motom Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Takk for linker og erfaringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Er det meningen å kunne trekke glødepluggen "lett"ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 25. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2017 Glødepluggen er vel bare å trekke ut etter å ha løsnet et feste mener jeg å huske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 Webastoen fungerte fint en del ganger før den plutselig bråstoppet og sendte ut noen sure røyksignaler.. Det viste seg at det var vifta som hadde brent opp, for den hadde begynnt å gå tungt igjen uten at jeg merket det.. Fikk tak i en brukt vifte på Ebay for 120kr og satset på at det ville gjøre susen. Gikk fort å få ut webastoen nå som jeg hadde gjort det en gang før, tipper jeg brukte ca en time på jobben med utmontering, demontering og montering.. Selve vifta ser det ikke ut som at man får byttet, så jeg byttet hele "frontstykket" med vifta i. Ellers så det veldig fint ut i brennkammeret nå, knapt noe sot i det hele tatt. Etter montering har den fungert veldig bra de to gangene jeg har brukt den, mye mer fres i den nå Siden jeg likevel var igang i garasjen byttet jeg glødepluggene, for den har ikke vært imponerende ivrig å få igang under -10 De satt skikkelig godt fast, og gikk tungt hele veien ut, var spennende... 2 av pluggene var helt døde så det bør ha hjulpet litt å bytte dem håper jeg Nå er det litt andre ting som må gjøres, før det er Geir sin tur å komme i garasjen. På tur hjem fra jordetreffet løp et rådyr over veien rett foran meg, og med fullt av snø i bremsene ble det en litt annen virkning på bremsene enn normalt.. Så da endte det med at bilen kastet seg rett uti grøfta i 70km/t. Heldigvis var det mye snø og gjørme i grøfta så det bremset fint. Men noen riper ble det, og jeg må ta en ordentlig sjekk under for å se at alt sitter på plass og er i orden før den brukes igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Oj - dramatisk historie ! Godt du hadde fixet Webastoen, hvis du hadde blitt stående fast i kulda. Kom du deg opp av grøfta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 På 25.1.2018 den 7.16, Tuscan skrev: Oj - dramatisk historie ! Godt du hadde fixet Webastoen, hvis du hadde blitt stående fast i kulda. Kom du deg opp av grøfta? Det var disco'n som fikk reparert webastoen måtte ha traktor for å få opp ex-millen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Graut til middag igjen , altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 En liten oppdatering Som noen kanskje husker så solgte jeg Patrolen min i høst og kjøpte en RRC istedet.. Forrige helg hentet jeg tilbake igjen Patrolen, av flere grunner.. Da kommer den til å bli prioritert neste høst/vinter, og ikke RRC`n som var den opprinnelige planen D2`n fungerer veldig bra som trekkbil synes jeg. Trodde kanskje den ville bli litt dau i forhold til Isbjørn med VGT-turbo, men jeg synes denne drar omtrent like godt bare med en litt annen karakteristikk. Det var speilblank is Randsfjorden rundt, D2`n holdt seg stødig og godt på veien, hjelper med bra piggdekk på både bil og henger da.. Ex-millen ble startet opp i går, hadde da ikke blitt flyttet/startet siden dagen den havnet i grøfta.. startet som vanlig tvert og etter en tur nedi garasjen for å fylle luft i høyre framhjul som var helt på felgen. Og etter en runde med å få spadd av all snøen bakpå planet, så ble det en tur ut for å spyle av all snø og is.. Merker at den er litt løs på styringa, og rattet har flyttet seg en halv omdreining mot venstre, stakkar`n fikk seg nok en trøkk i grøfta.. I dag begynnte første del av jobben, kontroll av forstillinga.. Det meste ser like fint ut som før, men venstre swivel housing har fått seg en smell for denne pakningen så ikke slik ut sist jeg så den.. så nå må det bestilles litt deler.. Tenker å bytte ut alt i swivel housing på begge sider, når jeg først tar jobben og har den i garasjen Det skal også byttes noen lamper på bilen, de orginale park- og blinklysene har gjort nytta si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Ikke bare pakningen din er blitt syk,pokalen og manglende olje har hjulpet til. Men jeg ser du er på riktig spor når jeg leser videre. Flott den også får stell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Har vært fett inni der, men ser jo at det ikke duger. Blir GL-4 inni der når det er byttet ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Byttet begge sideblinklys og begge parklysene foran i dag. Justerte inn styringa så rattet står riktig igjen også Da jeg kjøpte sideblinklys på paddock fant jeg ikke til seriebil. Sjangset på et par til RRC og de passet veldig bra Vurderer å bytte til toporta Weber nå som den uansett må stå en stund. Hadde vært gøy å se om det fungerer bra eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landtog Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Har du en prosjekt-tråd på patrolen og? på et annet forum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Nei, bare litt bilder som har havnet på facebook Putter inn noen bilder her nå fra jobben, i og med at den hører til i parken min Så de som er sarte for bilder av Nissan får bare snu dere Da jeg så på den første gangen, med havarert girkasse og stått bak låven i en del år.. Kjøpte den fordi den så meget bra ut under, lakkert rød og greier under så da bestemte jeg meg for å koste på den en hellakkering.. deretter ble girkasse og kløtsj byttet Så var planen å rive ut alt interiøret og bytte det ut. da teppene var tatt ut kom bilens hemmelighet frem, at den slettes ikke var så lite rusta som først antatt.. fant ut at det var tec-7 som var pent dratt utover under og lakkert så det blendet godt inn med resten av understellet.. Så da begynnte jobben.. Har ikke noe annet utstyr enn en vannpumpetang og et par magneter så da tar det litt tid og blir litt skjøting, men det blir hel ved Har sveiset 3 karroserifester, begge fotbrønnene foran. Høyre side foran måtte sveises nesten helt fra B-stolpen og helt opp til frontruta, har visst ikke noe bilde av alt det.. venstre fotbrønn, gulv og karroserifeste høyre fremre del, byttet en del av kanalen og forsterket den innvendig.. Høyre side ferdig innvendig Høyre innerskjerm inn mot motorrommet, her var det utrolig dritt å komme til skikkelig Eneste bilde jeg fant som viser hvor langt opp det måtte sveises på høyre side. måtte skjære ut hele delen langs dørstolpen og opp til toppen, den var ikke så enkel å lage husker jeg Alt ble behandlet med rustprimer, owatrol og til slutt bengalakk i samme farge som bilen Nå blir den nok stående på lager frem til høsten, har litt å gjøre med både ex-millen og D2`n.. Pluss at det skal hugges masse trær på tomta. og det skal graves å gruses parkeringsplass ute her Så da kan jeg se frem til neste vinter, da blir det forhåpentligvis å få Patrolen ca klar for veien igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 herlig bil Jermund. 3,3 med litt frisert eksos, har blandt bilverdenens beste tonefall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landtog Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Ja fin bil den der. Artig å se bildene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Endelig ferdig montert på høyre side.. tok litt tid pga mye å gjøre på jobb og at jeg måtte finne meg et "nytt" knokkelhus pga skader og dårlige gjenger. Tilstanden på lagre, tetting og pokal var virkelig dårlig. Oneshot grease og frihjulsnav er nok ikke så bra.. Har lyst til å ta høyre side nå, men et dårlig håndledd gjør at det neppe blir enda.. Endret 9. mars 2018 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Hadde en flott opplevelse i forrige uke. Da løsnet stabstaget bak og i smellen slo staget istykker en slange til ACE..Har lenge hatt lyst til å fjerne ACE fra bilen og nå fikk jeg muligheten Utrolig grisete å jobbe under der med fluidfilm men det holder godt sprayet på litt da det nye staget var montert Tok ut ACE-pumpa også. Synes det er flott å få bilen litt enklere og holdbar Noen som vet om og eventuelt hvordan jeg får deaktivert ACE med hawkeye?? Endret 21. mars 2018 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Sjekket du hva som hadde bøyd seg før du justerte styringa på xmilen ? Simringene på pokalene har lett for å bli vrengt ved dypsnøkjøring og riktig temperatur. Da legger det seg is der pokalen er festet til akselhylsa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Fikk såpass smell i styringa da jeg kjørte ut at styresnekka flyttet seg. Ble tilnærmet riktig ved å løsne den litt å plassere den riktig igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Ser ikke ut til at jeg får deaktivert ACE med hawkeye... Har nanocom også men foreløpig ikke med lisens for D2.. monterte inn styring med fjernkontroll på webastoen i dag, blir spennende å prøve ut. Testet bare at den startet og stoppet varmeren i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Har du den gamle typen hawkeye? Eller Total? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2018 Sikkert gammel, har ihvertfall vare lisens for D2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Den gamle får du ikke programert med. Den nye Hawkeye total tror jeg gjør jobben. Den er åpnet for alle Landrovere. Endret 23. mars 2018 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2018 3 timer siden, lafterolf skrev: Den gamle får du ikke programert med. Den nye Hawkeye total tror jeg gjør jobben. Den er åpnet for alle Landrovere. Den kan programmere luftfjæring, og fjerne det så jeg. Kan gjøre mye med ACE også, men når jeg går inn i BCU er ikke ACE nevnt.. regner med at nanocom med lisens for D2 har mulighet til å deaktivere ACE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Var Nanocom Evo jeg brukte. Enkelt å skru av med den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.