Gå til innhold

L322 Fukt bak, er dette vanlig?


Aviation

Anbefalte innlegg

Var å så på en L322 nå nylig, så at det hadde vært fukt bak ved reservehjul og luken hadde fått mugg under. Er dette vanlig? (Se vedlagte bilde) I tillegg var begge fremdører veldig trege, det gikk ikke å lukke dem skikkelig uten omtrent å "følge" de hele veien. Har prøvd å søke på dette men har ikke funnet ut om dette er noe bekymringsverdig eller fixbart. Setter pris på evt feedback.

IMG_2204.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengsler,låser og annet bevegelig bør smøres jevnlig.

Fukt baki har jeg sett flere ganger men eier har ikke villet bruke penger på det så hvor feilen er vet jeg ikke på disse.

Mye småkjøring og mye ut og inn av bil vinterstid gir mye kondens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en 2002. den er helt tørr. Bakdør finner du på http://www.ebay.co.uk/. Søk på Range Rover L322 og følg med. stadig vekk kommer det opp dører og karosserideler i den fargen en ønsker. Jeg har kjøpt både støtfanger og skjerm, de sender hvis en spør om det uansett om det står at dte må hentes. Bring har fungert for min del derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Petter.

 

Det er IKKE uvanlig med fukt bak ider.

Har ikke denne bilen selv, men via diverse fora så skjønner du at det er en kjent problem stilling som kan gi følgeskader på luftkompressor uniten som ligger bak ider.

Anbefaler at du finner en kreativ måte å få luftet, drenert området.

 

Når det gjelder den delen som har muggskader, så ser det ikke værre ut en at det burde la seg gjøre og vaske / pusse / rense / fikse det på ett vis.

men kanskje det er værre en det bildet tilsier...

 

Mvh Brage

 

Edit: ser nå at tråden var flere mnd gammel, så saken er kanskje helt løst allerede blush men viktigheten av å få drenert detteområdet gjelder fremdeles da...

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også vanlig med lekkasje i forseglingen i kanalene under bagasjelokket.

Min lekkasje som gikk rett inn i audio forsterkerne på venstre side kom via en åpning i tetningen.

 

Enkelt å tette med silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...