DFNDR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Ikke før jeg har utført min første jobb på en Defender, så får jeg en ny i fanget. Nå vil ikke motoren stoppe, selv når jeg tar ut nøkkelen. Den stoppa først når jeg ga litt gass. Det står om metallbiter i solenoiden eller problemer med tenningsbryteren osv på utenlandske fora, men dette er rimelig gresk for meg enda, så om noen har en kjapp lenke eller tips til diagnostisering, så hadde det være supert! Endret 25. juni 2013 av DFNDR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Oppgi motortype og årsmodell, det gir sikrere svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kong_zuki Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Regner med det er en 98 Defender 110, 300tdi som holder til ved nordenden av Mjøsa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Trekk av kabel på stoppsolenoiden på dieslpumpa. Stopper den da er det el.feil. Da kan du pille fram tenningslåsen og koble løs der. Du har ikke skiftet baklyspærer på den nylig?Eller brukt henger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Nope, nylig byttet slave og mastersylinder, det er det eneste. Kan det ha kommet noen form for fukt noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det høres rart ut.Ingen kabler i beknip noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Altså, jeg måtte flytte noen kabler og rør for å komme til masteren, kanskje det kan være noe der. Sjekker det i mårra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Det virker som at dette ikke skjer etter kjøring, men kun når jeg starter og stopper motoren. Skal se det an fremover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Du skal se bilen ikke liker sånn pingling men vil ut på tur,ordentlig tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Mekanisk eller elektronisk høytrykkspumpe? Elektronisk; vil vel ikke motoren stoppe før temperatur er lav nok. Mao; -feil på kjølevanssensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 300TDi er mekanisk pumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.