Gå til innhold

ABS feil Disco 1


fossnes

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Hei,

jeg har en D1 98 modell med 300 TDI som jeg har bytta skiver, klosser og stempler og foringer i caliperne bak samt begge bremserørene ut til hvert bakhjul. ABS-sensorene har jeg ikke rørt. Etter å ha lufta hver caliper bak tok jeg en tur med bilen. Da lyste ABS-lampa. Jeg bremset gjentatte ganger så hardt jeg kunne og det jeg erfarte var at ABS'n fungerte på bremsene foran mens bremsene bak ikke tok i det hele tatt. - eller i det minste veldig lite (bremseskivene foran var glovarme og bak var de knapt lunka). Bremsepedalen er fast og fin - jeg kan ikke kjenne at det er gjenværende luft i systemet.

 

Noen som har tips om hva som kan være årsaken og hva jeg kan gjøre for å få bremsene til å virke og ABS-lampa til slukke? Jeg ser at det er flere på forumet som referrer til diverse feilkoder. Jeg har ikke diagnoseverktøy - finnes det noen annen måte å lese ut feilkodene og få ABS-lampa til å slutte å lyse og bremsene bak til å fungere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...