Gå til innhold

P38 4.6 HSE -95 - Min første LR


nestneb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er både ny her på forumet og har akkurat kjøpt min første Land Rover, eller rettere sagt Range Rover.

 

Det fulgte med en del feil på kjøpet, nå er meste parten fikset.

Range Rovern ble Eu godkjent og fikk skilter i går.

 

Da passet det fint med en liten tur.

 

Kjørte fra Skien til Rjukan, over til Rauland og tilbake til Skien.

 

Slenger ved et bilde!

 

- Christian

DSC_0279.JPG

Endret av nestneb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takker:) håper det blir mange fine turer ja!

 

En ting jeg savner er instruksjonsbok, ingen som har en liggende vel? I såfall ta kontakt! :)

 

Har boka, men har bilen og, så jeg gir ikke fra meg boka,

er det noe spesielt du ser etter, ellers kan jeg kanskje scanne og maile deg den...

 

Eller kanskje du finner det du trenger her:

http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Workshop-Manual-P38-Range-Rover.pdf

den er "bare" ¨på 1361 sider, så her finner du det meste..

 

eller her

http://topix.landrov...icle/lookupForm

men her må du ha passord, det vet jeg ikke om du får om du ikke er verksted..

Endret av sturla.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boka, men har bilen og, så jeg gir ikke fra meg boka,

er det noe spesielt du ser etter, ellers kan jeg kanskje scanne og maile deg den...

 

Eller kanskje du finner det du trenger her:

http://www.landrover...Range-Rover.pdf

den er "bare" ¨på 1361 sider, så her finner du det meste..

 

eller her

http://topix.landrov...icle/lookupForm

men her må du ha passord, det vet jeg ikke om du får om du ikke er verksted..

 

Jeg lurer på hva den knappen til høyre for høydejusteringsbryteren er til. Er en sirkel med piler innvendig, ser ut som et hjul egentlig?

 

Har prøvd å se litt etter knappen på topix, (har tilgang gjennom jobben) men har foreløpig ikke funnet ut av den knappen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen feil på ventilasjonsanlegget. Oppkobling til diagnose vil si mer om hvilken feil. Prøv manuell regulering av de forskjellige instillingene og se om du kan merke hva som ikke virker eller når symbolet kommer opp. Styringen nullstiller seg ved hver oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det så kjent ut ja, standard P38 symbol...

 

På min kom det symbolet og 3 uker etterpå stoppet begge viftene. Når de ble byttet forsvant symbolet.

Men det symbolet får du for nesten hva som helst av feil på ventilasjonsanlegget, det kan være mange,

og her i forumet tror jeg de fleste feil er beskrevet flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, bryter er hvertfall bestilt :) Har tatt ut EAS Styreenheten og kjørt diagnose på denne. Ser ut til å fungere som den skal. Releer og sikringer i motorrom ser også ut til å være i orden. Da gjenstår EAS timer delay relay, høydejusteringsbryter i dashbord.. Noe mer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på bryteren kan også være at den er ute av posisjon, jordingen er dårlig, kontaktproblem annet sted og ikke nødvendigvis bryteren i seg selv.

Og når du først driver og graver rundt omkring. Sjekk at batteri og laderegulator er ok og at alle jordingspunkter er i orden. Sjekk for fuktighet på gulvet, særlig høyre foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke over tilkobling på bryteren, jordingspunkter etc i morgen:) Men har litt troa på bryteren :) var hvertfall tørr og fin på både høyre og venstre side da jeg hadde dette oppe tidligere i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fungerende luftfjæring igjen! Fikk hjelp til å åpne EAS modulen og sjekke loddingene, en var noe dårlig. Så fikk loddet denne, og når vi monterte modulen igjen, festet vi kontaktet bedre enn den stod fra før (ser ut som noen har vært her før og knekt av kontaktlåsen...)

 

Fikk til og med prøvd bilen en tur, og klarte å kjøre meg fast i snøen.. Stod helt nedpå akselen foran og bak. Med 2 hjul uten feste.. Etter mye graving og gjynging, så klarte vi å komme oss løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare bytte en slange fra oljekjøler til oljefilterholder/bunnpanne, men der knakk visst stussen av på oljekjøleren.. Noen som har oljekjøler til 4.6 motor liggende? Holder til i Skien, men kjører gjerne en tur hvis noen har en liggende til overs :) God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...