Gå til innhold

Dekk på S2a, og seter


LANDreas

Anbefalte innlegg

En kamerat har kjøpt en Serie 2a, og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har typegodkjenning på 7.5x16 på S2a? Vognkortet sier nå 6.0x16. Reg.nr. mottas med takk!

 

Bilen er nå reg.'et for seks, dvs. tre foran. Noen som har S2a reg.'et for sju? Og er det evt. lov å ha den reg.'et for sju, men på sikt ha to foran, cubby box og to x to benker bak. Altså totalt seks, selv om den evt. er reg.'et for sju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine serie 2a med reg.nr. KE 31076 og CC 57820 er registrert for 7 personer. Den sistnevnte har også 7.50x16 som dekkdimmensjon i vognkortet.

 

Så nå at begge dine står med 7.5 i vognkortet, Tor Linge. Da er det sikkert nok andre å henvise til.

 

Tusen takk!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at trådstarter sikter til kort type seriebil, 88" ? Har samme utfordring selv og så vidt jeg vet kom ikke typegodkjenninger før på 80 tallet eller var det 70? I mitt tilfelle trenger jeg regnr. på S2a 88" årsmodell 1965 som 6/7 seters personbil i vognkortet og blir veldig bra om den har 7.50R 16 også. Noen som kan bistå?

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flere regnr i poster over som har dine krav? T LT har to ser jeg.

Jo, da TLT sine er ok, men treffer en på den rette vil en henge seg opp i at det dreier seg om forskjellige årsmodeller. Like årsmodeller er et stort pluss slik jeg ser det.. Men hvis noen har mye erfaring med at tilsynet er "rund i kanta" så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en 88" registrert i 1961. Fikk skrevet inn alternativ dimensjon da jeg registrerte bilen etter restaurering i 2005.

 

Brukte utskrift av originale salgsbrosjyrer som dokumentasjon. Der står både 6.00, 6.50, 7.00 og 7.50 som alternative dimensjoner. Tror nok brosjyrene er noen år nyere enn bilen, men bremsene er uansett like. Skal se om jeg finner igjen brosjyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsummere er det da følgende biler å henvise til, alle er S2/S2a og 88". Samtlige har 7.5x16 som standard eller alternativ dekkdimensjon.:

 

U50201, 1960

D2521, 1961

CC57820, 1964

KE31076, 1968

XD29121, 1975

 

Det må vel holde lenge til å få godkjent 7.5x16. Hvis ikke skjønner jeg ingenting!

 

I tillegg kan vi vise til et par ekstreme biler, som Frode sin og én til, hvis det blir nødvendig. Jeg har evt. disse numrene OJG. Og vi har et par 109" S2 også.

 

 

Takk til verdens beste hjelpere!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...