Gå til innhold

Jermund`s bilpark


jermundpr

Anbefalte innlegg

Det plager ikke meg, er stas å ha en bil uten bulker og riper, jeg som liker å vaske bil :D Venter på bremseslanger nå, håper jeg får gleden av å kjøre den litt snart.. :P Kjører gamlinga sin D1 300TDI med nyoverhalt motor og VGT nå om dagen, helt OK det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, motom skrev:

Grattis med D2 Jermund! 

 

Laget denne listen for en stund siden men fortsatt relevant, du kjenner jo Td5 godt du men D2 har noen fikse løsninger som er verdt å sjekke :)

 

 

 

Veldig bra. Noe av det er vel relevant for andre typer LRere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Og siden har den fungert som bare det. Har puslet litt med diverse lys som har manglet, men nå lyser alle lys. Koblet ut det automatiske kjørelysstyringa da dette var noe snodig, kunne ikke velge å ha bare parklys med motoren i gang..

IMAG0270.jpg

 

Har fått tak i vinsj som etterhvert skal på

IMAG0247.jpg

 

I går var jeg på tokt for å sanke inn litt deler. Stabstag foran og bak med alle foringer, bolter og koblinger. Ny fremre mellomaksling, som jeg i sin tid kjøpte for reserve til Isbjørn. 2stk hub assembly (hjullager). Terrafirma dempertårn for foran (Er det noen praktisk grunn til å bytte ut det originaledempertårnet med dette? ) Ombyggingskit for spiralfjører bak, og spesiallagde progressive fjører fra Russland. Foreløpig vil dette bli liggende, synes luftfjøringa og ACE fungerer veldig bra nå. Men det er mye dunk og klunk i armene til ACE.. Men mulig jeg bygger om neste år, har noen erfaring med dette? Hva gjør jeg med restene av ACE systemet og luftfjøringa for å unngå feilkoder osv? Må vel koble ut ACE-pumpa på motoren, kan det erstattes med et strammehjul f.eks? Tips om ombygging til spiralfjør på D2 mottas med stor takk. Vil gjerne ha alt klart før jeg gjør den jobben :)

IMAG0282.jpg

 

 

IMAG0286.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns de-ACE kit med løpehjul og kortere reim. Nå er det veldig sjelden feil på ACE systemet men rustne rør kan være kjedelige å bytte :( Trenger nanocom etc for å deaktivere i BCU.

 

Gir mer mening å beholde SLS bak, veldig enkelt system og kjekt når en laster opp bilen og den bare jevner seg selv ut :) En reservegummikloss redder deg hjem hvis uhellet skulle skje...

 

Tror ikke dempertårnene gir deg så mye hvis de er i samme dimensjon. Lurt å bytte til litt stivere fjærer foran når vinsjen monteres i hvert fall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye fjærene er progressive, og skal ifølge både fabrikant og selger ikke synke ned av last. Framfjørene er beregnet for vinsj og vinsjfanger :) ettersom bilen har manuell kasse har jeg veldig lyst til å gjøre den så enkel som mulig.regner med at den ikke blir så komfortabel som med luft og ace, men progressive fjører skal visst være rimelig fint å kjøre med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt mye D2, og vet ikke helt hvor jeg står. 

D2 med ACE som virker er flott til hverdags, og enda bedre i skogen da det gir flott fleks. 

D2 med vanlige stabstag er enkelt, og virker alltid. 

Savner ikke problemene med ACE. Sensorproblemer, lekkasjer, feilmelding osv.

Men jeg savner fordelene ACE gir utenfor veien i skogen.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye fram og tilbake på dette med ACE... får se hva det blir til, men foreløpig fungerer den som den skal og lekker ikke. 

 

De som fikser blokken ordentlig får gjerne gjenget opp der rørene går inn og skrur inn koblinger av noe slag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...