som Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Skiftet demperene og fjærene bak til Terrafirma Duty Light, det blauteste de lager til 110. Foran står det fortsatt HD fjærer, men jeg får ikke tid til å skifte de før om en ukes tid. Men en test tur har det blitt i kveld, flat pedal på skogsveier som før forårsaket nyreskader og det som verre er. Defenderen spiste alt sammen som dessert, det var en utrolig opplevelse etter alle årene på HD fjærer. Langs landeveien var det ikke problemer med overdrevet krenging selv gjennom skarpe svinger i over 100, og uten stabstag bak! Må si meg veldig fornøyd så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Har nye dempere på csw'en. Føles noe myke, men flyter bra over ujevnheter, men føles understyrt i stor fart i svinger. På hcpu'en hopper og spretter det mer, men kan holde større fart rundt svinger med brukbart veidekke. Alle oppsett blir et kompromiss. Om du lurer på hva slags dempere jeg har, har jeg ikke peiling, "de vi har best erfaring med til csw" i følge Sandmo verksted. Da har jeg en cruiser og en sportsbil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 ... men jeg får ikke tid til å skifte de før om en ukes tid. *kremt ....host* Nå har det vel gått over en uke, og vi venter på oppfølgeren her. Alltid spennende å høre hva folk kjører på og hvordan det føles etter noen mil på veien og en tur i skauen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Du ønsker ikke å laste bil og henger med sånt oppsett,men til annen kjøring er det flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
som Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Hei igjen. Alt er nå montert og det er overraskende hvor mykt den tar hull og ujevnheter i veien. Jeg kan nå flate pedalen på dårlig vei uten å hoppe rundt. Tidligere holdt jeg fint mye høyere fart med V70`en på de smårufsete veien vi har her inne, men nå er det bare å flate pedalen på Defenderen, den flyter over alt sammen og Volvoen har ikke muligheter til å følge på Stabstaget bak er ikke nødvendig å montere på igjen, den går overraskende fint i svingene uten. Og som Gaute sier så er ikke dette riktig oppsett hvis den skal lastes tungt eller kjøres med tilhenger, da må HD fjærene på igjen bak, noe som tar bare 30 min med riktig metode og riktige jekkene. Men jeg tror nok at medium duty bak er et bedre oppsett for allsidig bruk. Skal hardkjøres mer på skogsveiene neste uke, men et havarert kryss har stoppet meg Dårlig timing dette her, får ikke mye glede av det, Defenderen er solgt og skal leveres til nye eiere neste uke. Går med planer om en serie1 eller 2 som jeg kan putre rundt med på fine dager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.