Gå til innhold

Defender i nedre prisklasse ønskes kjøpt


Haa.Kir

Anbefalte innlegg

Dette med at jeg prøver å finne en (altfor) billig defender, handler egentlig ikke om hvor mye jeg ønsker å legge i det, men at jeg er student, og ikke har mer :P Det har jo i det siste vært et par, tre biler som for meg virker som veldig gode kjøp, men de ligger desverre på det dobbelte av hva jeg har. Så da får jeg heller vente til det dukker opp noe som har potensiale, legge en del tid i det, og se hvor det ender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette med at jeg prøver å finne en (altfor) billig defender, handler egentlig ikke om hvor mye jeg ønsker å legge i det, men at jeg er student, og ikke har mer :P Det har jo i det siste vært et par, tre biler som for meg virker som veldig gode kjøp, men de ligger desverre på det dobbelte av hva jeg har. Så da får jeg heller vente til det dukker opp noe som har potensiale, legge en del tid i det, og se hvor det ender :)

Omtrent det eg har sagt stadig vekk når eg har hatt lyst på noko.

For eg har lyst på alt, har ikkje høge krav, er innstilt på å arbeide litt for å få ting til og legge ein del eigeninnsats i det for å få dei slik eg vil. Men etter mange år på den måten er eg litt lei og eg ser at eg nok ofte kunne spart meg bryet. Riktignok er det det ein ikkje har gjort ein angrar mest på når enden kjem, men likevel.

 

I dette tilfellet er det ein ting eg lurer på: Er det veldig viktig at det er ein Defender? Eg skal ikkje prate dei ned (men eg gjer det likevel), du veit at det er ein overprisa og lite bruksvenleg bil for svært mange?

Du er vel klar over at Disco og RRC er akkurat like gode til terrengkøyring og mykje betre i dagleg bruk og det til halve prisen eller mindre?

Eg skjønnar veldig godt at du har lyst på Def, dei er jo tøffe og ikonet framfor noko, men gull kan kjøpast for dyrt. Viss du er student reknar eg med du treng fritida di og lommepengane dine til å gå på fylla, ikkje til rammebytte på eit rustvrak?

 

Personleg synest eg RRC er ein god del tøffare enn Def, berre sjekk CamelTrophy på Madagaskar og då ser du at det ikkje er noko pinglebil. Tvert om synest eg det gamle slagordet om fire bilar i ein kjem til sin rett.

 

Utan tvil ville eg kjøpt ein slik - eller tilsvarande Disco - og fått ein god bil til 25000,-. Køyr med den i nokre år og so kan du "nedgradere" til Defender om du framleis vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord, Radovan.

Jeg er veldig glad i Defenderen, til tross for at den er et byggesett, men en RRC eller Disco er mye mere "bil" samtidig som terrengegenskapene er like gode. Mekanikken og hjuloppheng er jo helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det var mye fin diskusjon i tråden, som har gitt resultater! I løpet av kvelden står det Disco 1 i gården. Defender får bli når jeg har råd til å kjøpe en i god stand. Takk for alle tilbakemeldinger, så kommer det nok en prosjekttråd snart. Litt er det jo å ta tak i på nyervervelsen!

 

Mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...