Gå til innhold

Hvordan sjekke ABS sensorer?


Anbefalte innlegg

Har en FL med 3 Amigos.feil

Dvs. ABS, TC og HDC lampene lyser konstant.

Sentrallåsen låser alle dører, men åpner kun førerdør, selv om det klikker i de andre dørene (vet ikke om dette er relatert, men nevner det, siden det jo kan være et jordingsproblem på bilen).

ABS kan jo være en feil, bremselysbryter likeså. Skal sjekke sistnevnte og bytte fra en annen FL.

Men om det er ABS, er det jo værre å sjekke.

Hadde det vært en hvilken som helst annen bil, så har jeg jo OBD lesere "all mass", men ikke noe som snakker med Landy...

 

Noen i nærheten av Drammen som har diagnoseapparat?

Koster vel like mye å sette den inn på verksted for å lese av, som jeg betaler for 4 ABS sensorer fra øya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at et klikk på kontrollen kun åpner førerdøra er også vanlig på min. To klikk så åpner den alle fire. Litt uvant da det ikke var tilfelle på min forrige Freelander.

 

For å sjekke ABS sensorene så sendte jeg deg en PM med link til et dokument. (1998-2003 ). Har du en nyere modell FL så kan jeg laste opp for den isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en plan.

Er litt heftig å kjøpe hawkeye bare for dette, selv om det har blitt 4 biler hittil...

Og med den mengden med motor og servicedeler som er kjøpt inn, så må jeg nok fortsette en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...