Gå til innhold

Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968


LANDreas

Anbefalte innlegg

Foringen er porøs og suger sakte til seg oljen.

En tur i blkkboks med olje og varme under gir raskere opptak.

I fryseren det motsatte.

 

Fryser brukes når ting skal krympe litt for lettere å bli montert trange steder.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 døgn i oljebad for så og legges 1 døgn i fryseren burde da være det optimale

Det er vel ikke superenkelt å banke den foringen på plass? Det var i alle fall ikke veldig enkelt å få den ut...

 

Håper det ankommer deler i morgen. Mulighetene for Seriebiltreff er fortsatt tilstede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse foringene er stort sett dessverre laget litt for romslige til at man trenger brotsjing.

Kakker man inn foringen med for stor iver er det en annen sak.

Arild har fått låne sentreringsdor(løs inngående aksel) og hjemmelaget utdrager for foringen.

Doren skal gå lett ut og inn av foringen , som smør.

Samtidig brukes den til å sentrere lamellplata.

 

PS. Takk for lån av verktøy og slave,Rolf.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk 50-åringen ENDELIG luftet seg igjen! Over et år siden sist... Clutchen er frisk, og jaggu har det blitt orden på masse annet også. Lista over ting er fortsatt lang, så det er nok å holde på med! 

F84E7683-842B-40EF-A249-973081E3A6A5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎08‎.‎2018 den 21.14, Ahok skrev:

Nå koser vi oss! Ble veldig fint med rocksliders også :)

 

 

Så veldig riktig ut der, med galvaniserte slidere. Det er jo ikke dumt å beskytte det fine karosseriet litt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir også en dokumentasjon for egen del, derfor vil jeg liste de tingene som er gjennomført siste året:

 

- Ny master- og slavesylinder

- Nye rør og slanger til clutchen

- Ny clutch, trykkplate og utløserlager

- Skiftet pakninger på girkassa

- Nye girkassefester

- Nytt påfyllingsrør til bensintanken

- Generell opprydding av det elektriske

- Ny radiator

- Nye kjøleslanger rundt hele 

- Ny manifold og nytt eksosanlegg (rustfritt)

- Skiftet alle væsker og filter inkludert styresnekke

 

+ Masse småtteri...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...