grenness Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Ikke noen stor sak dette her, men var i London i helgen og plukket da opp min IIDTool som jeg plugget inn i OBDII-porten under rattet i dag (aktiverte den i går kveld). Rygget ut av garasjen, og med noen raske trykk på knappene for cruice control så la jeg inn 20mm senk på alle fire luftfjærer, og cruise'et glad og fornøyd til jobb. Den leser/sletter selvsagt også feilkoder, og kan gjøre en hel del andre (mer avanserte) ting som jeg får ta litt etterhvert. ~Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hvorfor gjorde du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schweitzeren Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hvor mye penge måtte du betale for en slik liten kose gadget? /Jesper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ovik Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hvorfor gjorde du det? Fordi han kan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Fordi han kan! Helt korrekt :-) Egentlig bare for å teste ut litt forskjellig, hjem fra jobb blir det kanskje 20mm heving i forhold til standard høyde. Til sommeren skal jeg kjøre nedover Europa, og med mindre noen kan fortelle meg at bilen tar skade av f. eks. 20mm senkning over lengre etapper og i høye hastigheter så har jeg planer om å legge inn det, da det ihvertfall teoretisk kan gi økt stabilitet, kanskje ørlite grann redusert dieselforbruk, etc. Men om det er noen faremomenter forbundet med det (og jeg tenker da på drivlinje etc.) så dropper jeg det selvsagt. Christopher Hvor mye penge måtte du betale for en slik liten kose gadget? /Jesper Nokså nøyaktig 2.500,- levert til hotellet i London, fra island-4x4.co.uk Produsenten (gap-diagnostic.com) har også en enklere modell som kun lar deg justere/kalibrere luftfjærer uten alt det andre (diagnose/test/reset på "alt annet" i bilen). Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Til sommeren skal jeg kjøre nedover Europa, og med mindre noen kan fortelle meg at bilen tar skade av f. eks. 20mm senkning over lengre etapper og i høye hastigheter så har jeg planer om å legge inn det, da det ihvertfall teoretisk kan gi økt stabilitet, kanskje ørlite grann redusert dieselforbruk, etc. Men om det er noen faremomenter forbundet med det (og jeg tenker da på drivlinje etc.) så dropper jeg det selvsagt. Skulle jeg kjørt fast med den senket 20mm hadde jeg nok tatt en 4-hjuls kontroll med den nye høyden for å ikke slite ut dekka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Det er kanskje et poeng, Fogga. Dette vet jeg ingenting om, men en endring av tyngdepunktet vil kanskje ha en effekt på hjulene over tid, ja. ...men samtidig så finnes det jo flust av eksempler på biler (kanskje ikke flust, men ihvertfall Audi Allroad med luftfjæring) som senker seg ned når hastigheten øker, regner ikke med at disse tar noe skade selv etter mange mil nedsenket på Autobahn? Endret 23. april 2013 av grenness Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyoz Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 D3 senker seg også når hastigheten kommer over 160 km/t og hever seg igjen når den kommer under 130 km/t. Tror det er snakk om en inch, eller altså ca 25 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Ja, når jeg tenker meg om så har jo D3 2 bærearmer som burde holde dekka i noenlunde samme camber uansett høyde. Spissinga er jeg mer usikker på om ikke styrestaget er midt mellom bruene. Men kjenner jeg LR rett har de nok tenkt på det også slik at man med bærebruene og styrestaget har 3 stag som beveger seg opp og ned likt når dekka peker rett frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Husk at ved montering av disse foringene skal hjula være i normal høyde når en strammer til, dvs foringene får mer belastning utenfor normalhøyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.