Gå til innhold

Nå er det straks klart for EGR-blanking av >07-modeller...


grenness

Anbefalte innlegg

http://www.disco3.co.uk/forum/topic94535-30.html

 

Virker som at Pete Bell (Bell Auto Services) straks er klar for å sende ut blanking kits også til oss med EU4-motorer (2007+).

Har fått byttet én EGR-ventil på bruktbilgarantien men synes det begynner å lugge litt igjen på lavt turtall så spørs om nestemann snart takker for seg.

Da tror jeg kanskje det blir blanking kit rund baut om jeg ikke får sneket meg til garantijobb igjen.

 

Jeg antar Praesto4x4, Chokolademan, etc. kan være behjelpelige med dette etterhvert i Norge..? :-)

 

~Christopher

 

(sorry hvis dette allerede er informert om her inne, fikk 0 treff på "egr" så jeg antar det er et for kort søkeord...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvorfor ikke blokkere EGR og la ventilen stå igjen? Da vil ventilen åpnes og stenges uten at eksosen blir ført til innsug. Ventilen soter ikke igjen, og ecu tror alt er som det skal være.

 

Er jeg på jorde, og hvor langt på jordet?

 

Det er det som har vært problemet på modellene etter 2007 (EU4), man ender opp med en lysende motorlampe, problemer på PKK og stadige feilmeldinger. Det har vært gjort en del eksperimenter a la det du beskriver, men man har ikke klart å lure elektronikken slik som disse emulatorene nå gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren kjenner av om det blir endringer i bla innsugs temp ved gjevne mellomrom ved å kjøre egr ventilene noe. Får den ikke noe utslag på f.eks temperatur tror den at ventilen sitter fast eller er manipulert og legger ut ecu feilmelding og i verste fall reduserer ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg også litt tvilende til dette, blanking kit har vært tilgjengelig siden denne modellen kom ut, og hvis det bare hadde vært å gjøre en endring i software hadde nok noen fått dette til før nå. Det har vært en lang utviklings- og utprøvingsprosess hos BAS. Hvis du virkelig får dette gjort så er det DU som har et forretningskonsept..

Endret av Eirik Haugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg også litt tvilende til dette, blanking kit har vært tilgjengelig siden denne modellen kom ut, og hvis det bare hadde vært å gjøre en endring i software hadde nok noen fått dette til før nå. Det har vært en lang utviklings- og utprøvingsprosess hos BAS. Hvis du virkelig får dette gjort så er det DU som har et forretningskonsept..

BAS gjorde dette først - men så fant han ut at denne software-mod'en bare ville bli kopiert av andre og dermed ville han ikke tjene penger. Derfor hardware-løsning.

Jeg kjøpte meg BAS-tuning boks nettopp for å gjøre dette, og det var Pete Bell selv som gav meg dette svaret. Dermed ble det bare remap og foreløpig ikke EGR-blanking på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAS gjorde dette først - men så fant han ut at denne software-mod'en bare ville bli kopiert av andre og dermed ville han ikke tjene penger. Derfor hardware-løsning.

Jeg kjøpte meg BAS-tuning boks nettopp for å gjøre dette, og det var Pete Bell selv som gav meg dette svaret. Dermed ble det bare remap og foreløpig ikke EGR-blanking på meg.

 

Har også hørt dette, men har også hørt om de som har rapportert problemer med patchen i etterkant. Oppdaterer man eller legger inn remap så vil vel også denne forsvinne? Rart det ikke finnes slike filer i omløp mtp hvor mange som faktisk har diagnoseutstyr selv. Antar at det er en kalkulert sjangse man må ta uansett, men jo flere som rapporterer at noe funker, jo større er vel sjangsen for at det faktisk gir en varig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...