Ronny Jacobsen Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Thanks Master sylinder ja...... Slipa og børsta en halv kveld, deretter ett par runder med rustmelk, så to strøk med Teroson etch primer før ett par avsluttende strøk med sølv motorlakk. Så ble den overhalt med ny gummi og skrudd på plass, og før jeg visste ordet av det var jeg i gang med nye bremserør Å lage bremserør er sånt som er lett i teorien. Noen ganger blir det ganske bra, dette er en av de gangene. Ganske bra Så da er det bare å få lagt opp røret som forbinder front med hekk, så er bremseopplegget ferdig. Tror ikke jeg har glemt noe da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Proffere enn nytt , jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Det der blir kjempeflott Ronny! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 BLISS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TST Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Vakkert, stum av beundring over hva du får til. Stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 Takker for hyggelige tilbakemeldinger I dag skulle jeg egentlig ha overhalt clutch master, men så kom det feil deler i postkassa. Fikk til senere type..... Så da så, da ble det til å sysselsette seg med noe annet da. Blir litt sånn "Gjør det selv" her nå, men det er jo både nyttig og billig så. Man begynner med en platebit. Husker ikke tykkelse i farta, 2,5mm tror jeg. Mål og lag ett par kutt Deretter bøyer man litt i forskjellige retninger. Siden det var veldig gøy så bøyde jeg litt mer Etter å ha bøyd ferdig kappa jeg litt til. Og her avsløres malen til høyre i bildet. Denne skal plasseres på toppen etterhvert. Etter å ha sveisa på plass topplokket måtte jeg borre litt. Så har jeg visst juksa litt, for der var den ferdig Ett til..... Disse sitter altså montert i braketter på bakre del av ramma og skal bære tverrliggerene som ligger under gulvet i varerommet. Hadde to stk som var i ok stand, så de ble sandblåst og lakkert. To må lages, så da blir det vel til å lage en i morra også. Den bakre tverrliggeren er bra, den fremre er rusta i filler.... Noen som har en brukandes en?? Den fremre er litt grunnere i profilen enn den bakre og har en liten brakett der bremserør er koblet til bremseslange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Veldig bra. Ser enkelt ut når man kan det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Flink du. husk å jobbe sakte så du ikke blir ferdig og arbeidsløs. Eller finnes det flere 2 dørs rrc i et buskas du kan trylle med Mvh leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Ikke flere rusthauger på meg har jeg sagt! Litt som er gjort siden sist. Den tverrliggeren som var i bra stand har fått en makeover og èn ny "føringshylse". Alt klart for montering. Mangler fortsatt den fremre "tverrliggeren" da. Så har jeg jeg gjort noe som jeg synes er fornuftig, mens andre synes er feil. Lakkerte innerskjermer mm synes jeg ikke noe om. Tåler jo ikke en stensprut engang. Så dermed...... Pokker at jeg mangler den "tverrliggeren". Hadde den vært på plass så kunne jeg ha montert alu-dørken bak.... Riktig kit til clutch master dukket også opp her en dag, så da var det bare å sette igang da. Alt var klart, så det var bare å montere sammen. Ferdig og klar for montering! Rør måtte reproduseres. I kobber..... På plass! Her fra en annen vinkel. Og dett var dett for denne gangen Endret 1. mars 2018 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Flott arbeid som alltid, men må skryte litt ekstra av arbeidet du legger ned i denne tråden også! Alltid gøy å få tilbakemeldinger men vet det tar en del tid... så takk for at du gidder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Ser veldig bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Takker. Kunne vært litt flinkere til å oppdatere tråden bare........ Virker som om det fortsatt var liv i styredemperen, så da blir det til å gi den en sjanse. Har mye forskjellige foringer på lager, så nye ble montert. Etter å ha pussa ned; grunna og lakkert blir det så fint så Nye endeledd på plass! Hyllevare hos (min tidligere arbeidsgiver) Hellanor. Ikke dårlig med tanke på at det er til en 1971 Range Rover På plass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Styresnekka lagde litt ulyder, så da var det bare å plukke den fra hverandre. Rent og pent var det jo i det minste. Her er noen av delene. 23 små kuler og 28 litt større kuler. Artig sak den derre Burman-snekka. Fremre lager på plass med innhold. Denne er en artig sak. Inneholder en sprial-tunell som skal mates med de 28 litt større kulene. Rørgang til kulene. Bare å finne frem den seigeste greasen å mate inn kulene. Skikkelig grease-jobb Så spoler vi frem litt. Her er tinga "skrudd" på plass. Bare resten igjen, inkludert ny o-ring i bunnen der akselen kommer ut til styrestaget. Trodde ett lite øyblikk at jeg måtte bytte lager i rattstammen, men ting hadde bare glidd litt fra hverandre. Heldigvis..... Kjøpestopp her for øyeblikket Ulydene som rett og slett kom av at snekka har gått tørr, forsvant ikke, men ble betydelig redusert med ny grease og snekka toppet opp med olje. Det var noe slitasje i lagerskålene, men nå er iaf snakka justert og virker som den skal! Legg merke til den flotte coilen Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Så var det på tide å bevege seg over på det elektriske da. Komplett nytt koster ikke langt unna 1000 pund pluss. Ikke aktuellt selvsagt. Lokket som sitter på torpedo med sikringer og gjennomføring av kabler fikk seg en runde med tlc. Ffw...... Når man har kommet så langt i prosessen begynner det liksom å ligne noe Her ledningsnettet som går fra dash og bakover ferdig. Mye jobb! Og forhåpentligvis virker alt når jeg kommer så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Når ledninger skal trekkes helt bakerst trenger man flere lokk. Har begge disse, men de er i dårlig forfatning. Siden de er enkle i utførelsen bestemte jeg meg for å lage nye. Nytt, nytt og gammelt. Siden jeg er i prosessen med å trekke kabler så har jeg behov for disse lokka, eller ihvertfall det ene. Helst med lakk..... Så da var det å rigge opp lakkboksen da. litt papp-plater og presenning gjør nytta. Lakker en og en ting og flytter dem til tørkeplassen. Her henger litt deler til tørk (Og ja, jeg glemte å lage hull til gjennomføring av ledninger ) Dett var dett så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Strekker du nye kabler etter mal av de gamle, eller bytter du ut kun de som trengs? Uansett, prima arbeid!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2018 Har fiksa noen tydelige brudd. 4-6 stykker mener jeg. Ellers har jeg bare tapet opp på nytt og krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landrev Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Jeg gir meg ende over! Vannvittig prosjekt! Hadde en bare hatt halvparten av din kunskap, og ikke minst pågangsmot! Var artig å hilse på i klubblokalet her forleden. Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Ikke akkurat tett mellom oppdateringene her nei, men her kommer det en Fortsetter der jeg slapp forrige gang selv om det blir litt gamle bilder. Platene/dekslene bak er på plass. Nye deler (som ikke er så nye lenger ettersom det er lenge side siste oppdatering Så startet/fortsatte arbeidet med maskinisten. Ut med veiva. Skal bytte lager osv. Orden i sakene er viktig. Har noen fortalt meg :-D Hadde egentlig ikke planer om å gå så nøye til verks, men glad jeg gjorde litt mer enn planlagt. Når det er sagt så må jeg innrømme at motoren ikke er ferdig ennå Rengjort ser alt mye bedre ut. Fy flate så mye jobb det var å få disse såpass rene som dette. Kunne sikkert ha levert dem til noen som har utstyr men..... Begynte egentlig å tenke på å skru sakene sammen igjen her mener jeg å huske..... Men så skjedde det noe Som det alltid gjør...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 Part 2 Ettersom "motoroverhalingen" stoppet opp tok jeg tak i andre ting. Nye kryss tukles på plass. Denne belgen er kjøpt på Bilrema, bare for å ha nevnt det. Satt som ett skudd Blir så fint atte! Ny simmering på fremre diff. Klar for mellomaksel. Så sto Mr. Smiths for tur. Registeret ble trykktesta og rensa med citrus-syre. Blir med andre ord gjenbrukt. Nykostet og flott. Testa og funker som ei kule på alle hastigheter. Ett til.... Nesten på plass. Tar en til med det samme jeg sitter ved computeren. Dashen....... Støvete gitt..... Jaggu ruster'em også Rengjøring. Som nevnt tidligere er renslighet viktig. Bruker en skumbasert spray fra Sonax mener jeg å huske. Spray on tørk off. Den rustne plata trengte litt mer enn Sonax da..... Det hjælper. Blir faktisk veldig bra. Litt i overkant mye patina her, men gjør ikke noe med det foreløping. Siste bilde for denne gang. Morro å se hva som skjuler seg under år med støv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Fantastisk inspirasjon av en restaureringstråd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Vel, da er det vel på tide med en update. Har ikke blitt gjort så mye men... Prøver å få gjort unna småting da. Som skiltlysa for eksempel. Plukket ned i bestanddeler, rengjort, pusset og lakkert. Så kom noen nye/brukte deler i hus, disse kom faktisk ferdig sandblåst og grunnet fra en ebayselger. Deler til Larkins motor fra Craddock og bremsepumper til Krigærn fra en forumist Så begynte monteringen av motoren. Spennende...... Denne er så gammel at det er ett rep som skal holde olja i sjakk, ikke simring. Hydrauliske ventilløftere trekker noen dager i olje. Timing er satt. Har byttet alt av lager i motor,. Har ikke gjort noe sånt før, så krysser fingene. Det begynner å ligne noe Mye av jobben er rengjøring av inngrodd møkk. Ikke spesielt spennende, men alltid moro å se resultatet. Dørken i bagasjerommet måtte også "poleres". Denne adde endel tæring, så fylte skadde områder med kjemisk metall fra Bilrema, ble helt ok. Flere deler til motoren klargjort. Vannpumpa virker ok, så satser på at den ikke lekker. Starteren (9 kilo) vet jeg virker, så den er kun pusset opp. Innsugsmanifolden ble rengjort, fikk ny lakk her og der samt ny termostat. Så før og etter bilder av braketten til dyamoen Spitshine So far so good. Har ikke sett på forgasserne ennå. Dynamoen er ny forresten. Blir så fint atte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Poesi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Og så litt forefallende arbeid. Girkulene får en overhaling. Først en runde med rubbing. Så ny maling, deretter lit polering. Ny bensinpumpe montert i braketten. Pumpa er kjøpt på Biltema, håper kvaliteten er ok...... Mulig rørstussene blir bytta ut med noe bedre etterhvert. Her på plass på ramma. Så ble bensinpåfyllingsrøret hentet frem. Her har det skjedd noe rart Vil tro tidlgere eier har mistet lokket en gang i tiden og dermed ble Reodor Felgen satt på saken En annen påfyllingstut er montert i den originale, slik at ett plastlokk kan brukes. Etter å ha rengjort og sveisa to skruehull er røret klart for montering. Girkassa ga meg tre kvelder med drittjobb. Massivt med møkk!!! Nå er den iaf ren. Nå må jeg sjekke hva som ligger på lager av tetninger osv. Tviler på at jeg har alt jeg trenger men.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Va du e duktig. flott arbeide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.