Gå til innhold

Land Roger, Part III


Anbefalte innlegg

  • Svar 595
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da får du jo sjekket hvor det eventuelt kommer inn noen vann dråper:-)

God tur videre!!

Kjekt med oppdateringer.

 

Espen. W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi endelig trygt parkert hjemme i gårdsplassen. Ingen ømme muskler og stive nakker, ingen vonde minner, men rett og slett en kjempetur! Har begynt å tenke på hvor jeg skal ta fatt hen, men skal ikke akkurat begynne i dag. Starter vel med en runde med filter og oljer tenker jeg for å bli litt kjent. Kona har allerede vært ute og prøvekjørt Roger. Overgangen fra en ny Ford er relativt stor så kommentaren hennes kan vi ta en annen gang.

 

Med et par små avstikkere har vi totalt kjørt 130 mil. Forbruket har vært 175 liter bensin og en kanne med olje. Det er vel egentlig ikke så værst er det vel? Har cruisa mye i rundt 80 så bilen holder god fart.

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere!

 

Ikke mer bensin?

Var nesten for billig :D

Men gjevn fart og sivil kasse hjelper nok, uten vesentlig betenkelsestid er jeg meget sikker

på at den 88´ en jeg hadde med x-mill kasse brukte mer, den ville jeg ikke kjørt 130 mil i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi endelig trygt parkert hjemme i gårdsplassen. Ingen ømme muskler og stive nakker, ingen vonde minner, men rett og slett en kjempetur! Har begynt å tenke på hvor jeg skal ta fatt hen, men skal ikke akkurat begynne i dag. Starter vel med en runde med filter og oljer tenker jeg for å bli litt kjent. Kona har allerede vært ute og prøvekjørt Roger. Overgangen fra en ny Ford er relativt stor så kommentaren hennes kan vi ta en annen gang.

 

Med et par små avstikkere har vi totalt kjørt 130 mil. Forbruket har vært 175 liter bensin og en kanne med olje. Det er vel egentlig ikke så værst er det vel? Har cruisa mye i rundt 80 så bilen holder god fart.

 

Flott... :D Ingenting er bedre enn at turen gikk bra...da blir opplevelsen så mye bedre... :) Regner med at du får noen fine turer fremover...virkelig en trivelig bil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott bil, synes det var den bilen jeg skimtet i Asker da jeg kom sørover på motorveien i ettermiddag.

 

Ja du var var på motorveien og jeg på sideveien ( på vei Nordover) om jeg ikke tar feil, rakk såvidt å hilse på en der. Kona prøvekjørte bilen og jeg fikk være passasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Flott... :D Ingenting er bedre enn at turen gikk bra...da blir opplevelsen så mye bedre... :) Regner med at du får noen fine turer fremover...virkelig en trivelig bil... :)

 

Satser på noen fine turer ja. Strålnde fornøyd med at du hadde gjort bilen så godt i stand for langtur - det var gull verd ! Håper savnet ikke blir for stort.

 

Må innrømme at jeg tenkte på deg her i sta. Du fortalte jo hvordan det var å sette seg inn i Suzukien igjen etter at du hadde kjørt Roger nordover da du kjøpte han.

Jeg var ute et lite ærend i sta, og siden Roger var parkert så fint i garasjen tok jeg S-Max'en. Steike å jeg sjangla bortover veien. Hadde ikke trudd det var mulig, men etter 130 mil i Roger var det bare såvidt jeg klarte å holde forden på veien. Jeg var også såvidt borti bremepedalen med foten og hang nesten i sikkerhetsbeltet. Satt og flira og lo for meg sjøl og trudde ikke det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lyntreff i dag! Trivelige folk og flott bil. :)

 

Vi møtes nok igjen når jeg får kloa i min. Gleder meg stort nå, særlig når også du og guttungen mente den ser bra ut. Snart bare jeg som ikke har sett den.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig, Vidar. Mitt problem er tiden... nå for tiden. Må få ferdig en helt ny hage med 32m2 platting før sommeren er over, båten ligger på land, bilene trenger service og jeg har et par kids det er forventet at vet hvem jeg er til enhver tid.

:(

 

Men vi løser det nok!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk litt kvalitetstid under bilen i helga. Fått tørket av litt her og der for å se hva som er kilden til at den markerer revir i garasjen. Skinn-mansjetten på den ene pokalen var fylt med noe tyktflytende greier så i går ble de tatt av og sjekket. Bildene under taler vel for seg, men jeg fant en god neve med noe vokslignende greier i mansjetten. Var også litt møkk på pokalen - men tilsynelatende ingen skader og ingen rust.

Sleit litt med å få av sim-ringen for det var litt rust ytterst på denne, på skiva som holdt den på plass og faktisk litt inni selve knokkelhuset. Fikk i alle fall rengjort litt og så får vi følge med oljenivået framover.

bilde 2.JPG

bilde 5.JPG

bilde 3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo nesten ilddåpen når det gjelder LR skriuing dette. Litt spent på om det holder tett når jeg fyller opp igjen med olje i morra. På siden med dritt var simringen nesten rusta fast i huset. Pussa både ring og hus, men lurer jo litt på hva som gjør at det er tett mellom simringen og hus. Er det bare det at den presses fast? I såfall er den vel litt sårbar for ujavnheter. Får se......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...