Gå til innhold

Novisen skal bytte girolje på LT95; tror jeg det er. 1975 RR 3.5 V8, 4


Andychap

Anbefalte innlegg

Etter konsultering av nett, Haynes og verkstedmanualen er jeg fortsatt litt usikker på hvordan skifte oljen på girkassen og transferkassa.

  1. Stod på et av forumene på nettet at man fylte både transfer og girkasse samtidig. Stemmer det?
  2. Foreløpig heller jeg til at påfylling på transferkassen gjøres oppå kassen via kupeen, nivåskrue er på siden vendt mot bakaksel, og tappeskruen er på dekselet under på laveste punktet?
  3. Når jeg kikker under på venstresiden av girkassen er det 3 mener det var messingskruer som virker aktuelle. Regner med den nederste er tappeskrue, nr 2 er nivå, og øverste er påfylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke i farten hvordan det var på min 1982 med LT95..men for all del ikke glem at det skal motorolje på girkassen (og deler ikke hoved- og transfer- olje, tro?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. stemmer ikke men bruker samme type olje.

 

2. fyll på i nivåskruene på begge kassene, når det renner over er det fullt..

 

jeg bruker en slange nedi oljekanna som jeg putter i påfyllingshullet/nivåhullet så setter jeg trykkluft ned i oljekanna, styrer trykket i oljekanna med at jeg holder noen fingre over...

når det er fullt og renner over slipper jeg trykket i oljekanna... enkelt og greit :)

 

Bare et tips på slutten, tapp aldri ned gearkassa før du har fått opp påfyllinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...