Gå til innhold

Land Roger, Part III


Anbefalte innlegg

  • Svar 595
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fjærer, tromler og skjold fikk seg en runde med stålbørste og lakksprøyte i går, siden de allerede var av.....

 

Sleperingene på stubakslingene bak hadde også en del spor ( men ikke noe lekkasje inn i tromlene), så de ble byttet ut og nye simringer ligger på vent. La stubakslingene i fryseren noen minutter, og la de nye sleperingene i ovnen på 150 grader og da gled de rett på uten å måtte hjelpes?

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe bilde i dag, men en liten oppdatering allikevel.

Jeg sleit fælt med å få foringene til bakfjørene ut av ramma, men som om ikke det var nok sleit jeg med å få de nye inn igjen også.

Selv etter litt fil og puss og kobberpasta sleit jeg fælt med å få de inn igjen. Brukte 12 mm gjenge-jern og piper til å presse de inn. Jeg har dratt av gjengene, lagt på doble muttere, for så å dra av hele jernet, men til slutt så vant jeg !

Om jeg skal gjøre dette en annen gang skal jeg bestille med syntetiske foringer i god tid- i alle fall til ramma. Å få inn originalforinger i fjørene var ikke noe sak.

 

Nå er simringen innenfor pinjong-flensen byttet, hub-ene har fått nye simringer, og aksel, fjører og nye støtdempere er endelig montert :D

Har også pusset over tromler og bremsebånd siden de var av.

I morra blir det å lufte + justere bremser, fylle olje på diffen og ta en prøvetur - gleder meg igrunnen til det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt strålende fornøyd, ja 90 % i alle fall !

Bilen står igjen på egne hjul og vi har vært på prøvetur. Kun en liten mil idag, men jeg kan ikke høre noen rumlelyde - hurra !

Jeg har byttet simringen der mellomakslingen går inn på diff , men hadde allikevel litt olje nedover diffen.

Får følge med litt. Satte på en sånn gammel type med lær-tetning som jeg lot ligge i olje og godgjøre seg litt først, men det skulle vel ikke ha noe å si ?

 

Nå står bytte av bøyd styrestag for tur før jeg tar en litt lenger prøvetur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Jeg går ikke ikke i gang med større ting nå rett før avreise på vår. Ting fungerer greit. Resten blir vinterarbeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt yrke er det jo litt uvanlig at "gamle" holder mer tett enn "yngre" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leste at du har seteforhøyere. Hvordan fungerer de? Interessert... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra et flott landstreff med Land Roger. Triptelleren sier at vi har tilbakelagt 1430 km. Hadde med oss ganske god oppakning - inkludert en moped, samt en ekstra takgrind på vei over så jeg er litt spent på forbruket....

Bilen fungerte fint- sånn rent bortsett fra at vi måtte jorde bensinpumpa litt bedre etter å ha kjørt 3 km på vei til landstreffet. Venstre front og blink måtte jordes om på Karmøy. Synderen begge ganger var de originale "multikoblingene".

Ellers går det bra unna, og det er gøy å være på tur med Land Roger?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...