Gå til innhold

Jermund`s bilpark


jermundpr

Anbefalte innlegg

Er glad eg bestilte 3 blad framme

hvor fikk du det fra?

 

Jeg har 2 blader fremme og 4 bak. Og den er veldig lav i front i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk RRC`en oppmerksomheten. Byttet motorolje og filter, hørtes ut som at den likte det ;) Så tømte jeg bilen helt for luer, flasker og masse annet skrot som har bygd seg opp inni bilen.. :P Tok en runde med støvsuger, da ble det så fint atte :) Skulle ikke tro at bilen har gått over 500000km!

med_gallery_3835_609_619823.jpg

 

Tok ut alle matter, skal ikke klage på rustmengden ihvertfall :D

med_gallery_3835_609_441424.jpg

 

med_gallery_3835_609_364224.jpg

 

Men i venstre fotbrønnen foran hadde ting skjedd siden i fjor. Var stort sett rust under all lakk. Skrapet vekk all lakken med hoggjern. Hadde på ARP-primer og til slutt Arcanol.

med_gallery_3835_609_276764.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Range Rover du har, Jermund.

Har den bilen gått SÅ langt!! :o:)

Du burde bruke noe mer enn arcanol som øverste lag. Brukte "bare" zinkprimer og arcanol på diso'n i fjor sommer, og nå har overflaterusta tatt grepet et par steder. <_<

Flott arbeid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott Range Rover du har, Jermund.

Har den bilen gått SÅ langt!! :o:)

Du burde bruke noe mer enn arcanol som øverste lag. Brukte "bare" zinkprimer og arcanol på diso'n i fjor sommer, og nå har overflaterusta tatt grepet et par steder. <_<

Flott arbeid! :)

 

Har brukt Arcanol som topplag på en ramme, den er fortsatt fin etter 4 år :) Har stort sett dårlig erfaring med zink, stort sett kommer rusta tilbake igjen da. Der jeg har brukt ARP-primer har jeg ikke sett noe mer rust etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Arcanol som topplag på en ramme, den er fortsatt fin etter 4 år :) Har stort sett dårlig erfaring med zink, stort sett kommer rusta tilbake igjen da. Der jeg har brukt ARP-primer har jeg ikke sett noe mer rust etterpå :)

 

Det høres jo lovende ut da. Satser på at det holder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom været i går var bra ble det til å kjøre cab på 17.mai :D

med_gallery_3835_609_264768.jpg

 

med_gallery_3835_609_1146433.jpg

 

med_gallery_3835_609_192333.jpg

 

Ble mye kjøring i går. Uten tak går bilen forsåvidt ganske bra egentlig :) Med tanke på at den omtrent ikke har brukt diesel heller så er jeg fristet til å få tak i en dieselmotor til bilen.. Men denne skranglinga og kaklinga fra 200TDI orker jeg ikke å jobbe mer for, så tanken er å få tak i en god 2,5NAD :) For hver tur jeg kjører blir motoren bare værre og værre. Venter egentlig bare på at noe skal skje.. Litt synd egentlig for ellers fungerer den jo fint og går pent.. :( Så hvis noen har en 2,5NAD stående så er jeg interessert i å kjøpe den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ut pickupen etter en vinter i møkkakjelleren. Fyra så fort den luktet bensin og fungerte helt fint :) "etterfylte" 6 liter kjølevann, justerte tenninga og kjørte en times tur langs Randsfjorden. Sett bort ifra voldsom eksoslekasje, bremser som må pumpes og steinhard styring så gikk den som ei kule. Er mye sprekere enn ex-millen :D Ellers har dagene gått med på å bytte ut rust med stål i patrolen..

med_gallery_3835_609_980869.jpg

 

med_gallery_3835_609_66656.jpg

 

I morgen skal den få full service, endelig! :rolleyes:

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta motorolje og filter på pickupen i dag. Virker som at den likte det, ble penere lyd i den :) Bare få litt bedre bremser på den så er den helt grei å kjøre rundt med på sommeren. Fikk sett nøye under i dag. Ramma er bunnsolid hele veien, ikke antydning til noen dårlige områder der :D

 

Edit: Ser ut til at det blir 2,5NAD i 88`n etterhvert. Håper 200`n overlever til neste vår/sommer, tviler vel egentlig på det men.....

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjørt inn fjørene på ex-millen i dag. Lastet opp en pall med 600kg fliser på baki og kjørte en times tur. Bilen taklet egentlig vekta helt greit. Så fort jeg ble vandt med svakeere bremser og skikkelig slagside i svinger :D Gikk egentlig ikke så mye treigere med pallen bak, bare litt tregere fartsøkning. ;)

med_gallery_3835_609_689279.jpg

 

med_gallery_3835_609_215975.jpg

 

med_gallery_3835_609_959445.jpg

 

Målet med dette var å få kjørt inn bakfjørene litt. Og det fungerte bra for nå er høyden litt mer normal bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Monterte CB-radio i ex-millen nå. Kjekt å ha på turer og treff. Jeg kjøpte en pakke som inneholdt alt jeg trengte, det passet i grunn ganske så bra på bilen :)

med_gallery_3835_609_456323.jpg

 

Var ikke så lett å finne noen vei fra radioen og ned til ett sted jeg kunne ta strøm fra. Men etter litt borring og søking med ståltråd så ble den lagt slik ;)

med_gallery_3835_609_156417.jpg

 

Her går antennekabelen opp på taket. Det lokket jeg borret i er helt klart i panserstål. Tror det ble satt ny rekord i "hvor lang tid kan det ta å borre ett hull" :D

med_gallery_3835_609_301116.jpg

 

Det er to antenner på taket. Av erfaring glir det ofte greiner og busker over taket når jeg kjører i skauen. :rolleyes: Disse skal ihvertfall være bra beskyttet mot sånnt ;)

med_gallery_3835_609_1012978.jpg

 

Andre siden

med_gallery_3835_609_821361.jpg

 

Til slutt et bilde av to spreke gamlinger :)

med_gallery_3835_609_84071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe: Hva er CB-radio? Hva betyr "CB" ?? :blink:

 

Hva type "arbeidslys" har du bak på bilen? Ligner på noen LED-lys jeg har funnet på MEKK-butikken her i Bergen. Ekstremt godt lys.... :)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...