ole jevne Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, det var nok overkill for å si det slik. Men jeg ville være på den sikre sia, har brukt kun papirpakning før også har det blitt lekasje ut fra bolthullene og det er så jævla tiltak. Det jeg klinte på var fra ei Loctite tube, 5900 ett eller anna, 5922 kanskje eller var det 5972. Husker ikke helt siste tallene, men har jo brukt det på stikkasklinger og rundt diffene en del ganger og det funker, så jeg har igrunn ikke tenkt så mye mer på det. Det skal nevnes at jeg til stadighet får en "aha" opplevelse fra mange tråder her på forumet over diverse vidundermidler som blir brukt til alt fra liming til smøring. Har nok fortsatt mye kunskap og ta innover meg når det gjelder bra og dårlig produkter av diverse slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 når du ser kor mye av detta griseriet som tyter ut på utsida hvor mye reiste inn? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jevne Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, det blir jo helt klart en del på innsia også. Men sånn som bilen blir brukt nå så er det egentlig ikke så farlig. Den blir nå kun kjørt når det er til og fra og på offroad kjøring, så selv om hele diffen blir full av slikt gummi skrumf så tar den mest sannsynlig ræpern av offroad kjøring lenge før det blir kilometer slitasje på lagre av det. Selvfølgelig en litt kjedelig måte å se på framtida for diffen, men etter 4 ødelagte så begynner det å bli en gjenganger dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Automotive/AutomotiveAftermarket/Differentials/index.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jevne Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, det blir slik neste gang. Det skulle egentlig bli slik nå, det er litt av grunnen til at bilen har stått ødelagt lenge. Skulle bare vente til jeg hadde råd til å kjøpe slikt snasent utstyr. Men den økonimiske situasjonen har ikke tillatt en så stor økning av hobbyfondet. Så da ble det billig fix enda en gang og da ligger lista for holdbarhet deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Eg brukar alltid tetteguffe, uansett. Skit det samme om det er Sikaflex, Hylomar, Biltemaguffe, Kanel, egg og Araldit, alltid, alltid, alltid. Og alltid er det ein som seier: Du må ikkje bruke slikt, tenk på alt som kjem innanfor, bruk pakning, ver proff, bla bla bla og eg seier; hold kjeft, gamle deler vil alltid få lekkasje og viss du vil reparere det for meg etterpå er det greitt, men viss ikkje brukar eg guffe på det. Åh, det var godt å få sagt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jevne Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Hehehe Få det ut, så er du ferdig med det. Er ikke så høytidelige at vi ikke tåler en liten utblåsning i ny og ne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hehe. Loctite 5923 er tingen å smøre på slike pakkninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jo klin så mye dere vil, men fett på papirpakning gjør samme nytten, og fingrene får man rein med håndrens, ikke løsemiddel. Godt å ta igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vha Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Og så ble det stille? Vil høre mer jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jevne Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Vel, det har igrunn ikke skjedd så mye. Bilen har vært i orden lenge, med andre ord det er også lenge siden jeg har kjørt offroad. Jeg var en tur i elvedalen nå før påsken, og da røk pinjongen i diffen bak. Så nå er det framhjulstrekk som gjeld. Ellers har jeg øvd på å sveise rust på en nissan almera så nå blir det vel snart en omgang på range rover'n også. Det er noen hjulbuer og kanaler som trenger en oppfriskning. Men ting tar tid. Men det kan vel hende at det plutselig skjer noe over påsken da det er litt mindre jobbing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.