Gå til innhold

Jermund`s bilpark


jermundpr

Anbefalte innlegg

Tja, her må det ha vært noe mer enn bare salt.. Lurer på om den forrige frontruta som har vært på denne bilen har hatt mye vannlekkasje. Her må det ha vært mye vann, lenge. Jeg har to delebiler her. Den ene er ganske så strøken her, den andre har nok litt men ikke i nærheten av denne :rolleyes:

 

Men det må nevnes at dette jeg sveiser nå er ikke lett å vite om før frontruta er ute. Gulvet har rusta pga det har stått vann der hele tiden :)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk en kveld her om dagen, da ble gulvet ferdig på sjåførsiden. Startet på innerskjermen. Innerskjermer på D2 er laget av papir, dritt å sveise oppned med 0,8 tråd :rolleyes: men en kveld til her så er sjåførsiden ferdig sveiset ser det ut til B)IMG_20201222_180809892.jpgIMG_20201222_180845545.jpgIMG_20201222_202031348.jpg

 

God (H)jul til folket her :)

Har visst ikke oppdatert med at det er ferdig under frontruta. Ikke at det er noe voldsomt å vise frem, men håper det fungerer noen år :lol:

IMG_20201215_202932298.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble venstre side ferdig sveiset i dag :DIMG_20201228_152332899.jpg

 

Gikk videre til høyre side. Ganske likt, men litt mindre rust i gulvet innvendig heldigvis 

IMG_20201228_141257530.jpg

 

IMG_20201228_151716697.jpg

 

Tar tid å kappe og sveise her. Er jo så mye spaghetti i disse bilene som ligger rett bak innerskjermene <_<

IMG_20201228_152110466.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med sveisinga nå, ferdig lappet :rolleyes: Nå gjenstår masse grunnarbeid videre. Også må det slipes mye rundt frontruta, og lakkeres :unsure: 

IMG_20201229_193032485.jpgIMG_20201229_193017837.jpg

 

 

Ellers går jeg og grubler på å sette i motoren fra delebilen, som har gått 190k istedenfor 355k som denne har gått. Må bytte kløtsj etterhvert pga mye ulyd. Samtidig har det forsvunnet kjølevæske under kjøring med henger de siste turene, nesten en liter hver gang. Ikke funnet noe lekkasje.. også har eksosmanifold vridd seg og hyler :lol:

Det frister litt å ta motoren samtidig med å bytte kløtsj, men det er en jobb jeg ikke ser frem til nå egentlig....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kran/elefant her, og traktor eventuelt :)  Men det ser ut som at det er en fordel å ha løftebukk for å gjøre den jobben kanskje? 

 

Et annet spørsmål.. Motoren jeg vil sette inn er en 10p som den jeg har, men fra bil med automat. Vil motoren fra delebilen fungere med ECU fra min bil uten noe programmering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må programmere inn dysene i ECU èn .

Hver og en har sin unike adr. Meget  enkelt med Nanocom, hawkeye etc.

Sveisejobben blir bra (kjenner meg igjen ;))

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er flere enn du tror da som har dette :) Delebilen min som har gått 190k har samme rusta i skjermer og gulv, pluss råtten ramme. D2'n jeg hadde tidligere, som Sondre kjøpte av meg. Den trodde jeg at var omtrent strøken i karroseri da jeg hadde den. Men Sondre fant jo ut det etterpå dessverre at det ikke var riktig :( Virker som at D2 er veldig variert hvor ruster, men det ser ut til at de kan ruste absolutt overalt egentlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustas plassering føler jeg er avhengig av to ting , nemlig eiernes vedlikehold og klimaet bilen kjøres i.

Før,da jeg var borti mye forskjellige bruktimporterte biler, kunne jeg nesten si hvilket land bilen kom fra utfra rustangrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det har vært dårlig vedlikehold lenge under denne bilen ja. Men ramma har tydeligvis fått grei behandling... Når ny frontrute er på plass igjen skal jeg spyle bilen utvendig for å se nøye etter lekkasje inn i bilen. Og det blir nok ikke så mye støymatter/svamper i gulvet lengre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet på disse er vel lekkasje fra oven. Vann renner ned fra takluker , inn i toppen av frontrute/utett lim (sprekk i metall ved takrenne frontrute),

rust oppe i toppen der.  Følger gjerne ned langs A stolpe og ned på gulv. Tror dette er mye skylda i rusta innvendig i gulve på D2. Doble plater nede i mellom gulv og 

torpedovegg er heller ikke optimalt dersom man uheldigvis får lekkasje.   Salta veier gjør sitt spesielt på understell og ramme bakre del.

Er nok en del med D2 som har mer rust i kaross. enn de er klar over.  F.eks  Innerskjermer , nede bak lister frontrute, gulv,ved panserhengsler etc.

Er ikke lett å se før man åpner opp og begynner å "pirke"

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle ta en økt å slipe ned taket rundt frontruta. Det endte med 4 timer med plate og sveis istede :rolleyes:

 

De vanlige forbanna plateskjøtene, 3 lag over hverandre med masse rust mellom:angry:

IMG_20210110_121512512.jpg

 

IMG_20210110_124111334.jpg

IMG_20210110_145212046.jpg

IMG_20210110_153932480.jpg

 

Da håper jeg igjen at dette var siste sveis for denne gang:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...