Ahok Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Litjkar’n måtte låne ut garasjeplassen sin til Frilla som får ny radiator. Heldigvis har’n egen formsydd regnfrakk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Morgenstund! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Sikkerhetsbelter foran er montert i tillegg til hovedstrømbryter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Pass på at passasjerer eller løsøre ikke skrur av bryteren under kjøring. Vekselstrømsdynamoer dør av sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Takk for tipset! Det skal ganske mye til å skru av ved uhell, når strømmen er på ligger nøkkelen parallelt med bunnen av hylla. Har cubbyboks, så hylla blir ikke brukt til noe oppbevaring heller. Plata bryteren er montert på var der fra før, så jeg har heller ikke gjort like stort inngrep som det kan se ut som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Feltsenga passer fortsatt etter montering av setebelter og fremovervendte bakseter. Perfekt! Klar for Forumtreff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Her gjelder det å sove rolig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Her blir ingen invitert hjem for å se på frimerkesamlingen. Men fin løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 11. mai 2019 Del Skrevet 11. mai 2019 Den ble testet på RRS/SBT og fungerer utmerket for meg på nesten 2 meter og 100 kg. Jeg er ikke kjent for å sove rolig. Men du har helt rett, Gaute - plass til visning av frimerkesamling blir det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Noen som kan si om dette er original alternator i 1968 S2a 2.25 bensin? Sliter med å finne en erstatter komplett med reimhjul. Den jeg har fungerer nok en liten stund til etter litt nødrep, men den er klar for hylla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 37 minutter siden, Ahok skrev: Noen som kan si om dette er original alternator i 1968 S2a 2.25 bensin? Sliter med å finne en erstatter komplett med reimhjul. Den jeg har fungerer nok en liten stund til etter litt nødrep, men den er klar for hylla. Jeg mener jeg hadde en ex S3 i 1971 Paddington som gikk over i 1977 Rabbit. Den ble byttet av en spell ny Bosch enhet fra Hellanor...skal sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Takk, Robert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Ser helt lik ut som min classic. Punktene bak er forskjellig da. Står en 100 apm fra 200 tdi på motoren nå. (den originale ligger i reserve på hylla) skal vel være flere varianter som passer vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Dekslet i bakkant har je aldri sett før. Her må Gaute på banen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Ny, rettere sagt NOS. Remanufactured in India Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Da endte det med denne: eBay 50 AMP og integrert regulator. Fungerer forsåvidt fint og den var grei å koble opp, men det er verdt å nevne for eventuelle andre som vil handle at det ulogisk nok er "right hand fit" som er riktig (i alle fall i mitt tilfelle). Skranglelyder er borte og den lader bra. MEN: Etter monteringen av denne vil ikke motor skru seg av med tenningslåsen. Tilfeldighet eller sammenheng?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Merkelig. Dvs at det vil stå spenning på tenningsanlegget konstant? Da blir coilen varm etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Dette koblingsskjema er brukt. Det er det nederste som er aktuelt i dette tilfellet, da alternator som er montert har intern regulator. Ledning «2» på nederste skjema kan kobles fra, og da stopper motor som normalt, men ingen lading. Den gamle regulatorboksen er fortsatt jordet, kan det ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Jeg ville koblet bort regulatoren og satt ledning fra tenningen rett inn på D+. Du trenger ikke mer. Er regulatoren fra likestrømsdynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 D+? Ditt siste spørsmål aner jeg ikke svaret på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Din gamle dynamo var også vekselstrømsdynamo, og den har innebygd regulator mener jeg. Koblet du din nye på samme vis burde det jo fungere? Du trenger to ledninger inn på dynamoen, B+ fra startmotor, det er den tykkeste, og en tynn liten ledning fra renningslåsen inn på D+. Det er samme ledning som gir strøm og lys i ladelampen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Den gamle hadde ekstern regulator. Koblet opp alt helt utenom gammel regulator. Tykk ledning på B+ og tynn ledning på D+. Nøyaktig samme resultat og interessant nok ingen forskjell uansett hvilken av de to tynne ledningene jeg prøver... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Og den gamle regulatoren er koblet forbi? Men lader den som den skal? Har du vært borti ledninger på tenningslåsen? Mål direkte på tenningslåsen og se om den gir strøm når tenning av og på. Finn ledning til coil og koble fra tenningslåsen og mål låset på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 (endret) Prøver å oppsummere litt: Gammel alternator hadde ekstern regulator. Ny alternator har intern regulator. Gammel regulator er 100% koblet fra - INGEN forbindelse med ledningsnettet. Tykk ledning er koblet på B+ Det er 2 tynne ledninger. Begge er enkeltvis forsøkt koblet på D+ (IND på tegningen). Samme resultat: Bilen lader som den skal, men motor vil ikke skru seg av når tenningen skrus av. Dersom D+ er frakoblet så lader ikke bilen, men motor skrur seg av når tenningen skrus av. Begge de to tynne ledningene er uten spenning når tenning er av. Når tenning er på så måler jeg 11,8V på begge ledningene. D+ på alternator måler 0,02V når motor er i gang og ingen kabel er tilkoblet. Endret 14. juli 2019 av Ahok Tekst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Fant et foruminnlegg på nett om en med samme utfordring. Løsningen der ble installering av en diode som hindret alternator å føre strøm tilbake i tenningssystemet når motor gikk og tenningen var av. 0,02V kan vel umulig være nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.