Gå til innhold

D3, Trøbbel med bremse som ligger på venstre bakhjul


Freke

Anbefalte innlegg

Hei dere. Ser at det er flere som har trøbbel med at bremsen ligger på hele tiden, spesielt gjelder dette bak på min min. Hos meg er det venstre bakhjul som er verst. Bremseklossene der bak slites mye fortere enn foran.

 

Hva er problemet, og hva kan gjøres ???

 

Noen som har gode råd ?

 

- Pål

Endret av Freke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket klossene som går fint i åket.

Gliderne går også fint.

Caliperstempelet er tregt synes jeg, men vet ikke helt hvordan jeg skal få smurt det opp. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel nesten umulig uten å ta ut stempel for rengjøring/honing hvis du skal få det helt topp. Har erfaring med en del eldre biler og der har jeg sjelden kommet utenom å ta ut stempel. Skikkelig møkkajobb :-) Du kan forsøke å "trimme" stempel dvs løsne caliper eller kun ta ut klosser for så å pumpe stempel litt ut, skyve inn. Fortsett denne øvelsen så mange ganger du gidder. Dette bør løsne en del av belegget som har etablert seg mellom stempel og caliper. Å få lurt inn wd40 eller tilsvarende under gummibeskyttelse er jeg usikker på nytten av da denne sikkert forsvinner neste gang bremsene blir varme. Hvis det er noen som har tips til tyntflytende god-stoff som tåler varme som kan benyttes så si i fra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det Høyre bak. Dette oppsto etter at jeg fikk byttet bremse kraft forsterkeren hos Motorpool. merket også at bremsene ikke tok fult så bra. de mente at dette var "normalt"

Blei skikkelig hett bak. isen smelta før den traff bremse skiva. men det har gitt seg etter litt hard bremsing. så nå er det ikke varmegang der lengre. *Nå står bilen min en del stille. Skal få skjekket det hos sandmo 24. (Vår skjekken @sandmo)

 

P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

I dag gikk venstre bakhjul varmt og luktet grusomt.

Har hatt av hjul. Klosser nye og fine og glir lett. Glidere er fine, men trenger ny isolasjon. Stempel på caliper er det vanskelig å mene noe om, men er rustent og fælt. Skive blir varm allerede etter kort kjøretur, dvs varmere enn de andre 3.

 

Nye calipere til £65/stk eller bruke masse tid på å fikse dem?

 

Det kan vel ikke være parkeringsbremsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det kan virke som om jeg har det samme problemet som deg "engebo", er en vibrasjon bakfra som kommer av og til, og når jeg tenker meg om så var det sist etter at jeg hadde brukt parkeringsbremsen. Hva kan jeg gjøre med det? Virker parkbremsen uavhengig av bakbremsene?

 

Erik

Disco 3 2008 HSE PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan være parkeringsbremsen. Det var tilfelle på min, varm skive og vibrasjon ved kjøring..

 

Det virker som om jeg har det samme problemet, en vibrasjon bakfra som kommer og går, og når jeg tenker meg om så kom den sist etter at jeg hadde brukt parkbremsen. Virker parkbremsen uavhengig av bakbremsen? Hva gjør jeg med dette?

 

Erik

Disco 3 2008 HSE PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkbremsen virker uavhengig av bakbremsen. Det bremsebånd som sitter innvendig i bakskivene. Skivene må av og innholdet byttes. Mener det ligger en tråd på dette arbeidet et sted, muligens disco3. Kan se om jeg finner den i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde varmgang på min, begge sider bak, plukket fra hverandre klosser og metall"klips", renset "skli flatene" og endene på klosser, og smørte opp. Var mye hard guffe i sporene. Kjørt 40-50 mil etter det og ikke noe varmgsng lengre. Glidebolter gikk lett inn/ut så gjorde ikke noe med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...