Haa.Kir Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Denne var jeg å kikket på tidligere i vinter, og jeg kan vel si at det ikke fristet, av ulike grunner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Nå da http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=41015541&price_to=980000&make=781 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Arntsen Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 NÅ da? http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=65172#entry681100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haa.Kir Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Dette hadde vært stilig! Et rammebytte hadde vel gjort meg godt kjent med bilen først som sist, samt at den er veteran til neste år, og man hadde hatt en defender det ikke finns så mange av MEN, etter litt snoking i gamle prosjekttråder ser jeg at rammebytte med den aktuelle ramma som følger med er avslått av BT, så da blir ting litt mer kjelkete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Vill tro det skulle være mulig etter litt diskusjon med BT å få den godkjent med denne ramma. Må være noen av folkene der som er til å snakke med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har det blitt avslag på en stasjon vil ikke de andre stasjonene overprøve dette. Sveis ramma på bilen, vis eu, få på skilt og siden bytte ramme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har det blitt avslag på en stasjon vil ikke de andre stasjonene overprøve dette. Hvis dette er gjeldende praksis hos Biltilsynet, så er det prinsipielt feil, da en slik praksis i såfall ville bety at en avgjørelse tatt av en biltilsynsmann ikke kan være feil. Såvidt meg bekjent, er det bare en mann på denne jord som har en slik status, og det er Paven, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Jeg har prøvd, og de tre tilsynsavdelingene jeg prøvde ville ikke ta saken med ildtang. Det var samme sak med ramme med annen bil. Hva andre tilsynsavdelinger velger å gjøre vites ikke, men man skal være tøff for å overprøve en kollega. Det blir litt som å si at han var udugelig. Rette framgangsmåte er å klage på vedtaket, ikke få kollegaer til å overprøve vedtaket. Da vil det jo ikke ha verdi som vedtak. Endret 18. april 2013 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peranders Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Er vell derfor man skal søke først..som oftest er dem mere medgjørlig da hva er egentlig forskjellen på dem rammene utenom galving og rust? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det blir ikke noe enklere om man søker først. Jeg har en tilsvarende 1984-modell som det skal byttes ramme på. Det siste folkene til biltilsynet sa til meg etter å ha plombert karroseri m.m. var at jeg måtte huske å kjøpe en godkjent ramme, dvs. en ramme med papirer som importøren går god for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Er vell derfor man skal søke først..som oftest er dem mere medgjørlig da hva er egentlig forskjellen på dem rammene utenom galving og rust? Nei, man tar en uformell prat om tingenes tilstand først. Er responsen god går man trinnvis litt lengre mens man forholder seg til samme person. Blir man enig ber man høflig om å få dette bekreftet på mail eller skriftlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peranders Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Mener du da prate med en på lokal stasjon eller en sentralt over telefon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Lokal først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peranders Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Finnes jo en egen ombygningsgruppe hvorfor ikke søke rett til dem?ser for meg at dem som har dette som jobb og er tryggere på regelverket kanskje tørr ta litt andre avgjørelser siden dem jo er kongen på haugen innen ombygging Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haa.Kir Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Siden rammesøknad på den bilen er avslått, kan man vel bare glemme å få rammebyttet godkjent. Med mindre man da fremskaffer en ny ramme som LR Norge går god for da, som dere nevner lenger opp her. Men å utbedre rust på eksisterende ramme er jo lov. Så da lurer jeg på - Hvor mye av rammen kan man skifte ut før det blir for mye? Crossmember, fjørfester osv er jo reservedeler, så å bruke den nye rammen som deleramme er jo en mulighet. Ved å beholde noe av karossen på ramma under jobben, vil man også kunne bevise at ramma ikke er bytta, pga rustne bolter og muttre. Dette var viktig fikk jeg forklart hos BT, den gang jeg måtte prege inn rammenummer på nytt pga utbedring av (altfor mye) rust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Den nye rammen er galvanisert. Å kappe i den, for å sveise delen på den rammen som ikke er galvanisert ser jeg på som litt håpløst. Svesing på galvanisert stål er etter det jeg har hørt direkte helseskadelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Dette er en bevaringsverdig bil. Håper neste eier ser den verdien og tar vare på den så orginal som mulig. Gjør man det vil denne bare stige i verdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haa.Kir Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Da lærte jeg noe nytt om galva stål idag Med tanke på jobben i forhold til BT, og ikke minst restaureringjobben, tror jeg dette blir litt i overkant for en LR-fersking som meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Dette er den gamle bilen til Patrick Murphy på Nesna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Denne kan være mye verdt i Amerika har jeg hørt! Hvis den er original da. Endret 18. april 2013 av pesto_trader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Dette er den gamle bilen til Patrick Murphy på Nesna! Og der har vi grunnen til tullet med ramma Murphys lov Endret 18. april 2013 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Den nye rammen er galvanisert. Å kappe i den, for å sveise delen på den rammen som ikke er galvanisert ser jeg på som litt håpløst. Svesing på galvanisert stål er etter det jeg har hørt direkte helseskadelig. Det er vel egentlig bare å slipe vekk galvaniseringa der en skal sveise og litt rundt, så slipper en de "giftige" avgassene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan R. Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Kan likeså godt få sinkfeber av å slipe galvanisert. Men i så små doser som på en ramme så er vell sjansen liten for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hvor skral er egentlig den eksisterende ramma? Det er jo også litt leit å kappe og sveise i en ny galvanisert ramme. Bilen bør i alle fall reddes som en original bil, så komplett og fin som den ser ut til å være. Problematikken med ramma tror jeg nok jeg ville prøvd en runde til i forhold til byråkratiet. Jeg fikk jo godkjent rammebytte med en annen ramme fra samme felleskjøpet. En av biltilsynsfolkene må jo ha rett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Hvis man skal ha en Defender i nedre prisklasse, så mener jeg at det er en tabbe og kjøpe noe som er alt for billig. Veldig lav pris vil i de fleste tilfeller indikere en veldig dårlig tilstand, og da går jo vinninga opp i spinninga. Skal man ha en rimelig bil, er noe som f.eks. dette er godt alternativ. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41119459 1999 varebil Td5 med lav km for under hundre tusen. Det finner du ikke hver dag, og jeg tipper denne blir solgt ganske raskt. Akkurat denne modellen av Td5 hadde sine svakheter, men på en så gammel bli kan man regne med at det er ordnet opp i underveis. Den koster litt mer enn de aller billigste, men er sannsynligvis et mye bedre kjøp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.