Gå til innhold

Ny Discovery 5 (litt mer enn facelift?)


Anbefalte innlegg

De kjører vel samme slankeprosessen på Discoen som på Rangen som mistet vel 400kg, men ellers var det jo en relativt konservativ "ny-design". Litt mer vinkel på fronten, nye frontlykter og hjulbuene nesten borte.

 

Hybriden er jo noe som jobbes med på Range Roveren også, men mener å ha hørt at dette ble ganske dyrt.....? Leste vel et sted at 50 km på batteriet skulle være mulig....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg synes jo fortsatt at Disco3 er kulest og tøffest! <_< Men det er jo sikkert også litt fordi jeg ikke har råd til en 7-seter Disco4! :(

 

Men jeg må innrømme at jeg synes hjulbuene i svart plast hører litt hjemme på en terrengbil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover sjefen John Edwards har blitt intervjuet om utviklingen videre:

Edwards says about the next Discovery — due in 2014/15 — “It is important that it has its own distinctive styling but it will continue to share some design cues with the Range Rover.

“It will definitely have seven seats, that is an important part of the Disco’s DNA.”

 

 

Read more: http://www.thescottishsun.co.uk/scotsol/homepage/motors/scottishsunmotors/4988274/Interview-John-Edwards-Land-Rover-boss.html#ixzz2XsSnCehI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende konstruksjon begynner å trekke på årene. Derfor er det sannsynlig at D5 må bli "ny" slik D3 ble ift D2 i 2004/05, og derfor tror jeg også at den photoshåppingen øverst i tråden, er et bomskudd. D5 blir markert endret ift D4 - tror nå jeg da! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg synes jo fortsatt at Disco3 er kulest og tøffest! <_< Men det er jo sikkert også litt fordi jeg ikke har råd til en 7-seter Disco4! :(

 

Men jeg må innrømme at jeg synes hjulbuene i svart plast hører litt hjemme på en terrengbil...?

 

Enig i det, skal være litt "rå" i karroseriformene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men D4 er fin, nye Range Rover er flott, så D5 blir nok et smykke. Lavere vekt og lavere utslipp gjør underverker på norske priser.

nå bor jeg selger D4en da <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende å se at andre tenker og håper som meg. At D5 vil tilhøre Land Rover "stallen" og ikke Range Rover sin.

At Discovery fortsetter å være røffere og mer offroad i både utseende og muligheter.

 

At den skal være 7-seter og familefrakter er og betryggende å høre. Vi får håpe at den deler en god del med en eventuell "ny" Defender.

 

Da skal jeg forholde meg til "ny" Defender og Disco...

 

Dashbordet i Range Roverne ser (etter helt personlig mening) allerede gammeldags ut. "Et lett å støvtørke design"

Bare lurer; er virkelig Range Rover kjøperne ute etter dette? Kan de ikke da like godt kjøpe BM.. eller AU.. Er det bare meg som synes dette?

 

Derfor frykter jeg litt for kommende LR produkter... (Hysj!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på utviklingen av D3 til D4, kan man vel neppe håpe på at D5 "går tilbake til" et mer offroad-preget røft design! Her må vi nok heller satse på den nye Defenderen, som nok kommer til å nærme seg resten av LR/RR-gjengen i komfort, kjøreegenskaper og elektronikk. Personlig synes jeg jo at endel av Defender-Concept-bilene er dritkule, selv om nå mange frykter for at den klassiske konstruksjonen forsvinner.

 

---og viss den nye Defenderen og D5en kommer med sonar for kartlegging av vadeforholdene alle de gangene man skal passere elver - MÅ man jo bare ha det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste bilde er nok et Photoshop bomskudd basert på klipp og lim fra RR. Endringene blir nok større enn dette. Det har vært snakk om at Discovery kanibaliserer RRS og RR i for stor grad og at den vil kunne få et noen enklere preg i neste versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...