Gå til innhold

Konas nye konebil


Rune Kleven

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Elektronikken skal bare kjenne at hjulfølerne går rundt, så er de kontrollert, og lampen slukker.....

Land Rover er en av få som har dette systemet. De fleste merker kontrollerer med tenning på, og slukker før bilen startes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Så har konebilen fått litt ekstra omsorg av "en voksen" i dag. Jeg var med stort sett som håndlanger.
Det ble nye hjullagre, bremseskiver, bremsekalippere og Green stuff klosser på begge sider foran. Tusen takk til nevøen! :D
Er nå lekkert med nye blanke biter da!
gallery_177_68_6878.jpg

gallery_177_68_3100008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Konebilen har fått litt nytt i dag. Rustfrie skruer på panseret, LED-skiltlys, skvettlapper og en bumperette. Gikk tom for skruer. Bumperettesene skal egentlig festes med gjennomgående 8mm bolter i baktraversen. Etter å ha gnudd lenge i lanolinolje, mista 2 bolter ned i traversen, og skrapa av hud ble det mutternagler i stedet for.

gallery_177_658_387828.jpg

 

gallery_177_658_227011.jpg

 

gallery_177_658_1026575.jpg

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du fangere mot vogna bør lappen konfiskeres. ;):lol:

Men skvettlapper er fornuftig.De burde vært laget så de ble en fortsettelse av gummiplata i bakskjermen så traversen ble forskånet for spruten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyldninga for å montere støtfangere er at da har jeg noe å henge kjettingen i, som skal hindre at konemor rygger av skvettlappene i dyp snø.
"Land Rover - bilen hvor selv støtfangere er ekstrautstyr!" :D

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED-lampa går direkte på. Det eneste er at ledningene til originallampa (som var bytta ut mot biltemalampe for vår del) ble kappet etter koblingen i bakkassa. Bare å skjøte rett farger mot hverandre. Måtte også bore et hull i plastmellomstykket for å få ledningen korrekt ut fra led-lampa og inn i mellomstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp montert ferdig støtfangerne. De flekser litt når jeg drar rett opp. Sikkert på grunn av at jeg ga opp forsøket med gjennomgående bolter. Skal jo primært brukes til å feste kjetting i ned i skvettlappene. Og ellers bare ta seg ut.

gallery_177_658_1751400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...