Gå til innhold

Tid for sommerdekk: 18" (GRABBER GT?)


Longshot

Anbefalte innlegg

Har sett litt på sommerdekk, ser ut til å gå for 18"

 

Har sett på to typer.

 

 

 

ContiCrossContact AT 255/60 R18 112T XL med felgkant

 

GRABBER GT 255/60 R18 112V XL med felgkant

 

 

GRABBERGT.jpg

Ser utvilsomt kult ut, men blir det FOR røfft for vanlig vei? ser det er godkjent for 240km/t (noe som virker helt ulogiskt men)

 

Bruken er vel som de fleste, mest langs vei, men med mulighet for dårlige veier/offroad ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dekket ser da slik ut ennå, hvis du går på General Tire sine sider, så er det jo der - Det heter bare General Grabber ( GT ) og er ett HD offroad dekk.

 

Ser ikke den oppgitte dimensjonen på 255X60R18 der, men har Dekkonline, det bildet med den dimensjonen, ja så må det jo være det du får.

 

Var litt tøft ihvertfall ;)

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går på General Tire sine sider, så er det jo der - Det heter bare General Grabber ( GT ) og er ett HD offroad dekk.

 

Neppe noe offroad dekk ;) er som Sven sier:

http://www.generaltire.eu/generator/www/com/en/generaltire/automobile/themes/4x4_tyres/smooth/grabber-gt/grabber-gt.html

 

Kjører selv GG AT på Disco 2 og 3, meget fornøyd med de.

http://www.generaltire.eu/generator/www/com/en/generaltire/automobile/themes/4x4_tyres/rough/grabber-at/grabber-at.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei ... da gutter.

 

www.generaltire.com ikke .eu se her da:http://www.generalti...ver-suv/grabber

 

 

grabber_comp_3_4_product.png?sfvrsn=2grabber_comp_side.png

 

Extreme traction all-terrain tire with exceptional off-road capability for light trucks and SUVs.

 

Features

  • 3-Ply Construction
  • Reactive Contour Technology
  • Race inspired sidewall design
  • Acoustic Modulation Sound Technology (AMST®)
  • Patented Strake & Chamfer tread Pattern

Benefits

  • Race proven 3-Ply construction provides driving confidence under the world's most extreme conditions
  • Even tread wear throughout the life of the tire
  • Multi-angled sidewall protectors help prevent punctures. Competition inspired red letters
  • Sound wave suppression that works to reduce road noise
  • Delivers high levels of off-road traction while providing smooth on-road performance

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei ... da gutter.

 

www.generaltire.com ikke .eu se her da:http://www.generalti...ver-suv/grabber

 

 

grabber_comp_3_4_product.png?sfvrsn=2grabber_comp_side.png

 

Extreme traction all-terrain tire with exceptional off-road capability for light trucks and SUVs.

 

Features

  • 3-Ply Construction
  • Reactive Contour Technology
  • Race inspired sidewall design
  • Acoustic Modulation Sound Technology (AMST®)
  • Patented Strake & Chamfer tread Pattern

Benefits

  • Race proven 3-Ply construction provides driving confidence under the world's most extreme conditions
  • Even tread wear throughout the life of the tire
  • Multi-angled sidewall protectors help prevent punctures. Competition inspired red letters
  • Sound wave suppression that works to reduce road noise
  • Delivers high levels of off-road traction while providing smooth on-road performance

Mvh Brage

 

Nå bor vi i Europa og ikkje USA ;)

 

Står mye om dekket her http://disco3.co.uk/forum/topic90373.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå bor vi i Europa og ikkje USA ;)

 

 

Ja, skjønner jo det :P .

Poenget mitt var nå mest at hvis dekkonline legger ut ett dekk merke med bilde og en size, de leverer i , Ja så må det jo være det du får.

 

Hadde jo blitt rimelig skuffet hvis jeg bestilte det AT /offroad dekket som det er bilde av med det nokså aggresive mønsteret, også fikk jeg det pinglete veidekket som dere linket til :unsure: istedenfor. .. Det går jo ikke an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner jo det :P .

Poenget mitt var nå mest at hvis dekkonline legger ut ett dekk merke med bilde og en size, de leverer i , Ja så må det jo være det du får.

 

Hadde jo blitt rimelig skuffet hvis jeg bestilte det AT /offroad dekket som det er bilde av med det nokså aggresive mønsteret, også fikk jeg det pinglete veidekket som dere linket til :unsure: istedenfor. .. Det går jo ikke an...

 

Ja nei for nettbutikker gjør aldri feil ;) Du får bestille og se.

 

General GT dekket som er testet i siste LROI er samme som jeg linket til.

 

BTW dette dekket heter Grabber og logoen er General Tire logen ;) GT. http://www.generaltire.com/tires/custom-rides/grabber

Endret av Bernt-Inge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei for nettbutikker gjør aldri feil ;) Du får bestille og se.

 

 

Frykter at Du nok har helt rett her, pga oppgitt dim 255X60R18 ikke stemmer med tilgjengeligheten av sizer for dette dekket som det ser ut.

( Hvis ikke det er dekk produsert litt tilbake i tid, da kanskje for det er jo litt mere rødt på dekkonline sitt dekkbilde )

 

Dumt hvis man må få dekkonline til å bekrefte at det faktisk er det dekket du ser på bilde, som du mottar ved bestilling :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Herr **

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi informerer deg at dette dekket er tilgjengelig på vår lager:

 

General GRABBER GT 255/60 R18 112V XL , med felgkant 1484,20 NOK

 

 

 

Prisene er (med mindre annet er oppgitt) per stykk og inkluderer moms og frakt kostnader innen Norge.

 

Dekket leveres akkurat i den dimensjonen, men bildet er bare for å ilustrere, vi kan ikke garantere deg at du skal få akkurat denne mønsteren, men modellen skal sikkert være General Grabber GT.

 

Dekkene kan returneres kostnadsfri innen 14 dager etter mottakelse hvis ikke montert, så du kan returnere dem hvis du ikke like mønsteret.

 

Hvis du har andre spørsmål, vennligst ta kontakt med oss på nytt.

 

Anamaria Florian

Delticom AG

Brühlstr. 11

30169 Hannover

Tyskland

Tel: 047-21 54 32 92

Fax: +46844680423

 

Blir egentlig ikke så mye klokere av dette.

 

EDIT: Ser i ettertid at dekkonline har endret bildet.

Endret av Longshot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er da hva er du ute etter? Rent "gatedekk" eller noe som kan bruker litt allround?

 

Står en del Om GG AT her i denne tråden: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=57886&hl=grabber

 

Du er velkommen innom om du vil se dekka mine, regner med de går på bilen iløpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i ettertid at dekkonline har endret bildet.

 

Ja, det ser ut som om du har gjort de oppmerksom på at de serverte helt feil bilde. Veldig bra at de svarer og oppdaterer såpass raskt da, Bra gjort ;) Tror mysteriet er oppklart :P

Synd at de ikke har de " riktige " Grabber dekka, for de virka litt Hardcore...,

 

Når det er sagt, så kan jeg også virkelig anbefale General grabber at2 hvis du ikke er på jakt etter ett orntli grovt mønster.

Jeg har kjørt mange mange tusen km på mine, sommer og vinter. Fungerer meget bra.

 

Personlig har jeg veldig lyst på noe litt røffere i 16" for sommer bruk.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...