Gå til innhold

255/55 R18? Passer de D2?


grønn disco

Anbefalte innlegg

Passer gjør de i høyeste grad. Er vel kanskje den mest vanlige dimensjonen på d2'er vil jeg tro. Jeg har det på sommerdekka, men kunne tenkt meg mer gummi og mindre felg. Liker mye bedre 245/70r16 som jeg har på vinteren. Dog er det vanskelig å sammenligne direkte, da dekkene i seg selv er ganske så forskjellig. Når det er sagt så fungerer de helt greit. En del sliter med sporing på den dimensjonen, men det er nok og ganske avhengig av dekktype og ikke bare dimensjon. Jeg synes også giringa, særlig lockup-hastighet, er hakket bedre med litt større diameter som det er på 245'ene.

Endret av Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer helt fint på D2 :-), har den dim. med både GY Wrangler (tidligere) og GG A/T nå. GY er kjent for sporing her på norske veier, ellers helt supre.

 

Men, har nå nye Michelin (Lattitude Tour HP) på D3'n i 255/55x19 - absolutt nydelige å kjøre på! Er ganske sikker på at de fungerer på D2 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vill heller ikke angre på 255.60x18.

255.55x18 synes jeg er en horribel dimensjon, men har kun prøvd 2 forskjellige dekk typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

255x55/18 er vel standard dimensjonen til DII.

Jeg hadde det på både sommer- og vinterdekk og det passet ikke min bruk.

Kjører mye mellom Elverum og Oslo samt skogsbilveger på Finnskogen.

Sommerdekkene sporet for mye og vinterdekkene synes jeg hadde litt for mye tendens til å flyte dersom det var mangelfull brøyting.

Har nå 245x75/16 på vinterhjulene og 245x60/18 på sommerdekk og er kjempefornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...