Gå til innhold

Sikring for vindusvisker foran?


freelange

Anbefalte innlegg

Hei!

Min Freelander 1, 2000 modell vil ikke bruke vindusviskerne lenger. Merket det i går. Heldigvis er det sol nå, men skal kjøre hjem fra påskeferie om noen dager, og da kan det være greit å ha viskere som funker. Jeg tror det er sikringen som har gått. (Fordi jeg er litt vel optimistisk). Hvor finner jeg sikringen, og hvilken sikring skal jeg bytte? Vet dette kanskje er dumme spørsmål, men jeg er foreløpig veldig tidlig i min karriere både som bileier, og ikke minst Land Rover eier. Alle svar mottas med stor takk!

Mvh Christopher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringene til vindusvisker foran/bak sitter under rattet. Åpne opp "hanskerommet under rattet". Sitter ett plastikk cover der, som du åpner enkelt med å presse ned to "låser" på toppen av dekselet.

 

sikringervindusvisker.png

 

Det sitter også verktøy til å dra ut sikringer (rød ting som du drar ut) i denne enheten og det burde sitte noen reservesikringer helt til høyre også.

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta spaken i nedre posisjon; -manuelt viskerslag? Om de virker da, kan det være at du må vri litt fram og tilbake i 1. og 2. vanlige posisjon for å få de til å virke. Eller så kan motoren ha tatt kvelden, -eller mer usannsynlig i og med at begge viskerene stoppa: Stagene har hoppet av, med mindre de har hoppet av på akselen fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg skal se på det og prøve å ordne det i morgen :) Bare håååper det faktisk er sikringen og ikke motoren. Får alltids tak i en ny motor, men det er liksom ikke noe man kan vente lenge med å få fikset...

Endret av freelange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...