MartinK Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei! Freelander 1998 mod diesel. Kan den kjøres uten servo? Fikk noen rør til servoen revet av i ei grøft. Et noe tregt verksted, så jeg er litt lei av å vente. I følge dem kunne jeg bare kjøre bilen til de fikk delene. Og da lurer jeg på om det ikke er noe som helst annet på bilen som bruker samme hydraulikken? Vil ikke gjøre vondt verre. Antar den blir treg på rattet. Noen som har erfaring med å kjøre en Freelander på vanskelig vinterføre uten servo? Har ikke hatt Land Rover før, så jeg lurer litt på bestillingstid på deler? 14 dager så langt uten at det har skjedd noe på verkstedet. Er det så mye vanskeligere å få tak i deler til disse bilene enn andre merker? Litt redd for at jeg må kjøre Caravelle i påska nemlig, gikk skummelt fort å venne seg til Freelanderen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det vil komme drit inn i systemet om en slange er revet opp. Da blir det bytte av snekke/ tannstang også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 IKKE KJØR. Anlegg som går tomt for olje smører ikke servopumpa. Har du fått sjekket om andre leverandører i Norge kan ha på lager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Takk begge to! Det er vel best å la den stå og smøre meg med tålmodighet. Har ikke sjekket selv enda, siden jeg ikke fikk et klart svar på hvilket av rørene som var gått, men har begynt å lure på om det går raskere å bestille det selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Takk begge to! Det er vel best å la den stå og smøre meg med tålmodighet. Har ikke sjekket selv enda, siden jeg ikke fikk et klart svar på hvilket av rørene som var gått, men har begynt å lure på om det går raskere å bestille det selv? Jeg regner med at det raskeste og billigste er å bestille det selv fra utlandet. Eventuelt kan du sjekke www.nbfbildeler.no og se om du finner brukt i Norge. Ta også et søk på finn (torget) da det av og til er noen som selger bilene sine i deler. Ta en titt på www.rimmerbros.com Dette er en seriøs leverandør i England som jeg har bestilt mye fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Har EWS det er det ofte i kassa en dag eller to etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Eller sjekk med Erik Winther-Sørensen Import. http://www.wint-imp.no/ Vet ikke om han har det du skal ha på lager, men får som regel på en uke. Vet du hva du skal ha, og kan forklare det på en god og forståelig måte, bestill på mail. Ikke alltid så lett å få tak i på telefon, da denne ene mannen server hele LR-Norge alene. Eller sving innom for en hyggelig prat. EDIT: Gaute slo meg jammen, mens jeg satt og knotet. Endret 13. mars 2013 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Du kan skru av slangen som er skadet og ta den med til noen som driver med hydraulik. Landbruksverksteder pleier å fikse sånt raskt og billig. Tess kan også bidra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvis du skal kjøre uten olje på servoen, så ta av remmen til servopumpen. Da er denne ute av funksjon og kan ikke bli ødelagt. Bilen blir tung å ratte, men den går fint å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Fikk et noe utydelig svar fra verkstedet om hva som var galt. Servorørert var brukket, sa de. Men så husket de ikke om det var "hovedrøret eller et tilbakeslagsrør", som de sa. Skal ta en sjekk med dem. Problemet er at jeg sitter langt opp i nord for tida, så det er ikke all verden med verksteder å forholde seg til. Skal til Harstad i påska og der mener jeg det er en LR-forhandler som kanskje har verksted? Derfor jeg lurte på det med kjøring. Så da har jeg lært at jeg ta av reima til servopumpa og sørge for at det er tett så jeg ikke får dritt inn i systemet Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Er det ikke samme reim på dynamo og vannpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Jepp! Rolf du har rett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 He he! Så da er det bare å la den stå i ro? og ta det med ro. Og kjøre Caravelle igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Det er vel bare bensinmotoren som har egen rem til servopumpen, tydeligvis... Dieselkjøretøyer er ikke mitt område, og jeg trodde at det var samme layot.. Men et brukket rør er da bare å sveise? Alternativt å skjøte det med en slangestubb og slangeklemmer? Trykket er ikke så veldig høyt i servosystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Det er vel bare bensinmotoren som har egen rem til servopumpen, tydeligvis... Dieselkjøretøyer er ikke mitt område, og jeg trodde at det var samme layot.. Men et brukket rør er da bare å sveise? Alternativt å skjøte det med en slangestubb og slangeklemmer? Trykket er ikke så veldig høyt i servosystemet. WTF! Hvordan kan det samme innlegget komme inn to ganger etter hverandre? Endret 13. mars 2013 av jonaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Spasmer,Jonaf,spasmer. Piller finnes..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Spasmer,Jonaf,spasmer. Piller finnes..... Hehe, det finnes verre ting enn å komme to ganger etter hverandre, da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hehe, det finnes verre ting enn å komme to ganger etter hverandre, da Med sekunders mellomrom? Det er de små gleder man lever av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Men et brukket rør er da bare å sveise? Alternativt å skjøte det med en slangestubb og slangeklemmer? Trykket er ikke så veldig høyt i servosystemet. Det avhenger om bruddet er på høytrykkssiden eller returen. Med tingenes iboende f..skap så er det høytrykkssiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Trykket er ved vanlig kjøring lavt.Med en gang du står stille og vrir på rattet og hjulene henger,bar asfalt,tung snø,fortauskant,osv. blir det relativt bra trykk.To slangeklemmer og vulst på røret holdt ikke på Snehvit ved offroading. Hva max trykket er vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Verkstedet har bestilt deler, men de va rikke på lager i Norge. 14 dagers bestillingstid. De hadde bare glemt å informere meg, nok én gang. Men nå lovte de på tro og ære å sjekke opp antatt leveringstidspunk og ringe meg tilbake i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Med 14 dagers bestillingstid ville jeg nok vurdert åbestilt selv fra England (f.eks Paddockspares) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Ja, det er greit å vite til neste gang. Nå har de bestilt delene, så da går saken sin langsomme gang Men fikk et interessant svar til om eksosanlegget som også var løst. De kunne feste det sånn at jeg kunne kjøre med det og få ut bilen. Tror nok de glemte å bestille evt gummioppheng eller noe sånt. Artig at et verksted ikke orker å reparere. Men det skal bli godt å få få tak i bilen igjen, nå står den fem timer kjøring unna meg, så det er ikke så mye jeg får gjort uansett. De lovte at den skal være ferdig onsdag, eventuelt senest neste onsdag så det går framover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.