Gå til innhold

Jermund`s bilpark


jermundpr

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...

Så kom den dagen jeg har gruet meg til i flere år, og som jeg var helt sikker på at måtte komme..

 

Har alltid savnet å ha Disco, helt siden jeg hadde Pettersen (D1 300 tdi).. Har kikket og prøvd 4 D2 i løpet av et par år, og fulgt med litt på markedet, men har aldri funnet en jeg virkelig likte.. Jeg synes D2 er en fin bil med mange løsninger jeg liker, men TD5 og automat synes jeg var helt tragisk egentlig.. ;)  Og siden de fleste D2 jeg så på var halvrustne og generelt slitne ble det til at jeg gav opp egentlig, og heller ville beholde Isbjørn.. Men så brått en dag fikk jeg mail om en D2 som visstnok skulle være perfekt for meg, og da måtte jeg bare handle fort.. Bråreiste til Moelv med penger klart og var veldig spent på om jeg ville bli skuffet, men det ble jeg absolutt ikke! Den er veldig godt holdt, helt dønn strøken i lakken, og tilnærmet fri for rust under (og ja, etter forrige disco jeg hadde så lå jeg med kniven under D2`n og slo som en gal overalt :rolleyes: ).. Så det ble handel samme kvelden og D2 hjem igjen :D  Den har gått ca 310.000km, har litt frisk TD5 med alu radiator og stor IC, rustfritt eksosanlegg med bare den lille potta bak. Det er manuelt gir, som jeg synes er helt prima, noe helt annet å kjøre D2 TD5 med manuell enn automat B) Den har jo selvfølgelig sine særegenheter som jeg har funnet etterhvert. Som helt rasert reimhjul på veivakslingen, lysende SRS lampe, og et blinklys bak som oppfører seg litt rart pga manglende jording. Men ellers virker det som den er veldig bra ihvertfall. Gleder meg til å få bytta reimhjulet så jeg får kjørt litt mer ;)

 

IMAG0320.jpg

 

Det som er det triste her, og skåret i gleden, er at Isbjørn blir omplassert til et annet hjem i dag. Isbjørn har vært en utrolig trofast bil som har vært med på mye morro. Isbjørn er den beste bilen jeg ( og gammer`n) har dratt henger med, og det har den gjort mye. Gravemaskin, lift, ved, stein, fastgrodde gamle skogsvrak, flere seriebiler, og et ukjent antall patroler, og noen av disse turene har foregått på kjøreforhold som har vært krevende nok bare med tom bil. På alle disse turene har jeg aldri vært noen sinke, og aldri hatt noen problemer.. :) Jeg kan aldri se for meg at Discoen kan måle seg med Isbjørn i antall feil pr mil, men nå er det ikke kun det jeg er ute etter. Jeg har savnet litt mer forskjell mellom seriebil og en normal bil, der synes jeg D2 passer veldig bra :)  Jeg er rimelig sikker på at Isbjørn vil få det bedre i sitt nye hjem, og det er viktig for meg..

 

Så dette er det siste gruppebildet med Geir, isbjørn og D2`n.. ;)

IMAG0102.jpg

 

Et kapittel er over, og et nytt begynner.. Jeg regner med at jeg kommer med noen spørsmål om D2 etterhvert, for det er litt annerledes enn det jeg er vandt med :D

 

 

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et salg betyr ofte bare starten på et nytt "eventyr". Litt vondt i starten men går ofte over i glede over nyanskaffelse eller drømmen om en nyanskaffelse. Vel,  grattis  med D2!!

 

Skjønner ikke helt det med at ikke en Defender er drømmebilen i grunnen. Kanskje ikke vi har hatt vår lenge nok til å se det bare. For oss "verdens beste"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2015 den 22.28, jermundpr skrev:

 

De to bilkjøpene jeg er mest fornøyd med er ex-millen (særlig 1.gangen..), og defender`n. :) Er blitt veldig glad i den deffen, både fordi jeg synes den er så grom, og fordi den er så lettkjørt.. :D Håper ikke jeg selger den bilen, for da kommer jeg til å angre MYE etterpå.. ;)

 

 

Vi glemte å minne deg på at du vil angre i lang tid framoverexcl Men en fin D2 daB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den på Auto og still inn temperaturen. For å slå av AC, setter du den på Eco. Den står på ellers.

 

Bør brukes hele året, da AC-ens jobb er avfukting og kjøling av innluften. Derav navnet luftkondisjonering - air conditioning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble reimhjulet på veiva byttet, og det var så stas å kjøre hjem uten noen ulyder..:D Var i himmelen helt til jeg skulle bremse, da sprakk en bremseslange ved ramma venstre foran.. Så nå står "gullet" parkert nok en gang, og jeg savner bare Isbjørn :angry::angry::angry: Godt å ha seriebilen ihvertfall, den putrer og går uansett.. Den skal få ny Castrol olje snart på motoren, kun fordi den fortjener det etter trofast tjeneste B)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at alder stadig blir høyere og hukommelse går den andre veien blir jeg nå litt i tvil. Dette ligner veldig på min gamle bil... Den var også KF reg, hadde samme snorkel, stoffseter og manuelt gir. På den tiden bodde jeg i Bergen, men solgte den østover med div kollisjonskader; bla panser og venstre framskjerm... Visstnok en av de første Td5 som ble trimmet av en Turbo-Karlsen i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...