Gå til innhold

D3: 20mm senk til jobb i dag :-)


grenness

Anbefalte innlegg

Ikke noen stor sak dette her, men var i London i helgen og plukket da opp min IIDTool som jeg plugget inn i OBDII-porten under rattet i dag (aktiverte den i går kveld).

Rygget ut av garasjen, og med noen raske trykk på knappene for cruice control så la jeg inn 20mm senk på alle fire luftfjærer, og cruise'et glad og fornøyd til jobb.

 

Den leser/sletter selvsagt også feilkoder, og kan gjøre en hel del andre (mer avanserte) ting som jeg får ta litt etterhvert.

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fordi han kan!

 

Helt korrekt :-)

 

Egentlig bare for å teste ut litt forskjellig, hjem fra jobb blir det kanskje 20mm heving i forhold til standard høyde.

 

Til sommeren skal jeg kjøre nedover Europa, og med mindre noen kan fortelle meg at bilen tar skade av f. eks. 20mm senkning over lengre etapper og i høye hastigheter så har jeg planer om å legge inn det, da det ihvertfall teoretisk kan gi økt stabilitet, kanskje ørlite grann redusert dieselforbruk, etc.

Men om det er noen faremomenter forbundet med det (og jeg tenker da på drivlinje etc.) så dropper jeg det selvsagt.

 

Christopher

 

Hvor mye penge måtte du betale for en slik liten kose gadget?

 

/Jesper

 

Nokså nøyaktig 2.500,- levert til hotellet i London, fra island-4x4.co.uk

 

Produsenten (gap-diagnostic.com) har også en enklere modell som kun lar deg justere/kalibrere luftfjærer uten alt det andre (diagnose/test/reset på "alt annet" i bilen).

 

 

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommeren skal jeg kjøre nedover Europa, og med mindre noen kan fortelle meg at bilen tar skade av f. eks. 20mm senkning over lengre etapper og i høye hastigheter så har jeg planer om å legge inn det, da det ihvertfall teoretisk kan gi økt stabilitet, kanskje ørlite grann redusert dieselforbruk, etc.

Men om det er noen faremomenter forbundet med det (og jeg tenker da på drivlinje etc.) så dropper jeg det selvsagt.

 

Skulle jeg kjørt fast med den senket 20mm hadde jeg nok tatt en 4-hjuls kontroll med den nye høyden for å ikke slite ut dekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje et poeng, Fogga.

Dette vet jeg ingenting om, men en endring av tyngdepunktet vil kanskje ha en effekt på hjulene over tid, ja.

...men samtidig så finnes det jo flust av eksempler på biler (kanskje ikke flust, men ihvertfall Audi Allroad med luftfjæring) som senker seg ned når hastigheten øker, regner ikke med at disse tar noe skade selv etter mange mil nedsenket på Autobahn?

Endret av grenness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg tenker meg om så har jo D3 2 bærearmer som burde holde dekka i noenlunde samme camber uansett høyde. Spissinga er jeg mer usikker på om ikke styrestaget er midt mellom bruene. Men kjenner jeg LR rett har de nok tenkt på det også slik at man med bærebruene og styrestaget har 3 stag som beveger seg opp og ned likt når dekka peker rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...