Putte79 Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Hei! Alt du gjør er bare sykt bra!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Her har du virkelig stått på, Ronny! Godt jobba - motoren blir flott og. Er dette forresten rett girkule for Larkin? Så for meg at tallene skulle være mindre på de tidlige bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Takk for tilbakemeldinger Når det gjelder girkula så er jeg ikke heeelt sikker, men kula er ihvertfall tatt av kassa (som er ei Suffix A kasse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2020 På tide med en liten update igjen. Gjorde litt med girkassa. Bytta simring mellom kassene. Lagde også nye pakninger til alt som ble demontert. Litt deler klar for montering. Pakningsproduksjon Innsiden så bra ut. Skoa ble avfettet of grovpusset. Pust og pes. Ble litt håndtering for å få den inn..... Endelig på plass Ny clutch montert. Klar for 3,5 liter V8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Herlig! Hvor får du tak i orginale plastrør/bensinslanger? Lurt og sjekke skiftegaffelen på fordelingskassa. Pleier og skli litt på akselen. Kjedelig å ta av tunnelen igjen for å justere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) Så da var den klar. På plass. Det ble litt plunder for å få alt til å stemme, men all inn brukte jeg 2,5 timer alene. Fikk trykktesta radiatoren, og fant en stor lekkasje. muligens finnes det fler, men den ene var så stor at........ Ny koster ca £450 pluss frakt og mva, så sjekka muligheten for å reparere den gamle. Fant ett radiator-verksted, han sa at registeret må byttes og at hele jobben ville komme på ca. 6.000 pluss mva. Jeg sa glem det..... Så da har jeg med andre ord ikke radiator. Må tenke litt...... Her fra trykktesten. Her er den store lekkasjen. Men jeg har noen flere deler på lager, så da var det bare å fortsette. Klar for eksos. Jeg har bare de tre fremre rørene "på lager", 7 minutter siden, Atle3 skrev: Herlig! Hvor får du tak i orginale plastrør/bensinslanger? Lurt og sjekke skiftegaffelen på fordelingskassa. Pleier og skli litt på akselen. Kjedelig å ta av tunnelen igjen for å justere. Har opp igjennom årene samlet på meg endel originale rør i sort plast, disse er utrolig solide/holdbare. Skiftegaffelen har vært løsnet da akselen den sitter på har vært ute, så bolten er dratt godt til før ting ble skrudd sammen igjen Endret 16. mars 2020 av Ronny Jacobsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Et lyspunkt i hverdagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2020 Joda Robert, det er stort sett også ganske lystbetont å pusle ute i garasjen men.... Er helt sikker på at eksos-delene jeg har ikke er helt etter original-formen. Har kjempa ett par kvelder, men får de ikke til å passe. Er leenge siden jeg har kjøpt dem så orker ikke å klage, får heller se om de kan moddes litt får å få det sammen. Denne synes jeg ser litt skjev ut, men problemet ligger foreløpig lenger frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Vakkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Kan eksosen ha slått seg i transport kanskje? Moro å se motor og gir på plass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2020 18 timer siden, telindnor skrev: Vakkert Takker 2 timer siden, Erik Iversen skrev: Kan eksosen ha slått seg i transport kanskje? Moro å se motor og gir på plass! Tja... Venstre side passer bra, men høyre side går ikke rett på hverandre. De har hver sin vinkel, pluss at frontrøret blir liggende på traversen under girkassa. Regner med at jeg kommer til å kappe og endre litt på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 Deilig tråd dette her, @Ronny Jacobsen - trenger ikke Netflix, bare en kopp kaffe og prosjektene dine Gir meg god motivasjon til å ordne med min bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 De gangene jeg har byttet frontrør på 8erne har kapp og sveis har vært involvert nesten hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 16 timer siden, Ronny Jacobsen skrev: Takker Tja... Venstre side passer bra, men høyre side går ikke rett på hverandre. De har hver sin vinkel, pluss at frontrøret blir liggende på traversen under girkassa. Regner med at jeg kommer til å kappe og endre litt på det. Hjelper det deg å skru grenrørene på manifoldene før du skrur disse på motoren? Husker jeg stod med et spett og bøyde på røret som traff traversen hos meg også. Men dette tror jeg gjaldt 4,6/P38'n da den fikk nye katter. Hadde ikke problemer med classic'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2020 Vel... Gikk i garasjen med senkede skuldre og godt mot En del av planen var å justere litt på denne for å endre vinkelen lenger bak. Nemlig denne vinkelen her.... Som egentlig ikke skal være der. Røra passer egentlig ikke noe sted. Når det passer sånn brukbart ett sted så passer de ikke ett annet sted. Alle vinkler er litt feil. Takk til Britpart der ja.... Kveldens store nedtur oppdaget jeg ved en tilfeldighet. Det var da jeg pakket sakene og gikk inn for å få med meg litt Corona-nytt.... Nå heller jeg mot grenrør, men kommer i første omgang til å legge eksosen på hylla og finne på noe annet 16 timer siden, SiggenRRC skrev: Deilig tråd dette her, @Ronny Jacobsen - trenger ikke Netflix, bare en kopp kaffe og prosjektene dine Gir meg god motivasjon til å ordne med min bil! Takker, sliter litt med motivasjonen selv her nå 14 timer siden, gautes skrev: De gangene jeg har byttet frontrør på 8erne har kapp og sveis har vært involvert nesten hver gang. Har bare montert ny eksos på 3,5 V8 en gang før, men da modifiserte jeg flensene mot manifold. Ellers passa det bra den gangen. 4 timer siden, Erik Iversen skrev: Hjelper det deg å skru grenrørene på manifoldene før du skrur disse på motoren? Husker jeg stod med et spett og bøyde på røret som traff traversen hos meg også. Men dette tror jeg gjaldt 4,6/P38'n da den fikk nye katter. Hadde ikke problemer med classic'n. Er helt sikker på at det ikke hjelper. Eksosen er 2. sortering med ekstra dårlig passform Vurderer å klage. Selv om det er billig så bør det passe.... Litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Grenrør tar mer plass og er vanskeligere å bøye til og sveise ved dårlig passform. Det var jo noen varianter av manifolder om jeg ikke husker feil. Rotet endel med det da jeg bygget v8 i 107. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2020 Det kan faktisk ha noe med manifolden å gjøre. Dette er en tidlig motor så..... Fokuset er flytta, nå konser jeg på bensintanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 Ronny...noen sjangs for at vi nysgjerrige kunne fått enn oppdatering på herr Larkin tru ☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 26. november 2023 Forfatter Del Skrevet 26. november 2023 Vel... Han står nå der i garasjen. Ble veldig obs på 'n i går faktisk, for da tørket jeg faktisk støvet av maskinisten Mulig jeg får varmepumpemannen på besøk i morra, da er mulighetene store for at prosjektet vekkes til live igjen! Noen bilder fra i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. november 2023 Del Skrevet 26. november 2023 Takk for deling, artig å se hvor langt du har kommet...og steike og, blir jo bedre en ny...denne og 🤩 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. november 2023 Del Skrevet 27. november 2023 Hjelper med litt varme,ja. Vi følger med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 29. november 2023 Forfatter Del Skrevet 29. november 2023 Da er varmepumpa oppegående, så da kan det hende det blir gjort noe i løpet av vinteren 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 20. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2023 Da garasjen er lun og hyggelig er det ingen unnskyldning for ikke å bruke kveldene til noe fornuftig. Startet pent med å lage litt forskjellige ting som skal på plass etterhvert. Disse fungerer som avstivere der girkassetunell er skrudd i gulvet. Disse to sitter under fotbrønnen og har som funksjon å beskytte drivstoff-slange og bremserør. Såpass enkle så lager nye fremfor å bruke de gamle som er dekket av rust. Alle nye deler blir zinkgrunnet og lakkert i sort til sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 21. desember 2023 Del Skrevet 21. desember 2023 "Lun og hyggelig garasje" hørtes forlokkende ut. Flott arbeid på nydelig vogn 🥰 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 21. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2023 Takker Ferdig med de to "kanal-endestykkene" (som YRM kaller det). Først zink, så sort lakk og etter bildene ble tatt fikk de ett strøk med voksbasert Teroson WX980. Disse koster ikke all verden å kjøpe, men hvorfor skal jeg kjøpe når de er så enkle å knekke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.