Gå til innhold

Vurderer D3 på Finn... Gode råd?


karamasov

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg vurderer denne bilen, på Finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42053476

 

Er det noen som kan gi gode råd om ting man bør være obs på, ting som er "typisk 2007-modell" feil etc?

Den har ikke hatt 90.000-service eller 100.000-service såvidt jeg forstår.

 

Om noen LR-forumere med stor D3-peil har lyst til å tjene noen hundrelapper på å ta turen bort og kikke på den, er jeg klar med pængboka. Bor i Trøndelag sjøl.

 

Mvh

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 bilder av bilen!!!! Denne Ketil er veldig glad i å ta bilder må en si.. Ser da ut som en veldig flott bil dette. soltak bau rundt, logic7 premium lyd anlegg. Rygge sensor forran og bak.. veldig flott bil. Sommer dekkene så da bra ut.. er vel 17" felger på denne..

 

P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo synd, det er nesten et must på disse bilene at papirene er i orden. Hvilket budsjett har du på D3 kjøp. Driver selv å vurderer salg på en 2008 HSE PP i sommer (med komplett servicehefte B) ), men den ligger 50-60k over den annonsen du linker til. Jeg flytter til Trondheim i slutten av måneden så du kan jo evt. sende meg en melding om du vil se på den/høre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Er servicehefte komplett? Alle servicer fulgt og dokumentert?

Selger: Nei.

 

Utrolig.

 

Han blir neppe nominert som "Salesman of the Year"...

Rimer litt dårlig med de 40 bildene - jeg mener nå at jo flere bilder jo bedre, så der får han poeng fra meg, men i beskrivelsen av bilen i annonsen viser han kanskje sitt sanne jeg, den er jo også veldig kort og lite spennende - omtrent som responsen han ga til deg.

 

Vil han egentlig selge?

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt ham én sjanse til.

Send ham et svar tilbake der du gjerne litt halvspydig sier "oj, det var en kort og konsis tilbakemelding!", og følg opp med å be ham beskrive historikken til bilen - det står 3 eiere, hvor lenge har han hatt den, hva er gjort på bilen mens han hadde den (slitedeler eller annet som er byttet, feil/utbedringer, typiske D3-ting (takluke-lekkasjer, luftkompressor, baklukelåsemekanisme, etc. - finn lister andre steder på forumet), fungerer alt på bilen - lys, elektriske motorer (seter, vinduer, takluke), luftfjæring, etc.

 

Spør også, selvom serviceheftet er mangefullt, når det sist ble tatt service og om han vet hva slags service det var, eller hva som ble gjort. Litt av greia her er jo å finne ut med størst mulig sikkerhet hva bilen vil koste deg de nærmeste 6-12 månedene, kjøpspris + eventuelle utbedringer, service, etc. enten for å fikse ting som ikke funker eller fordi det er lenge siden det ble tatt en skikkelig service.

Å beregne inn en NAF-test før kontraktssignering virker også fornuftig.

 

Jeg er enig i at responsen ikke ga godfølelsen, men samtidig går det an å se positivt på dette - han legger jo nærmest opp til pruting fra din side!

Så med litt mer kjøtt på beinet så er det slett ikke umulig at det går an å gjøre en god deal i en slik situasjon med et slikt objekt og en slik selger.

Men om du heller vil safe'e og vente på at en forhandler har en bil med full historikk og kanskje bruktbilgaranti, slik jeg gjorde, så forstår jeg det også godt. Bruktbilgarantien har tatt kostnader for meg på mellom 20.-30.000 siden jeg kjøpte min i desember... Så premiumen jeg måtte betale for å kjøpe fra forhandler kontra privat har jeg dekket inn, og garantien gjelder i 1,5 år til :-)

 

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...