Gå til innhold

Tap av hovedlys


Kurt Gustafsson

Anbefalte innlegg

Da har "the prince of darkness" inntatt bilen min.

 

Det begynte i påskeferien med at hovedlysa forsvant. Jeg konkluderte med at hovedlysbryteren var ferdig, og slo meg til ro med det. I ettertid har jeg kontrollert bryteren og den er sliten,m en den virker. Har sjekka alle sikringer (trur eg)og de er hele

 

Mitt neste spm vil da være: går strømmen til lysa også gjennom langlys/dimbryteren????? Lyshornet virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok Kurt. Kjekt å ha en reserveløsning i bakhånd :)

 

Det blir nok til at jeg bytter dimmehendelen ja Rolf. Men har et par obskure (om)koblinger og strømtyver som jeg vil ordne først. Vet du om det er noen forskjeller på koblingsskjemaet fra en 1999 modell og til min 2000? Jeg bruker dette for å finne ut hvordan ting henger sammen (eller skulle ha gjort...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Låner tråden;)

Hovedlyset høyre foran har sluknet, men fjernlys fungerer fortsatt. Det skjedde en gang i vinter også, men det kom tilbake. Høres ut som jordingsproblem sa en. Har sjekket sikringer som ser fine ut. Hvor skal jeg lete etter "jordingsproblem"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden;)

Hovedlyset høyre foran har sluknet, men fjernlys fungerer fortsatt. Det skjedde en gang i vinter også, men det kom tilbake. Høres ut som jordingsproblem sa en. Har sjekket sikringer som ser fine ut. Hvor skal jeg lete etter "jordingsproblem"?

 

Kan du ikke bare Ohme jordingen på pæra når den sitter i sokkelen?, det gjør du enkelt med et multimeter.

Endret av sturla.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden;)

Hovedlyset høyre foran har sluknet, men fjernlys fungerer fortsatt. Det skjedde en gang i vinter også, men det kom tilbake. Høres ut som jordingsproblem sa en. Har sjekket sikringer som ser fine ut. Hvor skal jeg lete etter "jordingsproblem"?

Hvilken bil? Hvis det er H4-pære er pærebytte eller sokkelbytte (som kan brenne opp) det enkleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...