Gå til innhold

Land Roger, Part III


Anbefalte innlegg

  • Svar 595
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Halvannen måned uten oppdatering på Roger :o:D

 

Uff ja, du pirker i litt dårlig samvittighet der. Nei Paal Helge, kan heller ikke skylde på oppgradering.

Han har nesten stått siden landstreffet. Ikke bra dette her...?

Tiden har vel gått med til bygging av vedskjul, og å få en 1975 modell moped på veien til guttungen fylte 16, og litt reinsdyrjakt.

Lover skjerpings her! ?

image.jpg

image.jpg

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skulle en tur til Liertoppen i dag og fant ut at jeg skulle lufte Roger´n litt.

Hadde nesten glemt hvor kjekt det er å kjøre seriebil - nesten så jeg lurer på om jeg burde få meg et sett til med vinterhjul, få satt inn "fume curtain" igjen og brukt den litt i vinter...Gleden av å kjøre en seriebil må ikke undervurderes excl

Venstre frontlys lyste bare 50% da jeg startet, men et kjapt blink til venstre så var det på 100% igjen....ja det er nok en dårlig jording der framme, men måtte flire litt for meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror Land Roger fryser litt.. Han savner nok å være ute på tur, ja? Nå holder han nok varmen med å tenke på alt han opplevde på Landstreffet på Karmøy i 2015 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg sagt til Kasper at han får ha garasjen i en måned til - etter det er den min, og det er tid for vårstell av Land Roger ?

Begynte så smått med overhaling (lagerbytte) av den opprinnelige dynamoen i dag. Den ble tatt ut for et par år siden på grunn av lagerlyd, og har siden da ligget på vent mens innkjøpt deledynamo har gjort nytten. Nå fikk jeg det for meg at jeg skulle rydde litt så da ble det bytte av lager og nå er den så fin atte. Litt hodekløing måtte til, men jeg lærte mye og ser at disse er laget for å kunne overhales, så neste gang blir dette en lek ?

Har nå en fungerende dynamo og to fungerende reserve dynamoer.....

Men uansett - tror rett og slett dette betyr at sesongen er i gang jeg , kjenner jeg gleder meg allerede ???

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

I dag var det endelig Land Roger sin tur. Byttet bremsebånd bak, strammet opp hjullager, sjekket / toppet alle oljer og ordnet opp i noe elektrisk rot og så bar det ut på sesongens første tur, og han våknet til liv på første forsøk ! ( OK ladet batteriet først)

Har kjørt Defender hele vinteren, men må si at det å kjøre seriebil er en helt spesiell ting. Fantastisk følelse !

Satt og gliste hele veien jeg ? Så i morra blir det ex-mil på jobb.

 

Første skikkelige tur blir seriebiltreffet til helga ?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at dette blir mer en kose-blogg enn en prosjekt tråd....

Må bare si at jeg synes seriebil og dress er en morsom kombinasjon jeg trives med. Får liksom ikke helt bestemt meg om jeg føler meg som en lord, litt rampete eller bare har rar humor...men en fin start på dagen er det ?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...