Gå til innhold

Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968


LANDreas

Anbefalte innlegg

Gjør som Lafte sier, skrap av ujevnheter på Lit'jkaren og vask ham godt :)

 

Klarer ikke la være å le. Se om slarken/slengen på lit'jkaren forsvinner da :)

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker alltid bare om bilene, Motom... Kremt...

 

Skal prøve å få tatt en titt først, om det ligger noe på trommelen. Fikk fire pakker fra UK i går også, cirka 70 kilo. Parabolfjærer og litt annet smått. Blir neppe tatt med det første, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av kanvas og dørtopper i dag. To skruer lot seg løsne, én knakk da jeg dro til og den siste måtte tas med vinkelsliper. Det er en grunn til at jeg har nye dører stående...

 

Må bare høre med Lafterolf hvordan han lakkerte bilen, var det med rulle eller sprøyte. Dørene er kun grunnet nå. Blir bra med låsbare vinduer og dører etter hvert.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det ville du nok likt ja. :P

 

Skal se hva jeg får til i morgen, tok jo av ham klærne i dag. :rolleyes:

 

Hadde aldri trodd at så mange voksne, heterofile menn, meg selv inkludert, skulle vise så mye interesse for Litjkar'n. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men mulig jeg venter med å montere nye dører til etter Seriebiltreffet. Ser ut til at jeg skal ha med en pjokk eller to, så sikkerhetsbelter prioriteres først. Og hjulkast, selvfølgelig. Vil nødig ha varmgang der, det er jo fort en time i seriebil ut til Eiksetra. Litt enklere for deg, akkurat den turen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprøyta på lakken. Tror jeg sendte med riktig lakk, som er kjøpt hos økonomideler og er gråtassgrå.

 

jeg er sikker på at du kan kjøre uten varmgang, for når jeg kørte inn til Trondheim for levering kjente jeg på alle hjulene, og ingen var varme. Det hjulet som kaster kjente jeg ikke under kjøring så tror ikke det har noe å si. Du kan skru av hjulet og ta av trommelen, alle tromler har jeg vært av med, så de løsner lett. Sjekk om det ligger noe mellom trommel og nav. Hjullager lager ikke kast så videre innover kan du friskmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull, Rolf! Da skal jeg ta en kikk til. Det er ikke merkbart kast, annet enn visuelt.

 

Jada, jeg fikk med litt ekstra lakk også. Da får jeg finne fram sprøyte og et telt og få lakkert de nye dørene i løpet av våren.

 

Takk for tips, Motom, kan hende jeg mangler noe smått når jeg får begynt å montere. Rolf er en grei gutt, så tror det meste var med. Må jo se om jeg får montert inn Serie 1-bøylen fra Siglis også.

 

Fint å kjøre toppløst til jobben i dag.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...