Kaarejohan Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har ikke hatt problemer med dette siden dette: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=69548#entry733896 Mads SL sitt tips hjalp da. Jeg mistenker også at verksted som tok service på den har fylt A1? olje som Disco3 uten DPF bruker. Jeg gjorde de oppmerksom på at den skal ha C1 når de har DPF, og da måtte de faktisk ringe til oljeleverandør siden dette ikke lå inne på søk på skiltnr. Har ikke hatt problemer siden da, og merker tydelig på motoren når den regenerer seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erico50 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei, Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Jeg har hatt den på verksted, med tvungen regenering men prosessen ble avbrutt med feil som verkstedet ikke visste grunnen til. Jeg tok samtidig er oljeskift og meldingen forsvant kort tid etter. Det har fungert fint i 2 mnd nå, men nå er den tilbake Etter dette har jeg ikke klart å kjørt det bort. Jeg har sjekket med IIDTool og følger litt med på live verdier. Jeg har fulgt med på exhaust temperature etter jeg har slettet feilkode P2459 og kjørt på langkjøring. Da ligger temperaturen på 260 grader i ca fem minutt og så går den plutselig under 200. Når jeg sjekker for feil ligger den samme koden der. Jeg har igjen å sjekke om dette bare er koden for selve DPF full meldingen. Hva kan være galt? Jeg kunne tenkt meg å sett på signal fra differensialtrykk sensor over DPF, men har ikke funnet i IIDTool... Kan også føye til at EGR ventilene viser samsvar mellom command/value men ventil 0 står ofte på ~15% ved varm motor på tomgang. Hei Jeg har hatt noenlunde de samme problemene som deg, kjører også 08, med engine system fault, og ofte dpf full, det viste seg at den store slangen til intercooler, som går fra toppen av motoren og ned til under radiator var sprukket på toppen og i bunn på undersiden, umulig å se uten å ta av lite plastdeksel i høyre hjulbue. Dette gjør at turbo ikke får riktig trykk og arbeidstemperaturen blir for lav, som fører til dårlig utbrenning i diselpartikkelfilter( iflg Turboservice på Høvik)dessuten blir mapsensoren skikkelig igjengrodd,enkelt å ta av å rense. Har skiftet slangen, gjort selv på ti min, slange var faktisk billigst på Motorpool Høvik, 1097,- +mva, ikke hatt problemer siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei Jeg har hatt noenlunde de samme problemene som deg, kjører også 08, med engine system fault, og ofte dpf full, det viste seg at den store slangen til intercooler, som går fra toppen av motoren og ned til under radiator var sprukket på toppen og i bunn på undersiden, umulig å se uten å ta av lite plastdeksel i høyre hjulbue. Dette gjør at turbo ikke får riktig trykk og arbeidstemperaturen blir for lav, som fører til dårlig utbrenning i diselpartikkelfilter( iflg Turboservice på Høvik)dessuten blir mapsensoren skikkelig igjengrodd,enkelt å ta av å rense. Har skiftet slangen, gjort selv på ti min, slange var faktisk billigst på Motorpool Høvik, 1097,- +mva, ikke hatt problemer siden. Det er vel kanskje en slange som typisk kan byttes i silikonslange? Det må uansett inspireres! Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørjan1978 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Noen som har delenr på denne slangen / annbefalt hvor den kan kjøpes? Mye arbeid å bytte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luftetur Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Ser siste innlegg er fra 2015 på dette tema.. har folket fått mer kunnskap om DPF problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 På 12.1.2018 den 21.17, luftetur skrev: Ser siste innlegg er fra 2015 på dette tema.. har folket fått mer kunnskap om DPF problemet? Det lurer jeg også på, nå i 2019 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Slik jeg vil oppsummere DPF trøbbel etter runden jeg hadde på min i sommer; 1. Riktig olje på biler med DPF med lavt svovel innhold. Spec: WSS-M2C934-B 2. Blending av EGR må kun gjøres mens de enda er uten feil. Defekt egr som i tillegg er blendet gjør at bilen sliter med å få opp tempen for regenerering. Jeg måtte bytte/tilbakestille mine egr ventiler for å få DPF til å regenere etter at et verksted bare hadde blendet egr ventilene uten å bytte ut de defekte. Dette blei det noe helt jævlig med lurv av. Og et kostbart feilsøk da ingen feilmeldinger på EGR dukket opp i loggen siden den er skrevet ut av ECU. 3. Oksygensensor/trykk sensor er en mulig kilde til dpf problemer - forholdsvis billig å bytte. Denne kan tette seg og medføre driftsstopp. Korte intervaller mellom varsel om DPF ful er vel en indikator. Ellers er det bare å ta bilen på langkjøring i ny og ne for å la dpf gjøre det som den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.