Eirik Haugen Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det snakkes om lettere chassi (mer aluminium), hybrid dieselmotor og ny girkasse, men fortsatt å beholde prinsippet med 7-seter familiebil. L'Automobile Magazine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Håper også at de fortsatt prioriterer gode terrengegenskaper også da:)!! Og at disco ikke ebber ut i en peoplecarrier ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 De kjører vel samme slankeprosessen på Discoen som på Rangen som mistet vel 400kg, men ellers var det jo en relativt konservativ "ny-design". Litt mer vinkel på fronten, nye frontlykter og hjulbuene nesten borte. Hybriden er jo noe som jobbes med på Range Roveren også, men mener å ha hørt at dette ble ganske dyrt.....? Leste vel et sted at 50 km på batteriet skulle være mulig....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Hassel Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Den ser veldig pen ut. Men ganske lik den nye RR i fronten ? Synes D1 blir mer og mer spesiell etterhvert som Disco 3,4 og 5 kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 ...og jeg synes jo fortsatt at Disco3 er kulest og tøffest! Men det er jo sikkert også litt fordi jeg ikke har råd til en 7-seter Disco4! Men jeg må innrømme at jeg synes hjulbuene i svart plast hører litt hjemme på en terrengbil...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Haugen Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Land Rover sjefen John Edwards har blitt intervjuet om utviklingen videre: Edwards says about the next Discovery — due in 2014/15 — “It is important that it has its own distinctive styling but it will continue to share some design cues with the Range Rover. “It will definitely have seven seats, that is an important part of the Disco’s DNA.” Read more: http://www.thescottishsun.co.uk/scotsol/homepage/motors/scottishsunmotors/4988274/Interview-John-Edwards-Land-Rover-boss.html#ixzz2XsSnCehI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 hmm 2 ny skjerm, ny front og panser og vips ble D3 til D5 overnatt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Nåværende konstruksjon begynner å trekke på årene. Derfor er det sannsynlig at D5 må bli "ny" slik D3 ble ift D2 i 2004/05, og derfor tror jeg også at den photoshåppingen øverst i tråden, er et bomskudd. D5 blir markert endret ift D4 - tror nå jeg da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 ...og jeg synes jo fortsatt at Disco3 er kulest og tøffest! Men det er jo sikkert også litt fordi jeg ikke har råd til en 7-seter Disco4! Men jeg må innrømme at jeg synes hjulbuene i svart plast hører litt hjemme på en terrengbil...? Enig i det, skal være litt "rå" i karroseriformene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Enig, men D4 er fin, nye Range Rover er flott, så D5 blir nok et smykke. Lavere vekt og lavere utslipp gjør underverker på norske priser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Dagens D4 leveres som varebil med mulighet til å bygge om til personbil, selv med de nye reglene. Får de til det samme med en ny utgave så kan det fort bli en høydare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Enig, men D4 er fin, nye Range Rover er flott, så D5 blir nok et smykke. Lavere vekt og lavere utslipp gjør underverker på norske priser. nå bor jeg selger D4en da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Fin ja! Nesten for fin. Discovery bør beholde det tøffe off road-preget, og det synes jeg både D4 og D5 mister mer og mer. Synd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 muligens, men jeg tror at 60 -70% av disse biler ble aldri kjørt offroad, ikke med det første ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det bel nok ikke D1, D2 og D3 heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Signalet er vel nye RRS der lavgirserie er ekstrautstyr og fronten er Freelandersk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2blue Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Betryggende å se at andre tenker og håper som meg. At D5 vil tilhøre Land Rover "stallen" og ikke Range Rover sin. At Discovery fortsetter å være røffere og mer offroad i både utseende og muligheter. At den skal være 7-seter og familefrakter er og betryggende å høre. Vi får håpe at den deler en god del med en eventuell "ny" Defender. Da skal jeg forholde meg til "ny" Defender og Disco... Dashbordet i Range Roverne ser (etter helt personlig mening) allerede gammeldags ut. "Et lett å støvtørke design" Bare lurer; er virkelig Range Rover kjøperne ute etter dette? Kan de ikke da like godt kjøpe BM.. eller AU.. Er det bare meg som synes dette? Derfor frykter jeg litt for kommende LR produkter... (Hysj!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Med tanke på utviklingen av D3 til D4, kan man vel neppe håpe på at D5 "går tilbake til" et mer offroad-preget røft design! Her må vi nok heller satse på den nye Defenderen, som nok kommer til å nærme seg resten av LR/RR-gjengen i komfort, kjøreegenskaper og elektronikk. Personlig synes jeg jo at endel av Defender-Concept-bilene er dritkule, selv om nå mange frykter for at den klassiske konstruksjonen forsvinner. ---og viss den nye Defenderen og D5en kommer med sonar for kartlegging av vadeforholdene alle de gangene man skal passere elver - MÅ man jo bare ha det! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Haugen Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 ---og viss den nye Defenderen og D5en kommer med sonar for kartlegging av vadeforholdene alle de gangene man skal passere elver - MÅ man jo bare ha det! :-) Sonar er definitivt et must på neste kjøretøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Defenderen planlegges med terrengradar som ekstrautstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian MH Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror nok D5 kan bli en populær bil. Så lenge det blir gjort noe med avgiftene på den, for bilen er ikke dyr i utgangspunktet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Land Rover har neppe prioritet å bygge bilen slik at den tilpasser seg den særnorske avgifts modellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 De tilpasset typegodkjenning for D4 så den kan bygges om til personbil. Lavere vekt vil uansett være en vinner i det norske avgiftsystemet. RRS er er godt eksempel på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Øverste bilde er nok et Photoshop bomskudd basert på klipp og lim fra RR. Endringene blir nok større enn dette. Det har vært snakk om at Discovery kanibaliserer RRS og RR i for stor grad og at den vil kunne få et noen enklere preg i neste versjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Land Rover har neppe prioritet å bygge bilen slik at den tilpasser seg den særnorske avgifts modellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.