tullar berre ^_^ Gratulerer med ei flott vogn, 130 freistar fleire.. :) (....men de breddarane bak...)

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette egentleg ein 130 "Big Doley", som tvillinghjula bak er fjerna ...?... :P Tullar berre ^_^ Gratulerer med ei flott vogn, 130 freistar fleire.. :) (....men de breddarane bak...)

Bredere bak er jo Frode kjent med fra før, og etter diskusjonen fra den gang regner jeg med at han for lengst har en tanke/mening om bredderne på denne også. ;)

 

Morsom tanke egentlig. 2x 235/85-16 skulle gi 470 bredde pluss luft mellom dekkene. Burde gi nok oppdrift!

 

Hadde det ikke vært for seriebilprosjektet ditt Frode så hadde jeg nesten begynt å bli litt bekymret for deg. I det siste har du jo handla "ferdig" hus, "ferdig" båt og nå også "ferdig" bil. Begynner å bli lat eller gammel eller må du finne jobb med bedre turnus (haha)?

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en fin campingtur over. Bilen har sett sitt nye hjem, hilst på de andre bilene, og fått vasket av seg litt knuste fluer. Nå står den, blank og fin, i båthavna og venter tålmodig på litt mer omsorg. Eieren må bare på en liten seilferie først. Har fortsatt en del bilder fra turen jeg gjerne skulle lagt ut. Skal se hva jeg får tid til innimellom "slaga":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe å så etter verksted vogna før du kom deg hjem. Jeg var som vanlig så tålmodig at jeg faktisk regnet feil på dager og var på besøk FØR du kom hjem:-)

 

Espen w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en sambandskasse fra sivilforsvaret hos Alfred Skraphandler på Kvam i Gudbrandsdalen. Skulle gjerne hatt en til, men hadde bare nok kontanter til en... Han har flere, også sykehuskasser og stabskasser. Hvis noen stikker innom for å kjøpe noe, så kunne jeg som sagt godt tenke meg en sambandskasse til...2013-07-16 18.34.07.jpgIMG_9038-forminsket.jpg

 

Var oppe å så etter verksted vogna før du kom deg hjem. Jeg var som vanlig så tålmodig at jeg faktisk regnet feil på dager og var på besøk FØR du kom hjem:-)

 

Espen w

Verkstedvogna syntes sikkert det var hyggelig med besøk:-) Vi får ta det igjen nærmere høsten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...