Gå til innhold

Jermund`s bilpark


jermundpr

Anbefalte innlegg

Begynnte å kikke på luftfilter til 88`n. Foreløpig kjører jeg med "sports"-filter, som ikke er heeeelt gunstig og det bråker litt mye.. ;)

Luftfilteret jeg skal ha inn kommer fra delebilen (defender 200tdi). Men så fort at det sitter feil filter inni boksen, så da la jeg det midlertidig på is.. Gikk heller videre med etterstramme bolter, feste vinsjfangeren skikkelig, og gjøre reint motoren litt. En boks bremserens og litt papir så var motoren god som ny igjen. I morgen blir det tur til Elvedalen :)

med_gallery_3835_609_988745.jpg

 

Nesten hele vinteren har den øvre bakluka på RRC`en kranglet. Og den kuttet ut helt i januar etter at det knaste inni bryteren.. :rolleyes: Var ikke akuratt noen drøm å få brutt opp luka fra innsiden, men det gikk med litt makt(mis)bruk ;) Innmaten i håndtaket var sørgelige greier. Plastikk har ikke noe å gjøre i ett dørhåndtak på en ordentlig bil?! <_<

med_gallery_3835_609_3464.jpg

 

Monterte håndtaket igjen uten innmat. Så da er det bare å bruke en skrutrekker med litt lengde på for å åpne luka.. :D

med_gallery_3835_609_307289.jpg

 

Til slutt fikk ex-millen en ny forgasser. Weberen som satt i trenger en rens, motoren drog veldig ujavnt.. Chokwiren min var for kort til å passe på gasser`n, men den startet fint uten :) Motoren går javnere og penere med denne gasser`n, og drar litt bedre på lavt turtall. Stoler ikke helt på disse kinaforgasserne, så weberen skal ligge klar baki ;)

med_gallery_3835_609_715188.jpg

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til Elvedalen ble det i dag! :) Knall vær, trivelige folk, og et hav av utfordringer uti løypene. Måtte bruke vinsjen en del i dag da jeg feilberegnet litt med gassbeinet.. :rolleyes: Truetracken i bakakslingen hjelper mye, men den kurerer ikke dårlige sjåfører! :rolleyes: Er veldig fornøyd med hvordan bilen fungerer nå, god å kjøre etter veien, og fullt brukbar utafor veien. Og det virker som at den tåler en del juling også uten problemer.. Kjørte på frityrolje i dag så turen kostet meg sånn sett ikke noe i drivstoff heller :P Her følger noen bilder fra dagen

med_gallery_3835_609_479391.jpg

 

med_gallery_3835_609_626537.jpg

 

med_gallery_3835_609_828579.jpg

 

med_gallery_3835_609_281123.jpg

 

Eneste problemet jeg ser er at den blir fort litt for varm ved vinsjing og litt røff kjøring uten særlig fart.. Hadde den oppi 100 grader under vinsjing, så må nok montere på kjølevifta jeg har liggende :) Må ha ned bunnpanna og sjekke oljepumpa også. Er ikke fantastisk høyt oljetrykk når den kryper over 80 grader. Hører den får ventiltkking når den er varm, og tikkinga forsvinner så fort den kommer under 70 grader.. Er dette et tegn på dårlig oljepumpe? Eller kan det være bare møkk i sila kanskje.. Greier ikke å tro at motoren er utslitt for den går praktisk talt som ei symaskin uten ulyder helt til tikkinga kommer på varm motor..

med_gallery_3835_609_563016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig at å helle på tykkere olje bare blir å feie støvet under teppet egentlig.. Kjører på delsyntetisk 10-40, vurderer å gå over til fullsyntetisk. Kan sikkert helle på motorrens og kjøre litt, for å så ta ned bunnpanna og ta en titt :) Er ikke rare jobben uansett, greit å sjekke tilstanden inni motoren.

 

Tau skal jeg absolutt ha, wire er ikke brukandes til noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satte jeg inn oljetrykksmåler, og fikk se det jeg fryktet. Med varm motor var oljetrykket 0,5kg på tomgang, i minste laget syns nå jeg..

Fylte på motorrens på 88`n i dag. Kjørte en tur og tok ned bunnpanna etterpå. Det var lite spon og deler i bunnpanna så det burde være håp for motoren enda.. Sila på oljepumpa er rein og fin, så jeg skrudde ut oljepumpa fra motoren. Kjente på alle rådelagrene jeg kom til og de kjennes bra ut, ikke noe slakk og blåfarge ihvertfall :) Satser på at ny oljepumpe hjelper, men frykter vel at det ikke gjør det.. ;)

med_gallery_3835_609_176432.jpg

 

Siden jeg ikke har ny oljepumpe og bunnpannepakning stoppet jeg der. Tok å skiftet til sommerdekk på RRC`en. Er ikke helt fornøyd med dette oppsettet dekk og felg.... :rolleyes: Ønsker meg 31" BFG A/T på Vogue-felger, det tror jeg hadde passet bra til bilen

med_gallery_3835_609_264967.jpg

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vasket ex-millen over og under skikkelig i går. Gleder meg egentlig til å få fjernet all tectyl fra ramma, og ta en skikkelig runde på den. Bakre x-member må byttes, og en utrigger må sveises litt på. Bytter den framre bensintanken samtidig som jeg tar ramma. ;)

med_gallery_3835_609_762787.jpg

 

I dag var det skrudag hos Endre. Der ble motorolje og filtre byttet på 3 biler, min inkludert. En del av dem fikk smurt mellomakslinger. Tak ble demontert på en bil, og tenninga justert på en annen (dårlig suksess når det ikke er mulig å få festet fordeleren igjen...) :)

med_gallery_3835_609_612733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra i går da vi var på seriebiltreff :) 88`n vant i klassen "S3 modifisert", sikkert den eneste som var i den gruppa :P

med_gallery_3835_609_13093.jpg

 

Motoren i 88`n har med tiden begynnt å vise sitt sanne ansikt. Nærmer seg nok slutten for den stakkars.. :( Ny oljepumpe hjalp på oljetrykket, men motoren tikker høyt og tydelig når den blir varm. Syns det bare blir værre og værre egentlig.. Blir nok å kjøre den så lenge det går (sannsynligvis til rådebank banker på døra :P ), så sette inn en litt kvass 2,25 bensin når den tid kommer.. ;)

I da ble ventilene justert. De var slett ikke verst til å ha gått rundt 350000km, men strammet opp litt på alle.. Dette gjorde absolutt ingen forskjell på lyden i motoren.. ;)

med_gallery_3835_609_507040.jpg

 

Ble en lang prøvetur etter justeringene. Ellers funker den jo fint, men sitter bare å venter på at det skal skje noe mer med motoren.. ;)

med_gallery_3835_609_1095836.jpg

 

med_gallery_3835_609_403629.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble virkelig imponert da jeg fikk sett bilen "live" i går, riktig flott er den B) Håper du får orden på motortrøbbelet, evt. ny motor :)

 

Den bærer jo preg av en rastløs eier som vil bli ferdig fortest mulig men.. :rolleyes: Tok av taket i dag :D

med_gallery_3835_609_285397.jpg

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja det er det nok. Men om sommeren er det den mest brukte badeplassen her :)

 

Mest brukte "vadeplassen"... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satta på parabolfjører fra Rocky Mountains i dag. Veldig fornøyd med kjøreegenskapene :) Burde nok vært 3 blader i framfjørene også, blir litt for lav foran i forhold til bak synes jeg ;)

med_gallery_3835_609_584330.jpg

 

med_gallery_3835_609_990394.jpg

 

med_gallery_3835_609_53024.jpg

 

Og 88`n fikk seg en luftetur til slutt, det sluttet jo å regne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...