Gå til innhold

Ex-mil - sette inn seterad nr 2


Kristian Kvart

Anbefalte innlegg

Min Ex-mil er godkjent for 2 personer. De langsgående benkene bak er intakte men altså ikke lov ( eller særlig sikkert ) å bruke.

Snakket med BT Drammen i dag og spurte om muligheten for å få godkjent de langsgående benkene bak - det var de ikke særlig positive til.

Spurte deretter om muligheten for å sette inn 2-3 framovervendte seter på rad 2 og dette var visstnok helt greit og rett fram så lenge stoler og setebelte var forsvarlig festet med gjennomgående bolter på minimum 10 mm.

 

Er det så rett fram ? Har lest noe her på forumet om sær-regler om å sette inn flere seter når den er registrert for 2 etter en viss dato ( 2006?). Noen som har erfaring med å sette inn flere seter ?

Ser egentlig for meg å sette inn 2 stoler med nakkestøtte på rad 2 ned adkomst i midten. Noen som vet om stoler som relativt enkelt kan tilpasses / settes inn ?

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at setter du inn seter bak er den pr definisjon ikke slik den var da den ble levert originalt.

 

Kommer du over noen som har fått godkjent slik montering du beskriver, be om kopi av vognkortet. Da er det enklere å få dette gjennomført. Og ha all kontakt skriftlig med BT for dokumentasjonens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at noen har møtt opp med den løsningen for så få avslag med begrunnelse i rømningsveier osv. Men jeg har ikke noe å vise til der.

 

Men få alt skriftlig før arbeidet settes igang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da. Spurte ikke om å få det skriftlig.Ville vel gjette på at de ikke er altfor lystne til det heller - i såfall kommer det vel en lang og vond liste med krav for å være 100% dekket.

Noen som vet om seter som passer i disse bilene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dropset" var kun registrert som 2-seter når jeg kjøpte den. Etter div. telefoner til BT, med noe "sprikende " svar, endte jeg opp med å vise bilen med et foldbart-fremovervendt sete og resten langsgående benker bak i bilen. Det ble godkjent uten problemer. Dropset er godkjent som 9-seter.

Har hørt at det er noe forskjell på praksis på de forskjellige trafikkstasjonene, uten at jeg har erfart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert noe skjønn ute og går.

Men du kjøper ikke komplette stoler fra Exmoor....

Du finner et par framstoler i en bil på hoggeren som du liker! Da sitter du bedre :)

 

Torgers Skraphandel , Fokserød, Sandefjord hadde 3 stk Freelander 1 inne sist jeg var der. Det hadde vært fine stoler baki en ex.mil, vettu... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan monteres, men motorene henger under stolen og må fjernes.Om ikke vil stolen komme veldig høyt. Jeg ville brukt seter med manuell justering fordi de er lavere.

 

Om du finner Boer sin prosjekttråd vil du se hans patent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min "man tar hva man har" sete løsning,og nei jeg har ikke spurt tilsynet om lov :lol:

Setene tror jeg er fra Hundai,et eller annet, og festene mot golv består av Støtfangerhorn og en bit lastestativ for å få rett høyde,og noen skruer med store skiver under det syltynne golvet.

Sikkerhetsbeltet er festet i vegg med samme type brakett som det er i setene foran.

Setene sitter godt fast,og fotplassen er ikke så verst. Ikke kappet noe plass til føtter i golv.

223294_10150196366695849_1817468_n.jpg

 

223294_10150196366690849_2188197_n.jpg

 

246874_10150208361040849_2260895_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...