grenness Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Med min nye IIDTool så slettet jeg 12-13 feilmeldinger tidligere idag, for å se hvilke som dukket opp igjen. Synderen her var B1B78 som jeg også meldte fra om til forhandleren tidligere i vinter. Bilen er en 2007 HSE PP med A/C også bak (kontroller i taket). Ting fungerer tilsynelatende bra, men er det slik at jeg bør ta for meg én og én dyse i bilen og justere varmt/kaldt og viftehastighet for å se om jeg finner noe feil noe sted, eller er det et annet sted jeg (eller forhandleren) bør se etter feil som forårsaker denne feilmeldingen? Bilen er altså underlagt bruktbilforsikring, og jeg har dokumentert at denne feilmeldingen ble de gjort oppmerksom på i begynnelsen av februar uten at de fikset noe da. Mvh Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Lenge siden du byttet kupefilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 ...eller kan det ha med trykket på gassen i AC-biten av klimaanlegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 forhandler sa de utførte en service på den før jeg fikk den overlevert, mener de kalte den en 126.000-service eller deromkring. Om de byttet kupéfilter vet jeg ikke, men det er kanskje en enkel sak å gjøre? Hvordan kan jeg eventuelt forstå om trykket ikke er bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 (endret) ...eller kan det ha med trykket på gassen i AC-biten av klimaanlegget? Testet IIDTool'en litt mer, og under Live Data, Ventilation fant jeg Air Condition System Pressure, og med motoren i gang og begge temperaturhjulene på det kaldeste, så stod det konstant 0Pa. Kan det være et tegn på noe galt? Endret 24. april 2013 av grenness Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hvis det ikke kommer ut kald luft samtidig, ja Hvis det ikke kommer ut kald luft samtidig, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Ville tro den er tom for kjølegass ja. 0Pa betyr vel 0 Pascal, altså ikke noe trykk. (Den IIDToolen tror jeg ar jeg også vil ha!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 IIDToolen er veldig kjekk, ja! Det kommer kald luft, men så er det jo fortsatt litt kjølig ute så det kan jo være det bare er uteluft som blåser inn og ikke "air condition-nedkjølt luft". Tom for kjølegass, er det en smal sak for et uavhengig firma å fikse? Med forhandler i Halden og jeg i Oslo så må jeg vurdere om vinningen med reklamasjon går opp i spinningen ved å kjøre tur-retur Halden, og kanskje tilogmed måtte sette igjen bilen og hente den etter noen dager... kanskje like greit å ta jobben hos et lokalt A/C-verksted her i byen om det ikke er en dyr jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rico Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Min kjølte ikke lenger her i fjor, måtte skifte kondenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Stort sett alle kjøle- og klimafirmaer kan gjøre denne jobben. Vi kjøpte vår E39 på høsten, og da våren kom så fant jeg ut at det var dårlig med kjøl i den. Dro til et lokalt firma på Hønefoss og fikset det på 15-20 minutter. Var jo litt spent på om det var noe annet som var galt med den, så det var relativt stor lettelse da termometeret klimafyren satte i luftdysa stupte fra 29 grader (det var VARMT den dagen) til 4 grader. Og sånn apropos det. Om du setter på maks kjøl, så skal luften som kommer ut av dysene normalt sett ha en temperatur rundt 4-6 grader. Er en del høyere enn det så er det nok noe galt som ikke er helt rett. Veldig enkelt å teste. ...og med hensyn til garanti og forhandler som er langt unna, så kan du jo høre med de om det er greit at du får gjort det lokalt og sender regninga til de. Mange bilverksteder sender jo uansett bare bilen til et annet firma for påfylling av gass på AC. Greit å sjekke ut, for det blir fort noen tusenlapper for gasspåfylling. Endret 25. april 2013 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Det er en årsak til at det er null trykk, dvs en stor lekkasje. Å etterfylle uten å fikse dét er bortkastet. Kanskje best å ta feilsøking/rep hos forhandler likevel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Det er en årsak til at det er null trykk, dvs en stor lekkasje. Å etterfylle uten å fikse dét er bortkastet. Kanskje best å ta feilsøking/rep hos forhandler likevel? Ikke for å kverulere eller krangle altså, meeen..... Jeg støtter deg delvis. Kan være greit å få sjekket ut om det lekker, men selv om systemet er like tett som den dagen bilen rullet ut fra fabrikken, så pipler det allikevel bittelitt gass ut. At man må etterfylle etter noen år er ikke uvanlig. Pathfinderen jeg hadde før Audrey var tom for gass da den bilen var 6 år gammel - og det stemmer vel omtrent med alderen på denne bilen? Siden konebilen nå er 6 år gammel, så venter jeg i spenning på hvordan AC'en fungerer der - om sommeren kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2blue Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Radiatorservice i Gladengveien, Oslo. Har spesialutstyr og ofte mye billigere enn merkeverksted, putter i sporstoffer for å finne lekkasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Det kan være en giverfeil også.... Hadde nok fått noen til å koble på manometer får å se hva slags trykk som bor i systemet, dette utstyret har de fleste som driver med kjøretøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Lekkasje i A/C på D3 er dessverre vanlig, spesielt på de som har 2 soner. Det ryster hull i festene og overgang mellom sonene. Har byttet bakre rør på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.