Thompson Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ny D2 V8 på vei inn på tunet og da blir det mye en lurer på og mye en har glemt fra før i tiden. Dekk og felg: Den kommer med ett sett 18" felger og det kan jeg vel ikke ha? Hva gjelder for tiden? Jeg ser for meg at 245/75R16 er det største lovlige jeg kan sette på. Vil det kreve noe modifisering/kutting? Jeg kunne kanskje tenkt meg stålfelger på både sommer og vinterdekk, hvor er det billigst å handle dette (Paddocks?) og er det i det hele tatt mulig å få tak i originale stålfelger? Jeg lurer på om jeg enten skal ha Cooper STT eller Kuhmo KL71 dekk, er det noen andre jeg burde se på? Wrangler Duratrac kanskje? Finnes det i det hele tatt AT/MT dekk for 18"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Og hva er det største dekket jeg kan sette på en 18" felg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arez Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Bruk denne så ser du hva du kan ha på av andre dimensjoner uten å bryte 5% regelen. http://www.dekkalkulator.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjerke Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer Fredrik ,det var godt å høre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Sjekk tråden min, som heter klargjøring av Disco2 før sommerferie eller noe. Jeg kjøpte 16x8 Black Modular stålfelger fra Paddocks. Med 245/70/16 piggdekk (Nokian Hakka 7 SUV). Har kjørt med de i hele vintersesongen og det har vært helt ypperlig! Ser ganske ok ut også, bedre enn jeg trodde. Kunne kanskje gått for 245/75/16 og. Tror det hadde gått bra. Min bil var original uten modifikasjoner. Grattis med grombil forresten:)!! Jeg kjører også originalt 255/55/18 på sommer (originale felger). Her anbefaler folk 265/60/18 i stedet, noe jeg tror blir mye bedre å kjøre med. De førstnevnte synes jeg sporer en del. Vinterdekkene mine - 245/70/16 på 8" felg sporer ikke i det hele tatt. Stødig som et fjell:)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Kanskje verdt å sjekke LR bladene for dekkpakker fra UK. Det er en del som annonserer bare dekkpakker og tror det er vanskelig å slå de prisene hvis du er ute etter dekk og felg. Til D2 er det noen fine Speedlines kopier, husker ikke navnet, som er relativt lette og utrolig sterke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Kjører med 235.60r18 på pigg, dette fungerer meget bra, har brukt dem på vinter treff også. Sommeren kjører jeg på 255.55r18. ønske er 31" på 16 http://www.yokohamatire.com/tires/detail/geolandar_a_t_s hva skal bilen brukes til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har Yokohama Geolandar ATS i 245/70 (eller var det 75) 16" og er veldig fornøyd. Sporer ikke og lite støy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Når det gjelder sporing, så har bredde og innpress mye å bety. Mer enn dekkene. På originalfelgene (18"), så ville jeg helt klart gått for 265/60/18 eller/og spacere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Bilen skal brukes... Både til hverdags og på tur. Jeg har veldig god erfaring med GG AT2 i 245/75R16 på D1 og kunne tenkt meg noe lignende, men kanskje litt grovere mønster. Sommerdekkene blir definitivt noe på 16" felg, så får jeg se hva jeg ender opp med når det blir tid for vinterdekk igjen. 18" felgene er klare for en byttehandel etterhvert om noen er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Dekk med skarpe og jevne overganger mellom mønster og dekkside er oftest mer utsatt for sporing enn dekk med rund eller brutt kant.Med brutt kant menes kant med knotter som ikke ligger rett etterhverandre. Endret 4. april 2013 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 her i Nord så er min erfaring med at D2 er litt bredere en mange (små) biler, så bilen vandrer mellom sporene. syns 235.60r18 er et bra vinterdekk valg. om du ikke må bytte fjærer og dempere, så trenger du ikke å bruke penger på å heve bilen, bruk heller det å dekk og felg og beskyttelse under bilen. har brukt min på noen vintertreff og utmarkjøring på sommeren, det som først ryker er fronten skal få meg en vinsj fanger før jeg begynner å heve bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Da har bilen endelig havnet på tunet! Herlig bil men ett lite skår i gleden. I påsken oppdaget forrige eier at luftfjæringen ikke fungerte som den skulle ved at belgen på høyre side bak ikke holdt luft hele tiden og bilen ble satt på verksted og kompressor byttet etter feilsøking. I påaken slapp belgen luft under kjøring. Idag har bilen satt seg nedpå igjen. Den reiser seg opp igjen så fort bilen kommer i bevegelse. Forslag? Jeg kommer uansett til å bytte til Arnott-belger men tilsier symptomene at jeg bør være bekymret for/eller se etter andre feilkilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Gratulerer med ny bil Fredrik, V8 er gromt og behaglig. Nå er det en stund siden jeg hadde D2, men de problemene jeg hadde med belgene bak var lekkasje i ventilblokka. Men siden du forteller at forrige eier byttet til ny kompressor i påsken så er vel denne blokka en del av byttet. (det var den ihvertfall for 10 år siden ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Klassiskt luftbelg lekkasje syndrom. Min erfaring er at belgene holder 2 år, så hvis du får de til å ryke annenhver gang, så må du bytte en i året:-) Tar en halvtime å bytte når du har gjort det før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Etter å ha startet bilen har ACE-varsellampen lyst gult ett par sekunder med påfølgende varsellyd ett par ganger i løpet av dagen idag. Dette har skjedd etter at lampen har slått seg på og av i forbindelse med at tenningen har blitt slått på. Normalt...? Det kan hende jeg har stressa elektronikken litt med mye stopp og start i forbindelse med at jeg jobbet meg gjennom instruksjonsboka... Endret 10. mai 2013 av Thompson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Det baller på seg: Etter å ha vasket motoren (Neida, ikke med høytryksspyleren...) lyser nå den gule "Check Engine" varsellampen. Jeg har kjørt en liten runde og dwn lyser fortsatt. Bilen står til tørk nå og jeg håper det er vannet som har spilt ECUen ett puss. Det ble kanskje litt mye vann... Dersom den ikke slukker, kan ett vanlig verksted med OBD-leser sjekke feilkode og evt slå av lyset? Og kan det samme verkstedet kode nye nøkler eller krever det merkeverksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Kjøp deg Nanocom så løser du alt dette selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg har tenkt tanken ja. Har du en link og evt pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 https://blackbox-solutions.com/shop/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyskje Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Når det gjeld belgar veit eg ikkje om eg hadde kjøpt Arnottbelgar neste gang. Livstidsgarantien deira gjeld ikkje lenger, og du får kun to års garanti: Warranty Information: Arnott offers a Limited Lifetime Warranty for North American customers. Orders outside of North America come with a Two Year Warranty. Link Om Arnott sine faktisk varer lenger tørr ikkje eg meine noko om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Paddocks hadde salg for litt siden. Tror det er continental belger til £54 stk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Hvis jeg ikke kjøper fra Arnott, vil da Dunlop belgene til Paddocks være ett greit alternativ? Grei pris. Er det en ide å bytte høydesensorene i samme slengen? Så lenge bilen reiser seg opp når den settes i bevegelse og holder seg oppe under kjøring; hvor dumt er det å kjøre videre frem til jeg får nye belger? Kompresoren virker ikke som om den jobber overtid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Jekk opp, vask rent, finn lekkasjen og bandasjer med lurium og gaffa til du får nye belger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) AC pumpa hyler, eller nærmere bestemt hjulet på AC pumpa... Har sprøytet inn lit WD40 og da forsvinner lyden en stund. På tomgang blir det stille etterhvert men ved litt pådrag hyler det igjen. Bytte hjulet eller er det en annen quickfix? Det piper også ved pådrag når AC er slått av og midten på hjulet står stille. Ikke antydning til slark... Kjøpt latta i sekken, sier du? Å neida, dette er vel fortsatt godt innenfor hva man man må regne med på en ti år gammel bil...? Endret 11. mai 2013 av Thompson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.