Gå til innhold

Mercedes diesel i Serie 2a


Clark Kent

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Clark Kent skrev:

Det er nok derfor det står i instruksjonene at svinghjulet må "svarvas" antar det er å slipe.. Håper å kunne se gjennom inspeksjonsluka på clutchhuset at ting går ordentlig sammen.. 


 

 

Sliper du svinghjulet blir det ennå lenger avstand mellom lamellplate og aksel. Dog minimalt.

Dengang var nok selve adapterplata noen cm for tykk.;)

Forsket ikke mer på det da kun montering av kassa var en begrenset byttejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Sliper du svinghjulet blir det ennå lenger avstand mellom lamellplate og aksel. Dog minimalt.

Dengang var nok selve adapterplata noen cm for tykk.;)

Forsket ikke mer på det da kun montering av kassa var en begrenset byttejobb.

Det er et poeng. Men for å få plass til svinghjulet i det hele tatt må nok hjulet dreies ned 1cm.. Men har støtt på et nytt problem. Det ser ut som landrover girkassen som fulgte med bilen er ødelagt av tidligere bygg. Tappen på hovedakslingen ser ut til å være kappet ned. Da er det vel ikke noe støtte mot svinghjulet og alle kreftene blir tatt av lageret i clutchhuset? Som kan forklare hvorfor akslinger har myyye sideveis bevegelser..

Sliter og med å få adapterplaten til å passe 100% på motoren. Hullene til styrepinnene på Mercedes motoren er ikke drillet med den presisjon jeg hadde forventet. Så foreløpig får jeg kun inn 3 av 4 bolter som skal holde plata mot motoren...

IMG_0239.JPGIMG_0245.JPGIMG_0247.JPG

Endret av Clark Kent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen opplagring i forkant aksel går en stund men kassa havarerer etterhvert.

Samme problem på kasser med utslitte foringer/lager i veiv eller svinghjul men tar lenger tid før havariet inntreffer.

Noen girkasser er konstuert med opplagringene inne i kassa og da går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, gautes skrev:

Ingen opplagring i forkant aksel går en stund men kassa havarerer etterhvert.

Samme problem på kasser med utslitte foringer/lager i veiv eller svinghjul men tar lenger tid før havariet inntreffer.

Noen girkasser er konstuert med opplagringene inne i kassa og da går det bra.

Ja denne kassa er nok kass.. Men da blir det litt enklere å kappe i clutchhuset med god samvittighet for å fortsette tilpassingen.
Jeg trenger da en ny kasse og kan bruke dette clutchhuset på den nye kassen og da ha mulighet til å bygge om til en original bil seinere.

Jeg vurderer og nå å sette inn original 2,25 diesel med tilhørende kasse hvis jeg får tak i. Hvis noen har noe liggende eller kjennskaper så håper jeg på tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...