Gå til innhold

120KKM service på D3


Andbaug

Anbefalte innlegg

Nærmer seg tid for 120 000 km service på D3en. Var innom Motorpool nå og fikk prisoverslag på 9100,-

Er dette en OK pris? Er det noe å hente på å ta servicen i feks Tyskland? Noen her som har brukt verksted i Tyskland? Skal nedover til Italia i begynnelsen av September, så har sjansen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sørg for at oljen i transferkassen blir byttet. Vist du har sperre på bakdiffen så skal oljen der også byttes (anbafaler å bytte i bakdiffen uansett, frammdiffen tar ikkje skade av ny olje den heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oljer sjal vel skiftes ved 120.000 km service. Du kan prøve Nehrkorn i Flensburg (www.nehrkorn.de) eller LR Parts i Skanderborg. Nehrkorn har en "dansk" avdeling dersom du ikke er så stiv i det tyske. Jeg har kun erfaring med LR Parts og er tilfreds, jeg tror de ligger på en timepris rundt 6-700 kr timen. Uansett, hør med dem begge og gjør et valg.

 

Lykke til.

 

Nils T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader aldri å få tilbud flere steder. Har jo Sandveen i Oslo også, samt First Cars på Hønefoss som jeg har "reklamert" for tidligere. (Er jo født på Hønefoss så...:P) Og da kan du jo stikke innom delikatesseforretningen til Leiv Vidar og bruke opp det du evt har spart i samme slengen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...