Gå til innhold

Kvitingen. Range Rover Classic, 79.


Kenneth

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jada æ veit æ sa,,, orginalitet må beholde stifttenning blabla bla.. MEN no har æ satt på et Accu Spark sett..

Virke bra, går mye penere reagerer bedre på gasspådrag.. så får vi se om det får noe å si på forbruket...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada æ veit æ sa,,, orginalitet må beholde stifttenning blabla bla.. MEN no har æ satt på et Accu Spark sett..

Virke bra, går mye penere reagerer bedre på gasspådrag.. så får vi se om det får noe å si på forbruket...

 

 

 

^_^

 

Flink gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

I mai fikk jeg sendt 3 orginale viskerarmer til Kvitingen fra Terje, i dag blei 2 av dem montert på bilen :) TTJLT...

Videre sto rattet litt på skeiva, det fikk jeg fikset, fant så slakk i et endeledd men der stoppa det opp finn 4 endeledd i hylla men alle er feilgjenget :angry:

Yngvar hadde et på lager. Jørn har mest sannsynlig men er på jobb ennå, så da er det bare å vente :mellow:

det var det jeg fikk gjort i dag, får se hva helga bringer er jo pkk snart..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da jeg byttet bremseklossene fremme oppdaget jeg slakk i endeleddene, så da blei dem bestilt.

Så i dag blei endeleddene byttet, styringen må jeg justere da jeg ikke syntes den blei bra..

 

I morgen om været er med meg blir det bremser og dempere bak...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

2016-02-04 14.32.39.jpg

 

Genet lever i beste velgående, parken ble forresten utvidet litt i sommer da jeg kjøpte Ranger (Christian) sin Discovery 1..

Discoen har jeg siste uke plagdes med, stakkarn fikk ikke nok diesel :( fant vi ut til slutt, ny pumpe og sedimentfilter er i bestilling fra øya.

Men i sterkt behov for 2 biler i drift måtte jeg finne på noe, handlet inn elektrisk pumpe og montert i dag ;) etter en testtur ser det ut som det virker, må prøve en lengre tur :) før jeg er helt sikker..

 

Årsak tror jeg, sedimentfilteret som det var endel dritt i har vært så fult med vann at skjiten har fulgt med frem til pumpa som igjen har en finsil på inntaket,,,, denne er blitt tett og pumpa klarer ikke leverer nok... :huh:

 

Så en STOR takk til Yngvar (YMK) som rykket ut og hjalp meg da jeg sto litt kinki til nesten mett i grandkrysset.. :lol: han fikk meg hjem bla.

videre en stor takk til Han Roar i Gratangen for telefonhjelp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funke bare bra, da må jeg få dette over på et relee så jeg slipper en tur under panseret når jeg skal ut å kjøre ;)

Har litt løst å si at den går bedre.. men det kan også være glædesrus over at den er på veien igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pakke :D til Discoveryen

2016-02-11 13.16.13.jpg

 

Dieselfilter, oljefilter,luftfilter,sedimentfilter og fødepumpe.

 

2016-02-11 13.16.19.jpg

Denne har skrue på toppen, kanskje man kan komme til for rengjøring?

 

Blei også bestilt nye membraner og fordeler lokk til Kvitingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Sjeldent jeg skriver men det er litt framgang B)

Tettet og forlenget eksosanlegget så nå høres den ut som en V8 og ikke en putrebil.. :P

En liten service på motor, byttet olje og alle filter, byttet også pluggene så nå maler den som en katt :D

Fant en gåen støtdemper så jeg byttet alle, eller har tatt 3 har en igjen men været i dag fristet ikke.. ^_^

så man nærme seg en godkjenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjåjåjåjåjåjåj førr en hærlig bil

En liten testtur ut i gata B)B) går som ei klokka høres bra ut og var en nytelse å kjøre med nye dempera :D

Men har masse arbeid igjen får ho e 100% om ho noen gang blir det ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk heim go klompen din Kenneth.

Men, nå skal jeg komme med dagen oppgulp...stifter har ingen sjarm, og har ingenting med det 21. århundre å gjøre :P

Nei Kenneth, innvister i dette settet du http://www.simonbbc.com/electronic-ignition-kits/by-distributor-model/electronic-ignition-kit-for-lucas-35d-from-powerspark, og nyt kjøreturen. Ikke er det dyrt heller.

Hei. Monterte du dette kittet som Roar linket til? Lurer på å bestille det til min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...