Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Å det er gøy å finne.

Frykter alltid det verste når en begynner på en sånn jobb.

Alltid gøy å lese oppdatering her.

Stå på.

På tide med en liten oppdatering igjen.

Nye hovedlagre er montert sammen med veiva og nye «t» pakninger og simring bakerst. 

Nye stempler er montert på rådene og satt inn, den nye kamakslingen er justert inn etter anvisning fra leverandøren ( litt forskjellig fra den originale), nytt kjede er på plass, strammet opp og skinna er justert og sikret.

Til slutt er toppen montert igjen med ny pakning. Akkurat det å få toppen på igjen føles som en milepæl, nå begynner det jo å ligne på en motor igjen :D

2887B509-489B-41D6-837A-1C54D864B5ED.jpeg

B9ABEA89-10B3-4C3A-B77C-865FB41F9A3F.jpeg

B544D4AD-C0D2-4F3A-B757-F94DCD4AB444.jpeg

Artig å følge med her. 

Ikke langt igjen nå.

Skal du til Seriebil treffet?

3 timer siden, Thoma_s skrev:

Skal du til Seriebil treffet?

Jepp, planlegger en tur til seriebiltreffet. Om det blir med Land Roger gjenstår å se. Er en konfirmasjon i heimen + en viss oljemesse som gjør at det blir litt begrenset med tid i garasjen framover:(

Skal du bortover @Thoma_s ?

I dag fikk jeg satt inn motoren igjen. Det er en milepæl og føles veldig godt.

Skikkelig drittjobb å prøve å bjungle den store tunge motoren på plass, justere opp og ned, vri og vugge, riktig høyde og riktig vinkel. Var nær ved å gi opp og prøve igjen i morra, men så plutselig smetter det på plass:)

3A4D1A21-C51B-4939-ACDA-7206EBAB3D1D.jpeg

08105CFD-E4D6-418B-A39A-52654C83740F.jpeg

Edited by Kristian Kvart

Lekkert.

Husk fjerne maling der toppdekselpakning og andre pakninger skal sitte.

Ble ikke helt ferdig før kulda kom og arbeidslysten forsvant. Hadde fyr på den før kulda kom men noe var veldig feil og det viste seg å være drevet til fordeleren som var 180grader feil. Nå er det rettet og det er en gledens dag. Bilen går, med kun litt finjustering som gjenstår. Kjenner det skal bli godt å kjøre litt seriebil igjen snart. 

Går tregt for tiden. Bilen går men justering av gasser etter boka funker ikke bra nok. Fikk tips av noen voksne om trøbbel med pådragsdysa så jeg har overhalt gasseren. Har også fått ny oppskrift på justering. Ingen av tingene har blitt sjekket ut ennå.....men kanskje snart...?

Fikk i dag over meg at ute-lakkerings sesongen snart er over så jeg heiv meg over cab bakvegg og tak. Taket har blitt noe rettet ut og begge deler har blitt sparklet opp, men manglet et strøk maling. 

Er vel egentlig bare justering av gasser og EU igjen så er vi på veien, men så var det å få gjort det da. 

6BF95003-154F-4A09-B07D-DCEBD5EF1251.jpeg

C14B50F4-A2F7-4F5D-8CFB-C9E689747383.jpeg

BE13632E-8968-4258-8BB9-A3A862FB0A46.jpeg

Jeg fant blå og creme farger på Felleskjøpet som skal være etterligninger av LR farger. 

Fungerte greit å sprøyte de når jeg tynnet de litt og de flyter fint ut.  

Tror den blå bleikes litt i sola uten klarlakk på toppen ( ser sånn ut på resten av bilen jeg malte for 4 år siden..) så det er mulig jeg legger på et lag klarlakk nå i alle fall. 

1E02E716-0705-41A1-A339-D591195BD74F.jpeg

På 13.10.2019 den 21.05, Kristian Kvart skrev:

BE13632E-8968-4258-8BB9-A3A862FB0A46.jpeg

Skal du på disse kanter snart?

Har et mattslipt DCPU-tak som skal lakkes.

Har riktig blanding på spraybokser.

Kjekt å komme på hotellet i Hamburg og så ligger det en pakke og venter på meg. Ikke noe store ting, men litt tilbehør som passer inn når bilen er på veien igjen. 
Bilen går forøvrig igjen etter overhaling av gasser, men justering gjenstår fortsatt. Tar visst litt tid dette.

F6806538-7A81-447D-BEEC-516962BB002B.jpeg