Ahok Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Flenseverktøy har jeg -- men, her var det jeg som rota. Den observante leser ser at jeg glemte å flytte over overgangen som står i den gamle sylinderen. Montert og luftet. Hard og fin pedal helt til jeg starter motoren, da mister jeg motstand i pedal og clutchen løser ikke ut. Noen teorier?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Jeg har ingen ideer, skjønner ikke hvordan det skal ha sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Nei, jeg ser ikke sammenhengen selv… Frustrerende å ikke ha noen teori om hva det kan være, så nå blir Litjkar'n stående til jeg finner ut av hva det kan være. Motor av: Hard og fin pedal og du merker at clutchen løser ut. Motor på: Myk pedal og clutchen løser ikke ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Har forhørt meg litt -- ingen klare svar, men ekspertisen antyder at kassa må ut. Ikke helt det jeg hadde sett for meg… Tror det får bli et prosjekt i vinter. Nytt terreng for meg, men det var vel bare et tidsspørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Gi beskjed, så blir jeg med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Takk for tilbudet! Får se hvordan dette ordner seg, stresser ikke med det nå uansett -- og lurer på om jeg skal rydde garasjen først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Husk å flytt over overgangen fra den gamle sylinderen hvis den ikke følger med. Var i hvert fall slik på min exmil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Tenkte på denne når jeg så denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 Takk, Rob. GNI DET INN! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Hmmm, lurte også litt på hva du tenkte på der Andreas, fine bilen, men den fikk en fin adoptiv far. Var det for å finansiere motor til D3n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alikuwa msimamizi Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Hard og fin pedal når motoren ikke går. Men løser clutchen ut? Jeg kom til å tenke på at utløserarmen kan ha røket. Nå kjenner ikke jeg disse bilene men vet at dette er en svakhet på enkelte LR-girkasser. Anlegget/hengslingen på midten gir seg og det anbefales å sveise på en forsterkning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Det mener jeg gjelder 200 og 300 discovery, kan ikke huske å ha lest noe om dette når det gjelder seriebiler, men det kommer sikkert kommentar om dette fra en voksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Kult bilde, Robert! Seriebil er vakkert - også når den står i garasjen Jeg har fått noen tips som jeg skal følge opp når tiden strekker til. Alltid mer tid til slikt om vinteren enn om sommeren (da er det så mye annet spennende som skjer). Har isolert garasje, så satser på mekking når den gode, kalde tida melder seg. Har forstått det slik at utløserarmen på seriebilkasser er udødelig, men har ikke erfaring med dette selv. Jeg har ikke skrudd seriebil før, ei heller clutch, og klamrer meg fortsatt til et håp om at det er en enkel løsning på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 10 timer siden, Brage skrev: Hmmm, lurte også litt på hva du tenkte på der Andreas, fine bilen, men den fikk en fin adoptiv far. Var det for å finansiere motor til D3n? Egentlig ikke, men det var jo ikke noen ulempe å ha solgt Litj'n da regningen kom. Mest fordi jeg hadde for mange "ugjort-spøkelser" hengende over meg, og for liten tid til å gjøre noe med dem. Må jo være en bagatell, Arild, siden den har vært litt til og fra? Men rare greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Rart at du mister motstanden når motor er i gang. Når jeg knota til trykkplaten så virket clutchen normal når motor var av ettersom jeg ikke merket at clutchen ikke løste helt ut (giret helt fint). Når motor gikk ville den ikke slippe helt og giret dårlig ettersom den faktisk sluret bittelitt. Trodde først det var dårlig lufting eller galt med slavesylinder. (Slet også mye med lufting av master sylinder i starten for byttet den også) Anyways, pedalen føltes alltid lik ut enten motor var av/på. Endrer trykket på pedalen seg og det ikke er noe galt med lufting eller sylindrene så er det kanskje utløserlageret eller trykkplaten det er noe med?? I teorien skal ikke noen av dem oppføre seg annerledes om de spinner rundt... Rare greier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Mangle likhetstrekk med din beskrivelse, motom. Gaute mistenker også trykkplate eller utløserlager. Jeg skal uansett bytte rør og slange på clutchen, og vurderer å bytte til separate beholdere (istedenfor en felles) til bremse- og clutchvæske da jeg har fått en lekkasje der. Når denne jobben er gjort vil jeg på nytt lufte og gjøre en ny vurdering. Har fått tips om å demontere tilstrekkelig slik at man visuelt kan se hva som skjer når clutchen trykkes inn. Høres ut som en fornuftig ting å gjøre før man plukker ut girkasse. Det er en fin miks av s2a og s3 på denne bilen, så det er vanskelig å finne de rette delene… Har slanger og rør de begge varianter, men siden det er blandet deler må jeg lage nytt rør selv. Bremserør 1/4" er jo ikke hyllevare rundt omkring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 50-åringen har ikke fått den oppmerksomheten den fortjener. Ekstrem vinter, ekstrem sommer og alt for mye overtid på jobben er blant årsakene til det. Har et bittelite håp om at jeg skal klare PKK i høst. Hjelper at den er ryddet frem igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Den må jo på seriebil treffet til høsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 3 timer siden, Ahok skrev: 50-åringen har ikke fått den oppmerksomheten den fortjener. Ekstrem vinter, ekstrem sommer og alt for mye overtid på jobben er blant årsakene til det. Har et bittelite håp om at jeg skal klare PKK i høst. Hjelper at den er ryddet frem igjen! Det der høres veldig kjent ut. Heldigvis er det 6 uker til seriebiltreff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Har et sterkt ønske om seriebiltreff, ja! Men mest av alt er jeg superklar for å kjøre seriebil igjen. Bilen fyra på ... forsøk nr. 8. Tror det tar veldig lang tid før den får bensin når den har stått en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Den ska ikke slippe opp trykket. Da er ventilene i fødepumpa dårlig. Evt lekkasje. Det er nå min teori. Bytt fødepumpa (bensinpumpa ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 4 timer siden, Ahok skrev: Har et sterkt ønske om seriebiltreff, ja! Men mest av alt er jeg superklar for å kjøre seriebil igjen. Bilen fyra på ... forsøk nr. 8. Tror det tar veldig lang tid før den får bensin når den har stått en stund. Vår camper er også treg når den har stått en stund. Hjelpe til med manuell pumping på fødepumpa er trikset på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Deilig med litt plass når man skal skru! Det gamle reservoaret til clutch/brems lekker og vil bli byttet med to separate reservoar. Det gamle blir renovert og lagt på hylla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Forslag til hva jeg gjør med denne forgasseren? Fra plastikkalbuen (som forøvrig er sprekt) så drypper det bensin ned på manifolden. Kan neppe være optimalt... Er en Solex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runar Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Nei, det er ikke bra... Hva slags Solex er dette? Er ikke lik den som sitter på min 62-modell. Trodde det skulle vært Zenith på din... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.